Voisitko sanoa miehellesi ihan mitä tahansa ja silti olosi olisi täysin turvallinen koko ajan
Kommentit (30)
En keksi mitään sellaista, mikä sen turvallisuudentunteen veisi, mutta todennäköisesti on jotain, jonka sanomisesta seuraisi kamalia. Jos vaikka sanoisin, että lapsi putosi avantoon, niin todennäköisesti mies yrittäisi pelastaa tämän eikä minusta tuntuisi lainkaan turvalliselta.
Moni virheellisesti näin luulee, mutta heikkohermoisemmilla se murtumispiste voi tulla vastaan yhtäkkiä ja sitten...kannattaa oikeasti miettiä mitä toiselle ihmiselle puhuu, sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä!
Hammalääkäriä odotellessa......
Ennen en uskaltanut, tiesin tarkkaan missä raja kulkee. Nyt vanhana parina sanon mieltä vaivaavat asiat.
En nyt ihan. Jos sanoisin vakuuttavasti vaikkapa, että tahdon eron ja puolet hänen yrityksensä varoista niin voisi mennä aika vaaralliseksi osaltani. Varsinkin jos höystäisin tätä kertomalla, että minulla olen ihastunut johonkin isokulliseen toiseen mieheen, jonka kanssa olen tapaillut häneltä salaa lähinnä seksin merkeissä.
Ilman muuta voisin. Häntä ei tarvitsisi pelätä, sanoin mitä tahansa.
En ainakaan keksi mitään sellaista, mitä en voisi sanoa.
Ai että hän olisi väkivaltainen vai? No ei ole missään tilanteessa.
Mitä tarkoitat sillä, että voi turvallisesti sanoa?
Tuskin hän väkivaltaiseksi ryhtyy, mutta ottaa kyllä samantien eron, jos jotain tietynlaista sanoisin.
Kyllä, tiedän ettei mies käyttäytyisi väkivaltaisesti minua kohtaan missään tilanteessa tai tekisi mitään muutakaan, mistä olisi minulle haittaa tai vaaraa. Jos sitä tuolla tarkoitit?
Mutta on asioita, joita en halua sanoa, koska niiden sanominen loukkaisi miestäni tai pahoittaisi hänen mielensä.
Hän ei ole lainkaan väkivaltainen sen enempää henkisesti kuin fyysisesti, joten siinä mielessä voisin sanoa turvallisesti mitä tahansa. Tosi pahaltahan se tietysti tuntuisi sanoa rakastamalleen ihmiselle jotain sellaista, mikä jossain aggressiivisemmassa tyypissä voisi laukaista väkivaltareaktion.
Voin sanoa. Jos sanoisin jotain todella järkyttävää, mies ymmärtäisi kyllä etten tarkoita sitä.
Mitä tarkoittaa mitä tahansa, ilman mitään seurauksia vai? Jos siis sanoisin kotiintullessani, että että hän on vastenmielinen jälkeenjäänyt ruma impotentti ja että olen pettänyt häntä joka viikko usean miehen kanssa, niin kai olisi ihan ymmärrettävää, jos hän pakkaisi kamansa ja lähtisi samalla ovenavauksella.
Jokaisen mies kauhistuisi, jos nainen kertoisi nuoruutensa pahimpia juttuja.
Ei kannata seurustella miehen kanssa jolle ei voi sanoa mitä tahansa väkivallan pelossa!
Kyllä voisin. En tietenkään koskaan haluaisi sanoa mitään sellaista mikä rikkoisi jotain peruuttamattomasti. Mutta minulla ei ole esim. minkäänlaista väkivallan uhkaa miehen taholta.
Kyllä!