Voikohan tuonne jo laittaa talvitakin päälle?
Kommentit (25)
Ai tuonne? Voi toki. Älä kuitenkaan laita tänne.
Kyllä se siltä tuntuu että talvitakki pitäisi laittaa. Veden pitävä vuorellinen syystakki ei tunnu riittävän. Pitkät kalsaritkin on jo käytössä. En halua edes ajatella talven pakkasia. Huoh kun kävisi edes pieni tuuri ja ei heräisi enää huomenna.
On kyllä sen verran viileetä, että kyllä voi.
Vierailija wrote:
Kyllä se siltä tuntuu että talvitakki pitäisi laittaa. Veden pitävä vuorellinen syystakki ei tunnu riittävän. Pitkät kalsaritkin on jo käytössä. En halua edes ajatella talven pakkasia. Huoh kun kävisi edes pieni tuuri ja ei heräisi enää huomenna.
Kun maailmantilannetta miettii, niin voi olla, että tuuri käy ennen pakkasia.
Mulle talvitakki on vielä liian lämmin.
Ei nyt vielä. Välikausitrenssillä pärjää ihan hyvin. Vasta eilen lisäsin neuleen alle.
Voi toki!
Jos haluat hikoilla kuin hullu.
Nahkatakki ja ohuehko villapaita ei ollut riittävä tänä iltana. Vahvempaa kaipasin, mutta en vielä paksua talvitakkia.
Kannattaisi varmaan täsmentää mistä osasta Suomea on kysymys. Etelässä on mielestäni vielä liian lämmintä, mutta Lapissa on jo satanut ensilumi.
Mikä ihmeen "voiko"? Pukeudut juuri kuten itse haluat ja miten sulle parhaiten sopii. Mihin tarvitset muiden "lupaa"? Itse kuljin vielä pari viikkoa sitten t-paidassa ja shortseissa kun oli n. 15 astetta koska tarkenin hyvin ja muuten olisi tullut liian kuuma.
Tänään kun fillaroin kauppaan, syystakki oli ihan riittävä. Kun tuuli järveltä, oli mukavan viileää, mutta takaisin tullessa oli hiki, paljon ostoksia lastattuna kyytiin 😅 Viime viikonlopun myrskyssä oli kyllä jo kevyttoppatakki päällä, eikä se ollut yhtään liikaa, kun ei ollut pitkähihaista alla. Mutta olenkin ylipainoinen, vaihdevuosinen mummeli, jolla on yleensä aina kuuma..
Pohjoisimpiin osiin Suomea kannattaa laittaa, mutta muualla Suomessa taitaa huomenna olla yli 10 astetta lämmintä ja sataa vettä. Kuoritakki välikerroksella lienee järkevämpi. Alkuviikosta viilenee ja poutaantuu joka puolella Suomea, sitten se talvitakkikin voi olla jo hyvä.
Riippuu siitä, missä päin maailmaa olet. Etelä-Suomessa, ei ehkä vielä. Pohjois-Suomessa, no totta hemmetissä. Muualla? Katso ikkunasta tai YouTuben live-linkistä mitä muilla on päällä. Puhelimeeni näkyy tulevan automaattisesti säätiedotus, mikä samalla kertoo, minkä paksuista vaatetta kannattaa käyttää ulkona.
Ei varmaan voi kun on vasta syksy joten käytetään vielä syystakkeja.
Helsinki +12, sataa. Ei talvivaatteita vaan kuravaatteet.
Joskus muinoin oli välikausitakkeja.
Olen jo laittanut talvitakin. Täällä on ollut 2-4 astetta, mutta tänään 7. Talvitakki ei ole ollut yhtään liikaa. Vaihdan sitten paksumpaan talvitakkiin, kun alkaa kunnon talvikelit.
Alle kympin kun laskee niin toppis käyttöön.
Mä en ole edes takkia vielä käyttänyt.
villatakkii tietty ha nahkarotsia, mut mitään päällystakkeja en.
kohta saa taas vetää palttota niskaan 6 kk putkeen