Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytkö/kävisitkö tervehtimässä likakaivon tyhjentäjää?

Vierailija
27.02.2023 |

Sarjassamme vainsuomiongelmat. Kuuluuko hyviin käytöstapoihin se, että käy tervehtimässä likakaivon tyhjentäjää tai muuta ihmistä, joka tulee pihaan tekemään jonkin työn, mihin ei periaatteessa tarvitse itse osallistua?

Tuntuu jotenkin kiusalliselta, jos on itse selkeästi kotona (esim. auto pihassa, piipusta nousee savua) eikä käy moikkaamassa ja kiittämässä. Toisaalta sekin on jotenkin kiusallista, että joutuu menemään siihen likakaivon löyhkään seisoskelemaan ja rupattelemaan väkinäisesti säästä.

Tekisi mieli vain jäädä sisälle, mutta onko se epäkohteliasta? Miten te muut toimitte tai toimisitte?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likakaivon tyhjentävä ei osaa suomea.

22/29 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt tervehtimässä ja sanot hetken rupattelun jälkeen, että sinun on mentävä ottamaan ruoka pois uunista (valkoinen valhe)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/29 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä he ihan kantasuomalaisia ovat. Yrittäjiä kaikki ja kalliit autot.

Vierailija
24/29 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai tervehdin. Kuuluu tapoihin.

Vierailija
25/29 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä pohjoisessa osaa.

Vierailija
26/29 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista!

Tyhjentäjä kävi äsken. Päädyin nyt sitten loppujen lopuksi kurkistelemaan tyhjennystä ikkunan takaa ja tuntemaan itseni aivan idiootiksi. :D Toisaalta ulkoa päin ei olisi voinut päätellä, ollaanko kotona vai ei. Tyhjentäjäkin näytti ihan tyytyväisenä selaavan puhelintaan odottaessaan säiliön tyhjentymistä.

Eiköhän tästä siis kaikki osapuolet selvinneet ilman sen suurempia traumoja.

-Ap

Vierailija
27/29 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole rynnännyt pihalle tervehtimään postiljoonia ja roska-autonkuljettajaakaan. Puutarhurini kanssa sentään juon kahvit kesällä puutarhassa.

Kuten jo mainitsinkin, niin todellakin tervehdin roskakuskia, jos olen kotona, enkä ole tekemässä juuri jotain oleellista. Tervehdin myös postikuskia, koska hän on serkkupoika, ja tuntuisi todella idioottimaiselta olla moikkaamatta sukulaista, jonka kanssa kyllä ollaan puheväleissä muutenkin. Muille, tuntemattomammille postikuskeille heilautan kättä, jos satun olemaan näköetäisyydellä silloin, kun tulevat tuomaan postia.

Vierailija
28/29 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä käyn tervehtimässä henkilöitä, jotka tulevat pihaan/tontille. Ja naapureiden kesken on sovittu, että katsotaan myös toisten pihojen/tonttien haahuilijat. En siis jää juttelemaan vaan käyn vain näyttäytymässä/tervehtimässä, jotta henkilö tietää että joku on paikalla. Jos henkilö itse haluaa vaihtaa muutaman sanan enemmän, niin jään juttelemaan jos se on aikataulun puolesta mahdollista.

Tällä naapurisopimuksella on kukin meistä naapureista ajanut pihaan ilman asiaa tulleita henkilöitä pois ja siten kenties on vältytty omaisuuden katoamiselta.

Vierailija
29/29 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt, olen kyllä miettinyt aikoinani samaa mutta en ole kokenut luontevaksi kun en ole itse asioinut tilaustakaan. Aina hyvin työ tehty, siitä kiitos.

Kuka sen sitten on tehnyt?