14 vuotiaan todella raju oksennustauti. Jos jatkuu sanalla tavalla niin en voi jättää poikaa huomenna yksin.
Korkea kuume ja rajua oksentamista. Pelkästään istuminen huimaa. En voi jättää tuossa kunnossa olevaa lasta yksin kotiin. Työnantaja suuttuu mutta siinä suuttuu.
Kommentit (65)
Lomapäivä. Mulla on niitä aina jemmassa just siksi jos sattuu vanha mutsi (tarvii viedä päivystykseen), teini tai koira sairastumaan pahasti. Ymmärrän toki, että kaikissa duuneissa se ei ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko viedä päivystykseen.
Ei nyt sentään eka päivänä.
MIssä sanottiin että eka päivä?
Päättelin siitä ettei AP kertonut teinin sairastaneen jo monta päivää.
Mistä itse päättelit että ei ole ensimmäinen päivä menossa?
Onhan noita tekosyitä että luistaa omista töistä. Toivottavasti et pummi yhteiskunnalta tukia kun itsekin tiedät hyvin että tuon ikäinen pärjää kyllä 8 tuntia yksinkin ilman että sinä olet palvelemassa
Et mene töihin. Kuten jo joku sanoi, syyllistyt muuten heitteillejättöön. Soita pomolle aamulla.
Soittasin 116117. Se voi olla vakavaakin kuten täällä on jo ehdoteltu
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita tekosyitä että luistaa omista töistä. Toivottavasti et pummi yhteiskunnalta tukia kun itsekin tiedät hyvin että tuon ikäinen pärjää kyllä 8 tuntia yksinkin ilman että sinä olet palvelemassa
Ei todellakaan olisi äsken pärjännyt. Pelkästään huimaus oli niin kovaa että olisin pelännyt tuon loukkaavan itsensä jos olisi ollut yksin. Lisäksi 14v on vielä ihan lapsi ja vatsatauti kamala sairaus. Noin rajua tautia en yksin jätä sairastamaan. Hienoa jos sinun lapsi pärjää yksin, omani ei tarvitse pärjätä. Sitä varten minä olen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Pärjäähän se terveenä, mutta pahasti sairaana on eri asia. Tuossa kunnossa aikuisenkaan ei olisi hyvä olla yksin (toki aina ei ole vaihtoehtoja).
Jos ei 14-vuotias pärjää yksin niin on kyllä sitten sairaalakunnossa. Soita heti ja sano, ettei pärjää kotona. Tavallinen 14-vuotias selviää kyllä norossakin yksin kotona. Ikävää toki nuorelle ja ehkä vähän pelottavaakin. Voisitteko pitää yhteyttä viestein päivän aikana?
Vierailija kirjoitti:
Hanki Imodiumin alkuannos pojalle. Ja Paramax. Sekä burana kaappiin. Mieluisia juomia ja ruokia, sitten kun paraneminen alkaa ottaa niitä.
Eihän AP.n pojalla ole kuin oksennustauti, imodium on ripuliin.
Ja
!!Ei ikinä imodiumia vatsatautiin!!
Sillä ripuloinnilla on tarkoitus:poistaa taudinaiheuttajat elimistöstä. Imodiumin vaikutus perustuu siihen, että se lamaa suolistoa =taudinaiheuttajat ei poistu kehosta. Tauti pitkittyy ja/tai pahenee.
Minulla oli 18-vuotiaalla vastaava ja ei todellakaan voinut jättää yksin.
Ei noin sairasta aikuistakaan olisi hyvä jättää yksin... Saati LASTA. Tilannetajua tyypit.
Voi hyvä tavaton taas. Siis melkein aikuista pitää jäädä kotiin hoitamaan? Ja joku jopa aikuista. Meneekö läpi jos ilmoittaa ettei voi tulla töihin kun puoliso oksentaa kankkusessa, voi vaikka lyödä päänsä vessanpönttöön kun on niin heikossa hapessa?
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä tavaton taas. Siis melkein aikuista pitää jäädä kotiin hoitamaan? Ja joku jopa aikuista. Meneekö läpi jos ilmoittaa ettei voi tulla töihin kun puoliso oksentaa kankkusessa, voi vaikka lyödä päänsä vessanpönttöön kun on niin heikossa hapessa?
Ei nämä ole kankkusessa, vaan rajussa oksennustaudissa.
Itse muistan kun sairastuin noroon ja pyörryin. Kaaduin päin sähköpatteria ja löin takaraivoni pahasti. Heräsin sitten verilammikosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki Imodiumin alkuannos pojalle. Ja Paramax. Sekä burana kaappiin. Mieluisia juomia ja ruokia, sitten kun paraneminen alkaa ottaa niitä.
Eihän AP.n pojalla ole kuin oksennustauti, imodium on ripuliin.
Ja
!!Ei ikinä imodiumia vatsatautiin!!
Sillä ripuloinnilla on tarkoitus:poistaa taudinaiheuttajat elimistöstä. Imodiumin vaikutus perustuu siihen, että se lamaa suolistoa =taudinaiheuttajat ei poistu kehosta. Tauti pitkittyy ja/tai pahenee.
Jos on vatsa kipeä, ei pitäisi ottaa koskaan buranaa. Näin mulle sanottiin kerran lääkärissä kun oli kamala vatsapoltto ja olin ottanut siihen buranaa.
Hei ap mikä on pojan olo? Toivottavasti voi jo paremmin!
Mun 11v oli yksin mahataudissa kotona. Ei ollut edes oksentanut kun olin pois. Hyvin oli pärjännyt. Olin koko ajan tavoitettavissa jos olisi tullut hätä. Lisäksi 17v lukiolainen tuli jo puolen päivän jälkeen kotiin.
Eikö muka vieläkään ole siinä kunnossa että voisi olla yksin?
Mä jätin just 10-vuotiaan yksin kotiin vatsataudin toisena päivänä. Vieläkin harmittaa ja kaduttaa. Olinpa tyhmä. Nyt ajattelen, että otan mielummin vastaan sen esihenkilön nyrpistelyn kuin syyllisyyden siitä, että sairas lapsi yksin kotona.
Ei missään mutta maalaisjärkeä saa käyttää. Noin rajut oireet on ekan päivän juttuja.