Onko ananasrahkatorttu ihan 80-lukua vai tekeekö joku vielä tuon piirakan?
Kommentit (21)
Kasarilla noita tehtiin, tosin persikasta, en koskaan ananaksesta. Kyllä kai rahkapiirakoita vielä tehdään. Esim oma lapseni ostaa aina kaupasta valmiita muropohjia ja tekaisee rahkapiirakkaa jossa puolukoita tai mustikoita. Sehän on älyttömän nopsa valmistaa valmispohjasta
Vierailija kirjoitti:
No sitten teet sellaisen! Ihan sama mitä mieltä joku muu asiasta on.. T: voileipäkakkuja kaikkiin sukujuhliin viimeiset 25v kyhännyt, ihan sama ovatko muodissa vai ei, ja aina ovat tulleet syödyksi
Voileipäkakut!! <3
En itse enää tee kun mies ei tykkää syödä niitä
Oi, pitääkin kaivaa anopin vanha resepti esiin. Hän teki usein tätä piirakkaa ja muistan, oli hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten teet sellaisen! Ihan sama mitä mieltä joku muu asiasta on.. T: voileipäkakkuja kaikkiin sukujuhliin viimeiset 25v kyhännyt, ihan sama ovatko muodissa vai ei, ja aina ovat tulleet syödyksi
Voileipäkakut!! <3
Entä vieraat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voileipäkakut!! <3
Tee itsellesi voileipäkakkuja ja osta miehelle lasten vanukkaita tai jätä se sika!
Minäkin käytän mieluummin persikkaa tai säilykemandariineja
Mummo tekee aina pääsiäiseksi ananas-rahkapiirakkaa, tykkään. Itse en ole tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voileipäkakut!! <3
Eikös niitä tehdä yleensä juhliin eikä puolison iltapalaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voileipäkakut!! <3
Meillä on just toisinpäin, itse elän erinomaisesti ilman niitä, mutta mies ja varsinkin miehen puolen suku imuroi ne napaansa saman tien kaikissa meidän juhlissa. Mutta niitä on kiva tehdä, ei ole mitenkään edes työläs mun mielestä. Ja komeanhan siitä saa juhlapäydän koristeeksi.
Kasari oli ananaksen kulta-aikaa, ananas-kiinankaalisalaatti, ananasrengas pihvin päällä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voileipäkakut!! <3
Entä vieraat?
No kyllä minäkin nyt pyrin laittamaan juhlapöytään(kin) sellaista, mikä miellyttää kaikkia tämän asunnon asukkaita. Ja toki vieraitakin, mutta myös omaa perhettä.
Ananas on aika hapan, eikä ole ideaali rahkan kanssa. Sellaisen keikauskakun muistan, jossa sokeriin laitettiin ananasrenkaita vuoan pohjalle ja joku kakkutaikin päälle. Sitten siitä paistettuna jäi ne ananakset pinnalle.
Kyllä kelpaa, mitä niitä uusia reseptejä joissa kaikenmaailman kondensoitus maitoa ja muita erikoisuuksia, ei vaan kunnon vanhat resepti onnistuu aina ja aineet löytyy kaikista kaupoista. Valmispohjia en enää käytä koska pahoja lötköjä. Nyt otin esiin taas uunittomat kakun Digestivekeksimuruilla, sitruunatuorejuustoa, ananasmurska ja 2dl vispikerma + liivatteet..... Ihanan helppoa, ei tule sotkua, ei kulu sähköä ja maku vain paranee jääkaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Ananas on aika hapan, eikä ole ideaali rahkan kanssa. Sellaisen keikauskakun muistan, jossa sokeriin laitettiin ananasrenkaita vuoan pohjalle ja joku kakkutaikin päälle. Sitten siitä paistettuna jäi ne ananakset pinnalle.
Keikauskakun reseptiä olen etsinyt jo pitkään, mutta huonolla menestyksellä. Sitä tekisi mieli niin koivasti.
Rahkatorttu on meillä ihan arkipäiväinen leipomus. Joskus siinä on ananasta, joskus omenaa tai marjoja tai mitä sitten sattuu kaapista löytymään.
Mä niin rakastan rahkspiirakkaa ja väsään niitä toisinaan. Ihanan makuista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voileipäkakut!! <3
Eikös niitä tehdä yleensä juhliin eikä puolison iltapalaksi?
Siis mitä hiton väliä vaikka tekisi aamupalaksi? En yhtään jaksa ymmärtää näitä yleensä-tyypejä.
Teen rahkapiirakkaa ilman hedelmiä.