Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Miksi aina sanotaan että kauniita kohdellaan paremmin kuin muita? Ei mua ainakaan kohdella hyvin!"

Vierailija
01.03.2023 |

Tarkoittaako toi ettei sanoja oikeasti ole niin kaunis kuin luulee? Jos olisi oikeasti kaunis, häntäkin kohdeltaisiin hyvin?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mm. Helena Lindgren on sanonut että häntä kohdellaan paremmin koska on kaunis. Eikä ehkä johdu pelkästään siitä että on julkkis koska mun mielestä puhui siinä kohtelustaan ulkomaillakin.

https://www.google.com/search?q=Helena+Lindgren&client=ms-android-samsu…

"Koska olen kaunis" 😂😂😂😂😂😂😂😂

Nuorempana ollut missitasoa, sinäkään tuskin voit kieltää.

Vierailija
22/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mm. Helena Lindgren on sanonut että häntä kohdellaan paremmin koska on kaunis. Eikä ehkä johdu pelkästään siitä että on julkkis koska mun mielestä puhui siinä kohtelustaan ulkomaillakin.

Helena Lindgren on nykyään 65. Aika monta kuvaa olisit löytänyt menneiltä vuosikymmeniltä, joissa hän oli todellakin hyvin kaunis. Eikä tuosta kaukaa otetusta toppatakkikuvasta vielä näy mitenkään, kuinka kaunis hän on 65-vuotiaaksi.

-eri

Nuoret ihmiset ovat kauniimpia kuin vanhat eikä Helena nuorena ruma ollut. Ei poikkeuksellisen kauniskaan kyllä minusta. Toiveesta: Lindgren 22-vuotiaana https://tiedonportailla.fi/muoti/kampaus13.jpg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa nyt hyvänen aika joku linkki tämmöiseen tutkimukseen ja miten se on tehty! Ei riitä että kertoo jonkun oman esimerkin kuinka kerran yksi myyjä sanoi mulle häjysti mutta mun kauniille kaverille nätisti.

Etsippä itse. Artikkeleita on useita netin ihmeellisessä maailmassa. Sieltä pääset tutkimuksiin käsiksi.

Vierailija
24/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkipellet ei ole kauniita.

Vierailija
25/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut naiset kohtelee vihamielisesti, on pidetty tyhjäpäänä jne. Ne ketkä vaivautuu tutustumaan ovat jääneet jopa ystäviksi esim. työelämässä. Miehet kohtelee yleensä hyvin mutta muistan eräänkin uuden duunipaikan kun eräs asiantuntija rohkaistui sanomaan, että ei muut uskalla edes puhua sulle mitään kun olet niin upea. No aikaa myöten tultiin tutuiksi ja kivaa oli tehdä hommia yhdessä.

Vierailija
26/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antakaa nyt hyvänen aika joku linkki tämmöiseen tutkimukseen ja miten se on tehty! Ei riitä että kertoo jonkun oman esimerkin kuinka kerran yksi myyjä sanoi mulle häjysti mutta mun kauniille kaverille nätisti.

Etsippä itse. Artikkeleita on useita netin ihmeellisessä maailmassa. Sieltä pääset tutkimuksiin käsiksi.

Toki voin etsiä mutta ajattelin että täältä joku olisi näppärästi linkannut. Fiksut ihmiset useinkin pistää sen tutkimuslinkin väittäessään jotain asiaa kivenkovaan todeksi.

Vierailija
27/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut naiset kohtelee vihamielisesti, on pidetty tyhjäpäänä jne. Ne ketkä vaivautuu tutustumaan ovat jääneet jopa ystäviksi esim. työelämässä. Miehet kohtelee yleensä hyvin mutta muistan eräänkin uuden duunipaikan kun eräs asiantuntija rohkaistui sanomaan, että ei muut uskalla edes puhua sulle mitään kun olet niin upea. No aikaa myöten tultiin tutuiksi ja kivaa oli tehdä hommia yhdessä.

Lisään vielä, että kohtelen itse kaikkia reilusti ja jos huomaan, että joku ei tykkää niin sitä tarkempi olen, että olen reilu ja tasapuolinen ja mistään ei pääse sanomaan

Vierailija
28/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa. Monet ihmiset luulevat, että kun joku on ulkoisesti kaunis niin hän on myös muutenkin jotenkin mukava, ystävällinen tms.

Rumat tai vähemmän kauniit ihmiset taas käsitetään usein jotenkin tyhmemmiksi, epäystävälliseksi tms.

Työpaikkaa hakiessa joissakin työpaikoissa suositaan kauniita. Jos työ on esilläolemista tai asiakaspalvelua jne.

En nyt tarkoita kauniilla näitä muokattuja tyyppejä vaan lähinnä luonnostaan kauniita ihmisiä.

En minä ainakaan kuvitellut sinkkuna, että kaunis nainen olisi automaattisesti muutenkin mukava tai ystävällinen, mutta luonnollinen toive lienee löytää kivannäköinen nainen, joka on lisäksi myös kiva luonteeltaan, ja sellainen löytyikin. Kyllä se ulkonäkö vaikutti siihen, että keneen halusi parisuhdemielessä tutustua, mitäpä sitä kiistämään.

-Mies

29/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta "tavallisen näköisyydestä"... Itse pidän ulkoisesti kauniitakin (=sellaisia jotka pärjäisivät vaikka missikilpailuissa) tavallisen näköisinä. Eli minun ajattelussani "tavallisen näköinen" ei ole koskaan tarkoittanut vähemmän nättiä / komeaa. Ymmärrän "tavallisen näköisyyden" epätavalliselta näyttämisen vastakohdaksi; epätavallista on vaikka huomiota herättävän iso nenä, huomattava kasvojen epäsymmetria tai lyhytkasvuisuus.

Näin ollen ajattelisin, että kaikkia tavallisen näköisiä (mukaan lukien missityypit) kohdellaan kenties keskimäärin paremmin kuin epätavallisen näköisiä. Missityypit vain luulevat, että heitä kohdellaan hyvin siksi, että he ovat missityyppejä?

Oikeastaan tässäkin kysymyksessä olennaisin asia taitaa olla viehättävyys. Ihmiset kai monesti vähän huomaamattaan kohtelevat keskimäärin paremmin niitä yksilöitä, joita itse pitävät viehättävinä sekä saattavat kohdella tylystikin niitä, joita pitävät epäviehättävinä. Skarppaamisesta voi kyllä olla apua.

Vierailija
30/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ulkonäköyhteiskunta Ulkoinen olemus pääomana 2000-luvun Suomessa on kirja jokaiselle, joka epäilee onko ulkonäöllä merkitystä työmarkkinoilla, ystävyyssuhteissa tai romanttisia suhteita muodostettaessa.

Osaatko arvata, kuinka monta kuukautta suomalainen nainen viettää peilin edessä elämänsä aikana? Entä mies? Kuinka paheksuttua mahtaakaan olla ulkonäön hyödyntäminen palkkaneuvotteluissa?

Ulkonäköyhteiskunnassa turkulainen tutkijaryhmä ruotii ulkonäön ja elämässä menestymisen välistä yhteyttä suomalaisessa yhteiskunnassa. Kirja tarjoaa tilastotietoa ja tositarinoita aiheesta. Kirjoittajat kutsuvat lukijan pohtimaan kanssaan ulkonäköpääoman kasaamista ja hyödyntämistä ja siitä luopumista. Käsitellyksi tulevat niin ulkonäköön kohdistuvan kulutuksen mielekkyys ja mielettömyys kuin ulkonäön merkitys parisuhteessa, työelämässä ja ystävyyssuhteissa. Hyväksytyn ulkonäön määrittelyä tarkasteltaessa media saa osansa, mutta keskustelua käydään ennen kaikkea ulkonäölle annettujen merkitysten määrittelystä erilaisissa sosiaalisissa ympäristöissä."

Aloita vaikka tuosta

Vierailija
31/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki voin etsiä mutta ajattelin että täältä joku olisi näppärästi linkannut. Fiksut ihmiset useinkin pistää sen tutkimuslinkin väittäessään jotain asiaa kivenkovaan todeksi.

Tai sitten niin, että fiksut osaavat kyseenalaistaa omaa kokemustaan ja etsiä itse tietoa asiasta.

Se, että sinä koet, että sinua kohdellaan huonosti siksi, että olet kaunis, on vain sinun kokemus.

Todennäköisesti defenssi, joko siitä, ettet halua katsoa omaa käytöstäsi tai kateuttasi silmiin, vaan siirrät omat tunteesi muihin.

Monesti nämä "kauniita kohdellaan huonosti" hokevat ihmiset ovat monesti itse todella tylyjä, eikä usein edes kauniita.

Tuo arvio on vain oman kokemukseni mukaan.

Vierailija
32/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin muistaisin, että kauniin näköiset lapset saavat parempaa kohtelua osaksi. Niitä lellitään ja niihin uskotaan enemmän sekä panostetaan. Ehkä jotkut ihmiset kokee heidät arvokkaammiksi ja siten käyttäytyy. Hyvin huomaa miten kauniita tyttöjä pidetään kuin kukkaa kämmenellä ja pojat on samaan aikaan heitteillä.

33/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi sun hymiöt kertoo aika paljon sun tyhmyydestä. On tainnut koulut jäädä käymättä.

Vierailija
34/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis ihminen saa nskaansa paljon hyvää ja pahaa.

Ruma on ilmaa, häntä ei huomata ollenkaan, kukaan ei katso silmiin.

Vierailija
35/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, mitäänsanomattoman näköiset eivät ole uhka samalle sukupuolelle, niille voi olla vapaasti kiltti ja kohtelias.

Kauniit saavat usein vähättelevää kohtelua, heidät voidaan jättää vaan sivuun koska jotkut halua itse loistaa esim työpaikalla tai kaveriporukassa.

Ehkä jotkut jopa pelkää.... Tai jotenkin vierastaa kauniita ihmisiä. Ne ei ehkä ikäänkuin kuulu joukkoon tavis pullukoiden sekaan.

Mutta tietynlaisissa töissä (aika monissakin) hyvästä ulkonäöstä ja huolitellusta olemuksesta on etua, sen tietää kaikki.

Vierailija
36/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemus on että kohtelu vaihtelee. Olen aina ollut se tyyppi jota joko vihataan tai rakastetaan, ja uskon myös ulkonäölläni olevan asian kanssa jotain tekemistä. Esimerkiksi eräs ihminen oli puhunut ettei pidä minusta, vaikka en ollut koskaan sanonut tälle ihmiselle sanaakaan, enkä ollut muutenkaan missään tekemisissä. Tiesimme toisemme vain ulkonäöltä. Tällaisia vastaavan tyyppisiä tapauksia on ollut useampia.

Vierailija
37/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän millä tavalla nainen on kaunis. Klassisen tylsä kauneus saatetaan antaa helpommin anteeksi kuin seksikäs kauneus.

Sen sijaan perus hyvä ulkonäkö kyllä auttaa monessa asiassa. Voi saada parempaa palvelua tai helpommin työpaikan. Siinä kohtaa tyylikäs pukeutuminen ja huoliteltu olemus on eduksi. Tähän voi onneksi jokainen itse vaikuttaa.

Vierailija
38/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemus on että kohtelu vaihtelee. Olen aina ollut se tyyppi jota joko vihataan tai rakastetaan, ja uskon myös ulkonäölläni olevan asian kanssa jotain tekemistä. Esimerkiksi eräs ihminen oli puhunut ettei pidä minusta, vaikka en ollut koskaan sanonut tälle ihmiselle sanaakaan, enkä ollut muutenkaan missään tekemisissä. Tiesimme toisemme vain ulkonäöltä. Tällaisia vastaavan tyyppisiä tapauksia on ollut useampia.

... Lisäyksenä, tämä ihminen oli tietenkin nainen, minkä voi ehkä arvatakin.

Vierailija
39/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita googleen vaikka "ulkonäkö vaikutus yhteiskunta" ja tutki tuloksia jos kerran kiinnostaa. Gradua, muuta tutkimusta ja artikkelia löytyy pilvin pimein suomeksikin aiheesta.

-eri

Vierailija
40/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi sun hymiöt kertoo aika paljon sun tyhmyydestä. On tainnut koulut jäädä käymättä.

Siis juuri sitähän hymiöillä ilmaistaan siitä se kertoo. Loistavasti päätelty. Sun kommentti taas kertoo älystä ja sivistyksestä. 😁