Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytkö/kävisitkö tervehtimässä likakaivon tyhjentäjää?

Vierailija
27.02.2023 |

Sarjassamme vainsuomiongelmat. Kuuluuko hyviin käytöstapoihin se, että käy tervehtimässä likakaivon tyhjentäjää tai muuta ihmistä, joka tulee pihaan tekemään jonkin työn, mihin ei periaatteessa tarvitse itse osallistua?

Tuntuu jotenkin kiusalliselta, jos on itse selkeästi kotona (esim. auto pihassa, piipusta nousee savua) eikä käy moikkaamassa ja kiittämässä. Toisaalta sekin on jotenkin kiusallista, että joutuu menemään siihen likakaivon löyhkään seisoskelemaan ja rupattelemaan väkinäisesti säästä.

Tekisi mieli vain jäädä sisälle, mutta onko se epäkohteliasta? Miten te muut toimitte tai toimisitte?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai käyt tervehtimässä. Miten sä muuten voit olla varma, että se a)on likakaivontyhjentäjå eikå joku muu ja b) että se tyhjentää kaivon eikä vain låhetä laskua.

Vierailija
2/29 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion nyt hankkiutua eroon näistä suorittavista töistä osin juuri siksi etten joissain tilanteissa ole työni takia arvostettava ihminen tai edes tervehdyksen arvoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä likakaivon tyhjentäjäkin mielellään tekee työnsä rauhassa ilman, että siinä vieressä joku seisoo ja pakottaa juttelemaan?

Vierailija
4/29 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn tervehtimässä, jos pystyn. Jos on etäkokous päällä, en tietenkään keskeytä kokousta siksi aikaa.

Käyn tervehtimässä, kysyn, onko käynyt pihassamme aiemmin (minulla on kasvosokeutta, en tunnista ihmisiä kuin pitkän tuttavuuden jälkeen) ja tietääkö, mitä piti tehdä. Toivotan hyvää päivänjatkoa, ja päästän tyypin tekemään omaa työtään.

Käyn yleensä tervehtimässä myös jäteauton kuljettajaa, kyselen, oliko tie ajettavassa kunnossa tms triviaalia ja toivotan hyvää työpäivän jatkoa.

Meillä ei juurikaan random-vierailijoita pihassa käy, joten minulla on hyvin aikaa sen 15x vuodessa käydä tervehtimässä näitä ihmisiä (jos en siis ole itse kokouksessa).

Vierailija
5/29 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse käydä. Usein se käykin niin, että ei ole edes huomannut muuta kuin lievästä paskan hajusta kaivon ympärillä käynnin jälkeen. Anna tehdä työnsä rauhassa.

Vierailija
6/29 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rynnännyt pihalle tervehtimään postiljoonia ja roska-autonkuljettajaakaan. Puutarhurini kanssa sentään juon kahvit kesällä puutarhassa.

Vierailija
7/29 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan olla kotonani rauhassa ja pukeutua just niihin kaikista mukavimpiin pieruverkkareihin. En ole millään muotoa valmis tai halukas tapaamaan vieraita ihmisiä ilman varoitusta. Introverttina myös välttelen tilanteita, joissa joudun tarpeettomasti tekemisiin muiden ihmisten kanssa. Jos likakaivon tyhjentäjä tietää mitä tehdä, niin eihän minua siinä mihinkään tarvita.

Vierailija
8/29 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä, se pitäis pestä ja mummiäs ei tykkäis että puen sen sen vaatteisiin

Vierailija
9/29 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan helpointa teeskennellä ettei ole kotona! Ei tarvitse turhaan miettiä ja murehtia.

Vierailija
10/29 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

verhot kiinni ja piiloon!

Vierailija
11/29 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen pihalle esim "viemään roskia" ja tervehdin siinä ohimennen. Näin pihaan tulleella on mahdollisuus kysyä minulta jotain jos on tarvetta, mutta en halua tuppautua jos hän haluaa tehdä työnsä rauhassa. Yleensä he kyllä tietävät mitä tehdä ilman että minä menen neuvomaan :D

Vierailija
12/29 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt, olen kyllä miettinyt aikoinani samaa mutta en ole kokenut luontevaksi kun en ole itse asioinut tilaustakaan. Aina hyvin työ tehty, siitä kiitos.

Vierailija
13/29 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen kotona, menen aina juttelemaan niitä näitä. Ei hän tunnu häiriintyvän. Ja jos postinkantaja on tuomassa lähetystä ja huomaan sen, menen vastaan - tavallisesti vaihdetaan vielä muutama sana. Mielestäni ihan normaalia ihmisten välistä kanssakäymistä.

Vierailija
14/29 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan olla kotonani rauhassa ja pukeutua just niihin kaikista mukavimpiin pieruverkkareihin. En ole millään muotoa valmis tai halukas tapaamaan vieraita ihmisiä ilman varoitusta. Introverttina myös välttelen tilanteita, joissa joudun tarpeettomasti tekemisiin muiden ihmisten kanssa. Jos likakaivon tyhjentäjä tietää mitä tehdä, niin eihän minua siinä mihinkään tarvita.

Lokakaivontyhjentäjän tapaamiseen tuskin on mitään pukukoodia olemassa.

Vierailija
15/29 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä likakaivon tyhjentäjäkin mielellään tekee työnsä rauhassa ilman, että siinä vieressä joku seisoo ja pakottaa juttelemaan?

Ei se estä moikkaamista.

Vierailija
16/29 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn moikkaamassa kun pihassa on joku työnsuorittaja jos on komea lihaksikas salskea nuorempi mies. Kesäaikaan on usein hommissa nuoria lomittajia. Olen pyytänyt saunomaankin sitten illemmalla töiden jälkeen. Ei ole kyllä vielä ottaneet kutsua vastaan. - Sakke54

Vierailija
17/29 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä yleensä käyn tervehtimässä ja jatkan matkaa.

En jää siihen seisoksimaan.

Vierailija
18/29 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun sen tyhjennyksen sai itse tilata sellaiselta henkilöltä kenellä on siihen tarvittava kalusto niin tilasin tyhjennyksen tuttavalta 2x vuodessa hinta oli 40€/tyhjennys ja jos olin kotosalla niin siinä sitten vaihdettiin kuulumiasia mutta nyt kun sen tyhjennyksen suorittaa urakoitsija kerran vuodessa 120€/kerta niin pysyttelen poissa

Vierailija
19/29 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä edes välttämättä huomaa kun se käy. Likakaivo on alhaalla rinteessä.

Vierailija
20/29 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten autokorjaamossa:

Asiakas seuraa: hintaan +25%

Asiakas "neuvoo": hintaan +50%

Asiakas "auttaa": hintaan +100%