Mistä haette leivonta- ja kokkausideoita?
Linkkaa kivat sivustot/blogit tähän
Itse tykkään
https://www.kinuskikissa.fi/
https://preppykitchen.com/
https://www.loveandlemons.com/
Kommentit (28)
Leivon yleensä hyväksi havaittuja ja itselle maistuvia leivonnaisia ja teen harvoin mitään uutta ja outoa. Leivon erilaisia leipiä, pullaleivonnaisia, kakkuja, marja- ja hedelmäpiirakoita, muffinsseja, pikkuleipiä, kääretorttuja, joskus täytekakkua. Jos teen jotakin uutta mitä en ole ennen tehnyt, niin katson reseptejä netistä, ja joskus teen jonkin leivonnaisen jos näen jossakin kiinnostavan reseptin.
Vierailija kirjoitti:
Leivon yleensä hyväksi havaittuja ja itselle maistuvia leivonnaisia ja teen harvoin mitään uutta ja outoa. Leivon erilaisia leipiä, pullaleivonnaisia, kakkuja, marja- ja hedelmäpiirakoita, muffinsseja, pikkuleipiä, kääretorttuja, joskus täytekakkua. Jos teen jotakin uutta mitä en ole ennen tehnyt, niin katson reseptejä netistä, ja joskus teen jonkin leivonnaisen jos näen jossakin kiinnostavan reseptin.
Mä olen oikeastaan aika päinvastainen, toki leivon niitä vanhoja suosikkejakin, mutta tykkään hirveästi kokeilla kaikkea uutta ja erikoisempaakin ja tykkään kokeilla muiden maiden leivonnaisia. Etenkin ranskalaiset leivonnaiset ovat omaan mieleen ja tällä hetkellä leivon paljon ranskalaisesta leivontakirjasta, jonka sain juuri joululahjaksi siskoltani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen oikeastaan aika päinvastainen, toki leivon niitä vanhoja suosikkejakin, mutta tykkään hirveästi kokeilla kaikkea uutta ja erikoisempaakin ja tykkään kokeilla muiden maiden leivonnaisia. Etenkin ranskalaiset leivonnaiset ovat omaan mieleen ja tällä hetkellä leivon paljon ranskalaisesta leivontakirjasta, jonka sain juuri joululahjaksi siskoltani.
Leivon myös ranskalaisia leivonnaisia, kuten clafoutis tai ranskalainen hedelmätorttu, palmiers jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotikokki on hyvä. Jos sulla on esim tomaattipyrettä jääkaapissa mikä pitäs saada kulutettua niin senkun laitat kotikokin haku kohtaan että tomaattipyre niin tulee näkyviin kaikki reseptit mihin on käytetty tomaattipyrettä.
Ainakaan leivontaohjeita ei kannata kotikokista etsiä, sen verran luokatonta tavaraa on.
Ei ollut kovin houkuttelevan kuuloisia ja näköisiä ne muutkaan reseptit.
Jenkkien kotikokkisivusto Allrecipes on paljon parempi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leivon myös ranskalaisia leivonnaisia, kuten clafoutis tai ranskalainen hedelmätorttu, palmiers jne.
Palmiereja en ole vielä tehnytkään, pitää laittaa jossain vaiheessa kokeiluun. Tein Julia Childin kirsikka-clafoutista tällä reseptillä ja oli todella hyvää ja helppo tehdä.
https://www.food.com/recipe/julia-childs-cherry-clafoutis-239454
T. Tuo jolle vastasit
Instasta haen esim. brownedbutterblondie
Instassa on hyviä ruotsalaisten antamia leivontaohjeita.
Mättömestarista kunnon kebu ohjeet