Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rotaviruksen tarttuminen rokotetusta vauvasta

22.11.2006 |

Vauvamme sai rokotuksen eilen ja nyt mietityttää miten varovainen pitää olla ettei tuo virus tarttuisi vauvan siskoon tai meihin vanhempiin. Onko muilla tarttunut muihin perheenjäseniin? Rokotuksen tuoteselostuksessa kehoitetaan hyvään käsienpesuun vaipanvaihdon yhteydessä erityisesti viikon kuluttua rokotuksen saamisesta. Mietityttää vain, että miten tarttuva on. Esikoinen kyllä todennäköisesti sairasti tuon, tai sitten oli todella tarttuvaa ja pitkäkestoista mahatautia.

Pitäisikö putsata käsienpesuallaskin kakkavaipan vaihdon jälkeen? Entä pulautukset? Onko muilla kokemusta tai tietoa rotan tarttuvuudesta rokotetusta vauvasta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt 10vrk rokotuksesta ja toistaiseksi ollaan kaikki terveitä! ; )

Sunnuntaina vähän kyllä pelästyin, kun vauvan vaippa oli päässyt vuotamaan, enkä huomannut sitä heti (tummat vaatteet...), ja näin ollen vauvaa tuli käsiteltyä kakkoineen kaikkineen muutamaan kertaan... Mutta siis ainakaan vielä ei olla sairastuttu!

Eikä me muutenkaan olla tavallista hygieenisempiä oltu - yritän aina pestä kädet hyvin vaipanvaihdon jälkeen.

Meidän vauvalle ei tosin tullut mitään oireita rokotuksesta, ehkä jos olisi tullut ripuli, olisin ollut varovaisempi.

Joten oman kokemuksen perusteella sanoisin, että virus ei tartu kovin helposti. Ja olisihan se aika hullua, jos se tarttuisi tosi herkästi; siitähän sitä vasta epidemiat puhkeais... Koska sitä vauvankakan käsittelyä kun ei voi välttää, ja tuleehan sitä väkisin välillä pyyhkeisiin, hoitopöydälle jne eikä kaikkia voi koko ajan olla desinfioimassakaan.

Mutta lisää kokemuksia kehiin!

-Tua : ) (joka tämän kirjoituksen jälkeen varmaan saa tartunnan..!)

PS. Jos haluaa varmistaa käsien puhtauden, kannattaa ostaa apteekista joku desinfioiva käsihuuhde.

Vierailija
2/7 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä jäi sanomatta, että pulautuksia en ole varonut yhtään. Jos se niistä tarttuis, me oltais takuulla jo kipeitä kaikki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meillä vauva on saanut jo molemmat erät rokotetta eikä tartuntaa ole tullut. Viimeinen erä annettiin kaksi viikkoa sitten. Neuvolassa kehoitettiin normaalia tarkempaan käsihygieniaan. Itse ostin apteekista desinfioivaa käsien pesuainetta (Stereo nimeltään) ja sitä käytetettiin ensimmäsen rokotuksen jälkeen. Nyt toisen jälkeen vaan pelkästään saippuaa. Kuivaamme pepun aina sideharsoilla. Niihin tulee koko ajan kakkaa. Olen pessyt ne 95 asteessa. Lisäksi vein vaipat aina parvekkeelle, ettei bakteerit leiju ilmassa. Allasta pestiin päivittäin joskus useammankin kerran.

Neuvolassa sanottiin, ettei kannata viikkoon mennä heikkokuntoisten vanhusten luo tai lapsiperheeseen jossa ei ole tautia ollut.

Näin meillä toimittiin. Voi olla että taas olin ylihygieeninen. Vauvalle tuli rokotteesta ilmavaivoja sekä muutaman päivän kuluessa myös pientä kärttyisyyttä.

t. Lillefi

Vierailija
4/7 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauvalle laitettiin tänään rota rokote ja mietin kans samaa kun meillä on 2,5 vuotias poika että saako poika sen viruksen. no järkeilin pienessä päässä näin: rokotteessahan on heikennettyä rota virusta ja ulosteen mukana on siis myös heikennettyä kantaa eli jos se tarttuu niin tuloksena ei olisi sairaalahoitoa vaativaa tautia vaan ehkä hivenen löysempää kakkaa. ja poika saisi näin ollen myös vasta-aineita todellista tautia vastaan. En tiedä meneekö näin, mutta luulisin että ei kuitenkaan tartu kovin helposti.

katariina

Vierailija
5/7 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis meillä 6 viikkonen poika saa sen huomenna neuvolalääkärissä ja ei mulle oo puhuttu mitään tollasista! eli voisiko joku viisaampi selventää mitä rokottamisen jälkeen tapahtuu vauvalle tai perheen hygienialle,eli voiko se jotenkin siis tarttua!!!!!!!!!!!!!!!!????????????tai tuleeko vauvalle jotain sivuoireita......?

yksi tyhmäntietämätön....

Vierailija
6/7 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tepsukka: Olet kai itse hankkinut rokotteen? Pakkauksesta löytyy pitkät sepustukset rokotteesta; mahdollisista sivuoireista yms. ja maininta tästä tartunta" vaarastakin" . Tai jos rokote on valmiina lääkärillä (voisiko olla?), pyydä pakkausseloste häneltä, ja kysele asiasta muutenkin...

-Tua

Vierailija
7/7 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään kävin ostamassa,ja nyt olen viisaampi!