Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä apua matalalle verenpaineelle raskauden aikana?

Vierailija
26.08.2008 |

Mulla paineet 101/50. Pyörryttää kaikki "siirtymätilanteet", on kurja olo.

Neuvolassa sanottiin, että ei voi tehdä oikein mitään, onko näin?

Kohtalotovereita?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että on oikeasti ihan hirveetä, kun ei uskalla liikkua oikeen minnekään.

Mä sain ensimmäissä raskaudessa lopulta sairaslomaa loppuraskauden, kun en päässyt töihinkään ilman että piti jäädä bussista pois aina välillä, kun silmissä meni ihan mustaksi. Toisessa raskaudessa oli sikäli helpompi, että olin kotona vanhemman lapsen kanssa. Puistossa tosin jouduin makoilemaan jalat pystyssä vähän väliä. Oli tosi hurjaa!

Suolahan nostaa verenpainetta, mutta ei sitten muuten ole kovinkaan terveellistä.

Loppuraskaudessa paineet nousivat mulla ja olo helpottui. Tsemppiä!

Vierailija
2/6 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä odotan kolmatta ja riesana on ollut koko raskauden myöskin nuo alhaiset paineet. Aivan yhtä alhaisia ei ole ollut kuin sulla ap, mutta pahimmillaan mittaustilanteessa 99/60.

Olen pitkä (178cm) ja tuntuu tosiaan, että veri ei yksinkertaisesti EHDI tuonne päänuppiin saakka :o). Portaita noustessa ja esim ylämäkeä kiivetessä meinaa happi loppua ja silmissä pimenee. Samaa tekee välillä ihan vaan noustessa tuolista tms ylös tai kumartuessa alas...

Tänään juuri neuvolassa tästä purnasin ja paineet olikin mitatessa vähän paremmat, 117/70. Kuulemma liikunta auttaa paineen nousuun, lievä rasitus siis. Itse kävelin neuvolaan ja vaikka se tuntui pahalle, se lienee syynä vähän korkeampaan paineeseen. Lisäksi th sanoi, että pieni ärsyyntyminen silloin tällöin ei olisi pahasta, ketutushan tunnetusti nostaa verenpainetta :o)!

Tsemppiä vaan paljon. Vaarallistahan alhainen paine ei ole mutta epämukavaa. Ajattelen kuitenkin, että mieluummin alhaiset paineet kuin korkeat!

Koeta jaksaa!

T äiti rv25

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kyllä minulla oikein ole auttaneet, ei niitä voi mättää niin paljoa. Muista juoda tarpeeksi ja nouse ylös tarpeeksi hitaasti.

Vierailija
4/6 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime neuvolakäynnillä yläpaine oli 94. Alapaine ihan normaali. Ylös kun nousee, ja joskus kesken kävelynkin. pulssi rupeaa takomaan tuhatta ja sataa ja silmissä sumenee. Sitten pitääkin istua aika nopeasti alas jos ei tahdo että taju menee kokonaan. Eihän tässä enää lastakaan uskalla kanniskella.

Suola, salmiakki ja laku nostaa verenpainetta. Mutta mitäs sitten jos käyttää niitäkin jo riittämiin ja enemmän? Häiritsevää. Ihan sama juttu oli viime raskaudessa.

Vierailija
5/6 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakua vedin enemmän kuin laki sallisi. Se auttoi (ehkä) vähän.

Vierailija
6/6 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua on se, ettei matala verenpaine näy eikä tunnu muutoin kuin iltaisin nukuumaanmennessä ja ruoan jälkeen kohonneena sykkeenä ja tunteena, ettei saa kunnolla happea.

Äitini, jolla oli ollut sama vaiva, suositteli liikuntaa (nostaa verenpainetta), syö usein ja vähän kerrallaan, juo kahvia jos voit, syö salmiakkia ja lakritsia. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän