Miten te jotka elävät öisin, saatte hoidettua tärkeät asiat? Olen ihan onneton
Mulla on monta asiaa rästissä ihan vaan sen takia että olen syvimmässä unessa klo 8-12 kun on ns. virka-aika. Pari tuntia menee sen jälkeen ihan pöhnässä ja kahvia juoden. Olen siis aivan helvetin sekaisin jos koitan herätä saati lähteä jonnekin ennen klo 14. Sama kuin aamuvirkun herättäisi klo 2 yöllä ja pakottaisi hoitamaan tärkeitä asioita. Aivot ei vaan pelaa. Lapsia on kaksi, herätän ne vain kouluun ja painun sänkyyn samantien. Tuo ei paljon aivotoimintaa vaadi. Turha ehdottaa unimaitoa, viileää makkaria tms. Olen jo keski-ikäinen ja valvonut ala-asteelta lähtien. Työt on ollut aina kolmivuoroa, mutta enimmäkseen iltaa ja yötä.
Olen ajatellut että siirryn pelkästään sähköpostilla hoitamaan asioita. En kykene edes puhumaan puhelimessa syvästä unesta herätessä. Elämä on todella vaikeaa tämän takia, vaikuttaa ihan kaikkeen :(
Kommentit (7)
Oikeastaan yhteiskunta on käynnissä 24 tuntia vuorokaudessa, joten suuria ongelmia ei ole ollut.
Siirry 1 tai 2 vuorotyöhön. Itse teen myös 3 vuorotyötä, nukun miten nukun, mutta asiat saan hoidettua. Miten sä nukut kun on aamuvuoro?
Mulla menee unet 22-04.30, 00-05.30, 08-14, 00-07.
Hyvin hyvin hyvin harvoin saa vapaalla nukkua pidempään, siihen asti kun herään itse. Ehkä kerran puoleen vuoteen väsyttää niin, et pitää ottaa 10min-1h päiväunet.
On lääkäriä, hammaslääkäriä, koulupalaveria, puhelupalaveria.. ei voi vaan kaikkea hoitaa etänä.
Vierailija kirjoitti:
On lääkäriä, hammaslääkäriä, koulupalaveria, puhelupalaveria.. ei voi vaan kaikkea hoitaa etänä.
No sitten kai yrittää sopia niitä vaikka kello 16?
Ja AP:lla on ehkä jokin vapaapäiväkin joskus.
Itsehän hän kirjoitti sähköpostilla asioimisesta.
Virka-aika on klo 16 asti, mikä ongelma?
Vierailija kirjoitti:
3 vastaaja tässä hei. Minä ainakin saan nuo kaikki sovittua sellaisille päiville, että ne minulle sopii.
Valtion virastoissa virka-aika ensinnäkin on välillä 8 - 16.15. Yhdessä vaiheessa ainakin suunniteltiin että voisi olla myöhempiä asiointiaikoja, mutta se riippuu kai virastosta miten on toteutettu. Ja monessa paikassa todellakin voi asioida sähköisesti, esim. verottaja.
Mihin paikkoihin sinun pitäisi olla yhteydessä? Mikä tässä nyt sitten on ongelma?