Hei te paljon matkustaneet! Mihin paikkaan olet palannut useita kertoja takaisin?
Kommentit (996)
Habe mein Herz in Berlin verloren. Kapkaupunki ja ylipäätään sen ympäristössä oleva Western Cape.
Kotiin, ihan joka reissulta :)
Mutta tosiaan matkakohteista Kreeta ja Espanjan Andalusia (muukin kuin rannikko) ovat yksiä suosikeistani.
Lontoossa olen käynyt kolme kertaa, mutta se on tylsähkö paikka ja saasteinen. Enää en jaksa. Lisäksi metrolla matkustamista inhoan nykyisin.
Nykyisin käyn sen sijaan Kööpenhaminassa, nyt olen kahtena viime summerina ollut siellä. Siellä ei tarvi metroa käyttää, vaan polkupyörällä saavuttaa kaiken. On myös esim Helsinkiä huomattavasti sympaattisemman oloinen, sekä kauniimpi. Kallis kyllä, kahvia ei alle 4€ saa.
Filippiinit Manila, Mindoro Puerto Galeta, Boracay. Thaimaa Bangkok, Chiang Mai, Pattaya, Koh Tao
Vierailija kirjoitti:
Sveitsi, ihan Ok, vaan minun kohdalla kyllä hieman "ahdistaa" kun vuoria kaikkialla, kyllä se meri pitää olla ns. kivenheiton päässä.
Onhan siellä aika isojakin järviä : Geneven järvi, Zuerichin järvi, Bodensee ja Vierwaldstättersee, Walensee, Zugersee ja vielä pienempiä järviä toki muutamassa noissa alpit ovat ihan taustalla.
15v sitten olisi voinut kirjoittaa pitkänkin listan, mutta nykyään kaikki paikat on pilattu feikkipakolaisilla ja wokehörhöilyllä ja muulla syövällä.
Ranskan rivieralla olen ollut monesti estetiikan ja sään takia, vaikka en muuten Ranskaa fanitakaan erityisesti.
Aikoinaan Israel, Egypti, Las Palmas, Puerto de la Cruz ja nykyään Italia
En ole hirveän monessa paikassa käynyt, mutta Israeliin palaan aina uudestaan. Ihanat Raamatun maisemat, Valitun Kansan ihmiset, taivaallinen ruoka ja yleinen pyhyyden läsnäolo ovat ainutlaatuinen yhdistelmä. Olen myös tavannut monia samanhenkisiä matkailijoita, joista osasta on tullut ihan ystäviäkin.
Ranska, Lontoo, Rooma, Praha, Singapore, Usa, Karibia,
Tää vitsi oli vanha jo silloin, kun se tuli tässä ketjussa ekan kerran.
Lontoo, kaupunkilomalla on käyty monessa paikkaa, mutta tuolla on aina jotain kivaa löydettävää. Ja globaalissa mittakaavassa ei häviä kaukokohteille millään tapaa, lisäksi helppo ja joskus aina halpakin päästä paikalle. Toinen lähellä oleva oli Budapest ja kylpylät kuumine altaineen, mutta kun ryanair ei enää lennä niin ei oo tullu mentyä.
Vierailija kirjoitti:
15v sitten olisi voinut kirjoittaa pitkänkin listan, mutta nykyään kaikki paikat on pilattu feikkipakolaisilla ja wokehörhöilyllä ja muulla syövällä.
En paljasta mun mestoi
- Coco
Taivalkoskelta olen löytänyt itseni monesti. Sinne siis keväällä.
Vierailija kirjoitti:
Lontoossa olen käynyt kolme kertaa, mutta se on tylsähkö paikka ja saasteinen. Enää en jaksa. Lisäksi metrolla matkustamista inhoan nykyisin.
Nykyisin käyn sen sijaan Kööpenhaminassa, nyt olen kahtena viime summerina ollut siellä. Siellä ei tarvi metroa käyttää, vaan polkupyörällä saavuttaa kaiken. On myös esim Helsinkiä huomattavasti sympaattisemman oloinen, sekä kauniimpi. Kallis kyllä, kahvia ei alle 4€ saa.
summerina
Skotlanti vuokra-auton kera: linnat, ihanat kansallispuistot ja luonto nummineen, saarineen ja järvineen sekä uskomattominen maisemineen Isle of Skyesta pohjoisrannikolle ja etelä-skotlannin vuorille. Edinburghissa ja Glasgowssa yleensä viihdyn vain päivän rennosti kaupungissa. Moni kiertää asuntoautolla myös, minä yleensä bed&breakfast -taktiikalla.
Rooma taas sitten ihan toisesta syystä: historian havinaa, kahviloita, kulttuuria ja ruokaa.
New York 5 kertaa
Krakova 7 kertaa
South Florida (Miami, Ft.Lauderdale, Naples, Tampa, Deerfield) +30 kertaa
Noihin voisin mennä ja meenkin vielä monen monta kertaa.
Kiina, Thaimaa, Intia, Kreikka löytyy myös paljon kivoja paikkoja ja hyvää ruokaa.
50 eri maata lähestyy, nyt taitaa olla 43 kasassa