Voiko joku masennuslääke lakata tehoamasta?
Käytin 3 v sitten masennuslääkettä joka tehosi hyvin. Nyt alotin kuurin uudestaan ja en huomaa tehoa. Missä vika?
Kommentit (7)
Mulla sama juttu. Lääkäri sanoi aivot mukautuu. Ei olisi pitänyt lopettaa niiden syömistä. Nyt harmittaa.
Mitä sanoitte lääkärille että saitte masennuslääkettä? tuliko negatiivisia oireita?
Miten pitkä tauko oli välissä? Ja ainahan noihin tulee toleranssi myös. Ja monesti lopettaessa vieroitusoireita jolloin luulee että "en mä pärjää ilman lääkettä." Sori vähän ot osaksi.
Mulle on aina tehonnut Efexor depot eli venlafaxin.
Olen aloittanut ja lopettanyt sen kolme kertaa. Nyt olen ollut syömättä sitä 2,5 vuotta ja aion aloittaa sen uudestaan.
Voi olla toleranssi tai sitten sun aivot ja keho vaan reagoi eri tavalla lääkkeeseen kun toista kertaa kokeilet käyttää.
Tietysti. Siksi niitä syödään sen sun 20 sorttia, kun odotetaan että ylipäätään joku vaikuttaa jotenkin. Niitä muuten ei ole tarkoitettu vuosikausia syötäväksi. Jos 6kk sisällä ei tehoa niin ei tehoa lainkaan
Mulle on lääkärit sanoneet, että jos joku lääke on toiminut aiemmin, niin se todennäköisesti toimii myöhemminkin.
Toisaalta taas sit on sanottu, että jos lääke on kerran lopetettu jaaloitettu uudestaan, niin se ei enää tehoa niin hyvin.
Että otapa siitä selvää. Savolainen vastaus.