Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jollain voi olla kaksi passia?

Vierailija
27.02.2023 |

Eräs henkilö kertoi että hänellä on kaksi passia. Näin myös ne molemmat. Miten tämä on mahdollista?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä perusteluilla voi saada ns. kaksoispassin, poliisin sivuilta löytyy tarkemmin tietoa.

Vierailija
2/42 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvällä perusteluilla voi saada ns. kaksoispassin, poliisin sivuilta löytyy tarkemmin tietoa.

Tämä, tunnen erään jolla on 2 passia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksoiskansalaisuus

Vierailija
4/42 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu maista, joissa joudut matkustamaan.

Vierailija
5/42 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ihan vaan kun nykyään noi passit toimitetaan kioskille, niin ei ne kioskin työntekijät sitä vanhaa pois ota tai leikkaa ja jos vanha on vielä voimassa kun uus tulee niin sillä tavalla. Sai sen ennenkin pitää jos halusi, mutta poliisi leikkas vanhasta pienen palan pois kulmasta.

Vierailija
6/42 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi minulla on kaksi passia, Suomen ja Irlannin.

Vierailija
7/42 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. on maita, joihin ei pääse, jos on jonkin väärän maan leima passissa. Poliisi voi tarvittaessa myöntää toisen passin.

Vierailija
9/42 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ainakin vanhaksi mennyt passi tallessa. Vaikka olen hakenut uuden. Siinä vanhassa passissa on kivoja leimoja ja haluan sen säästää muistona.

Vierailija
10/42 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain voi olla tavallisen passin lisäksi esim. diplomaattipassi. Eikä tarvitse olla diplomaatti sitä varten, näitä on muillakin virkamiehillä.

Vierailija
11/42 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on Suomen passi (syntymästä) ja Englannin passi (5 v. Englannissa asumisen jälkeen EU-kansalainen voi tätä voi hakea). Mun miehelläni on kolme passia.

Vierailija
12/42 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin maiden passin voi jopa ostaa

Vierailija
13/42 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolmen maan passit (kaksi EU-maata ja Sveitsi).

Vierailija
14/42 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko nuo molemmat suomalaisia passeja?

Vierailija
15/42 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakee uuden ennen kuin vanha on mennyt vanhaksi. Vaikka vanha pitäisi palauttaa niin ei kukaan sitä tule kotoa hakemaan jos sitä ei itse palauta.

Vierailija
16/42 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksoispassi on mahdollisuus hyvällä perusteluilla.

Kyllähän uutta passia hakiessa se vanha jää omistajalleen, mutta sen voimassaolo lakkaa. Voimassaolo lakkaa vaikka siinä vanhassa olisi vielä aikaa jäljellä, jos henkilöllä on tuoreempi passi.

Kaksoiskansalaisella voi olla kaksi passia, mutta ne ovat kahden eri maan passit eivätkä mitenkään sidoksissa toisiinsa. Kaksoiskansalaisella voi olla myös vaan yhden maan passi, mikään pakko kahta passia ei ole hankkia vaikka siihen olisi oikeus.

Sitten taas oma lukunsa on maat, jotka eivät hyväksy kaksoiskansalaisuutta. Siellä on tehtävä valinta, että mitä kansalaisuutta edustat.

Vierailija
17/42 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakee uuden ennen kuin vanha on mennyt vanhaksi. Vaikka vanha pitäisi palauttaa niin ei kukaan sitä tule kotoa hakemaan jos sitä ei itse palauta.

Minulla on kaksi passia, vanha ja uusi. En ole saanut ohjetta, että vanha pitäisi toimittaa johonkin. Itse kai ne tuhotaan?

Vierailija
18/42 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi passia, vanha ja uusi. En ole saanut ohjetta, että vanha pitäisi toimittaa johonkin. Itse kai ne tuhotaan?

Joskus vuosia sitten oli näin, silloinhan passit haettiin passitoimistosta ja vanha otettiin pois uutta haettaessa tai sitä leikeltiin sen verran, ettei käy enää mihinkään vilunkiin. Mutta nykyään asiat hoituu muutoin ja vanhan saa pitää. 

Vierailija
19/42 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. on maita, joihin ei pääse, jos on jonkin väärän maan leima passissa. Poliisi voi tarvittaessa myöntää toisen passin.

Minun ulkomaalaisella ex-miesystävälläni oli kuusi passia juuri tuosta syystä. Työmatkoille lähtiessään hän istui kuin korttipöydässä ja valitsi pakasta passia, jossa olisi kohdemaahan sopivat merkinnät. Yksi kriteereistä oli uskonto, joka hänellä vaihtui sen mukaan, mihin maahan oli pyrkimässä.  

Vierailija
20/42 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jakautunut persoonallisuus ja persoonallisuus vaihtuu matkalla, niin kai sitä pitää olla jokaiselle persoonallisuudelle myös oma passinsa.