Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nollatuntilainen hakee vakityöpaikkaa, jonka tunteja tekee nyt 0-tuntilaisena, millainen hakemus?

Vierailija
27.02.2023 |

Minulla on siis 0-tuntisopimus kaupassa X. Nyt siellä avautui vakityöpaikka, jonka hommia teen jo 0-tuntilaisena. Pomo käski hakea paikkaa, ja sitä on hakemassa moni muukin (0-tuntilaisia talon sisältä sekä täysin vieraita talon ulkopuolelta). Koska pomo tietää jo minut ja tapani työskennellä, millaisen hakemuksen kirjoitan? Jotenkin kiusalliselta tuntuisi alkaa mitään "olen iloinen ja ahkera, kootut kokemukseni ovat opettaneet minulle asiakaspalvelun salat jne"-lässytystä tekemään.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat, että haet avoinna olevaa paikkaa. Kerrot työkemuksestasi, mitä osaat ja mitä vastuita sinulla on ollut. Suosittelijaksi ja lisätietojen antajaksi laitat esimiehesi yhteystiedot. Kyllä ne rekrytoijat osaavat hakemuksestasi lukea, että olet samassa yrityksessä töissä. Nuo sisäiset haut on siit hyviä, että omasta luonteesta ei tarvitse kirjoittaa mitään.

Vierailija
2/8 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selität tietenkin, että sinulla on kokemusta kyseisistä tehtävistä ja tunnet ne hyvin. Korostat myös, että viihdyt tehtävissä ja haet nyt vakinaistamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta voisit ihan hyvin "lässyttää" nuo kootut kokemuksesi, eli sen, mitä olet oppinut työssä ja työstä nollatuntilaisena ja miksi haluat työskennellä ko. paikassa kokopäiväisenä. Jätä toki nuo persoonan kuvaukset pois, koska pomo tosiaan tuntee sinut jo. Tai voihan sitä jonnekin piilottaa vähän sitä persoonaakin, esim. jos olet myyjänä, niin "olen kokenut, että iloisen luonteeni vuoksi asiakkaiden on ollut helppo lähestyä minua, mikä on luonnollisesti auttanut yhteisen sävelen löytämisessä, jolloin asiakasta parhaiten palveleva ratkaisu on usein löytynyt nopeasti".

Vierailija
4/8 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista ja tosi hyvistä pointeista! 🥰 Ehkä saan jonkunlaisen hakemuksen raavittua kasaan...

Vierailija
5/8 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat, että haet avoinna olevaa paikkaa. Kerrot työkemuksestasi, mitä osaat ja mitä vastuita sinulla on ollut. Suosittelijaksi ja lisätietojen antajaksi laitat esimiehesi yhteystiedot. Kyllä ne rekrytoijat osaavat hakemuksestasi lukea, että olet samassa yrityksessä töissä. Nuo sisäiset haut on siit hyviä, että omasta luonteesta ei tarvitse kirjoittaa mitään.

Ei niitä suosittelijoita sinne hakemukseen ilman laiteta, että ei kysytö siltä kyseiseltä henkilöltä että voiko näin tehdä. Hyvönen aika sentään.

Vierailija
6/8 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä suosittelijoita sinne hakemukseen ilman laiteta, että ei kysytö siltä kyseiseltä henkilöltä että voiko näin tehdä. Hyvönen aika sentään.

Ot: tiedän tämän. Esimies lupasi jo olla suosittelijana.

-ap

Vierailija
7/8 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tottakai laitetaan suosittelija, jos tietää esimiehen tai vaikka vakituisen kollegan suosittelevan. Pienessä firmassakaan tieto ei kulje yhdeltä tekijältä toiselle, vaan kun on avoin paikka, silloin se tieto on nostettava itse esille.

Aika monta rekryä olen tehnyt ja juuri aina pitää hakemalla hakea se tieto mitä mieltä kukakin on edes alaisistaan. Isommassa firmassa rekrytoijat eivät välttämättä edes hakematta tietokannoista tiedä esimiestä vaikka se istuisi juuri samassa pöydässä rekryämässä.

Varsinkin se oma esimies kannattaa nostaa esiin jos se suosittelee hakemaan, koska silloin rekrytoijat, esimerkiksi rekrypäällikkö, tehtaanjohtaja tms. osaavat nähdä rekrytilanteessa sen esimiehen puheen mielipiteen sijaan oikeana ja aitona kokemuksena työntekijästä. Se esimies saattaa joutua nostamaan kymmenen ihmisen hyviä puolia esille samassa haastattelussa ja usein se esimies ei osaa korostaa, että juuri tämän henkilön osalta tiedän ne aivan varmaksi, kun muiden osalta ne on hakemukseen pohjautuvia arvauksia.

Vierailija
8/8 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin suosittelijalta pitää kysyä ensin lupa. Aloituksen tapauksessa esimies on itse kehottanut hakemaan paikkaa, joten eiköhän siinä ole tätäkin asiaa käsitelty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän