Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein ylimääräisiä asuntolainan lyhennyksiä

Vierailija
28.02.2023 |

Alkuperäinen lainan viimeinen erä oli vuonna 2033. Nyt se on vuonna 2026.
Kaksi 10 000 euron lyhennystä tein.
Jäljelle jäin 14 000. Houkuttaa ihan hirveästi maksaa sekin, mutta tykkään pitää puskuria tilillä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun verran kannattaa olla puskuria muutama tonni. Ainakin 3 kk nettopalkka. Muuten saa parhaan tuoton rahalle maksamalla pankille korkotuottoa tuottavan asuntolainan pois.

Vierailija
2/8 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkevää. Hyvä ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa pois vaan, saat muutamassa kuukaudessa taas hyvät puskurit säästettyä ilman lainan maksua. Sen jälkeen voitkin tehdä jotain extrakivaa:)

Vierailija
4/8 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastellut ja töissä on myös aika epävakaa tilanne. Siksi minulla on aika iso puskuri (just nyt 22 000). Teen kolmea työtä, eli puskuria kertyy kuukausitasolla 1500-2700.  Tarvis varmaan opetella sijoittamaan.

ap

Vierailija
5/8 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna suosittelen, että maksat nyt pois nopeampaan tuota ja vähennät lainan loputtua työntekoa jotta sairastelukin vähenee kun ehdit palautua riittävästi.

Vierailija
6/8 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairastellut ja töissä on myös aika epävakaa tilanne. Siksi minulla on aika iso puskuri (just nyt 22 000). Teen kolmea työtä, eli puskuria kertyy kuukausitasolla 1500-2700.  Tarvis varmaan opetella sijoittamaan.

ap

Puskuri on hyvä olla menoihin ja lainamäärään nähden. 22t tuntuu isolle. 

Vierailija
7/8 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksaisin loput lainasta pois ja silti jäisi monta tonnia vielä puskuria. Vähentäisin työtä ja koska ei ole enää lainaa+korkoa, niin rahaa jäisi kyllä säästöön.

Nimimerkillä opintovapaalla ja tilillä on 100€, ei säästöjä. Ap:lla on asiat hyvin.

Vierailija
8/8 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastelu ei välttämättä johdu työnteosta, minulla oli muutama vuosi sitten syöpä, ja se herkisti ruusulle. 

Haluaisin jäädä eläkkeelle heti kun voin, siksi teen töitä, että eläke olisi suurempi. Tosin täytyisi vielä jaksaa 10 vuotta kutakuinkin 

ap

Ja joo, taloudellisesti on asiat hyvin. En kiellä. Mutta olen minäkin ollut tiukoilla nuorempana ja sitten asuntovelkaisena yksinhuoltajana. Ei tilanne ole aina ollut taloudellisesti yhtä hyvä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme