Onko lapsellanne jokin ulkonäköä " huonontava"
seikka, josta vois olla hänelle haittaa joskus vanhempana, esimerkiksi koulussa. Sehän tiedetään että lapset ovat ankaria arvostelijoita ja jos sattuu poikkeamaan massasta, tulee helposti kommentteja.
Meidän tyttärellämme on aika mahtavat hörikset (hörökorvat). Olen jostain lukenut, että ne voidaan jotenkin operoida. Tietääkö kukaan, onko kokemuksia?
Kommentit (47)
Olen ihmeissäni, hän on siis ihan hirveän nätti ja normien mukaan täydellinen. Mutta ehtiihän tuota vielä. Esim. hampaat ei vielä oo kehittyneet kunnolla eikä purentaa näe. Ja pullonpohjalasit ehtii hankkia :) Pienenä tytöllä oli alaselässä tummaa haituvakarvaa, mutta se on lähtenyt.
että on melkeinpä liian täydellisen kaunis ja pelkään, että kiusataan sen takia. Oikeasti. On vielä luonteeltaan sosiaalinen ja rohkea ja sanavalmis, joten takuulla käy vielä jonkun hermoille pelkkää täydellisyyttään.
pippelinsä kanssa. Se tuskin näkyy (n. 1 cm). Toivon että kouluikään mennessä vielä kasvaisi (nyt 5 v.), voi muuten uimahallireissuilla tulla sanomisia.
kiusaamaan. Olen lukenut että on pieni ja helppo operaatio. En vain tiedä missä tapauksessa pääsee julkiselle puolelle leikattavaksi.
mutta kouluikään mennessä ne eivät olleet enää ollenkaan yhtä pahat, aikuisena ei lainkaan.
Pojista en ole huolissani sillä heidän ulkonäössään ei ole mitään huomautettavaa ja fiksujakin ovat kaiken lisäksi. Tosin keskimmäinen on sellaista tyyppiä että saattaa olla sitten vastaavasti kiusaaja joten pakko kiinnittää poikaan ja hänen kasvatukseen paljon huomiota.
tai en nykytilanteesta tiedä, mutta ennen oli vähän sellainen käytäntö, että ennen kouluikää ne sai julkisella puolella " korjattua" , sen jälkeen ne katsottiin jo niin osaksi lapsen normaalia ulkonäköä, että korjaus meni esteettiseksi kirurgiaksi, ja piti maksaa itse.
Meidän lapselta puuttuu synnynnäisesti hammas edestä, täytyy toivoa että rautahammas on siellä kuitenkin. Ja tiedän että tää on tosi tyhmästi sanottu, mutta lapsiparalla on myös aika iso pää. Se vähän harmittaa, koska itse olen lapsena isopäisyydestä kiusattu, mutta minkäs sille voi... todella suloinen ja reipas lapsi se on silti, käsittämättömän nätti näillä geeneillä ;-)
iso rako hänellä on etuhampaiden välissä ja muutenkin hampaat aika harvat. Itse tosin pidän sitäkin söpönä, toivottavasti ei myöhemmin kiusata.
Muut lapset kyllä ovat vaaleita ja sinisilmäisiä.
" LApseni on täydellinen, muuta vikaa hänessä ei ole "
Vierailija:
että on melkeinpä liian täydellisen kaunis ja pelkään, että kiusataan sen takia. Oikeasti. On vielä luonteeltaan sosiaalinen ja rohkea ja sanavalmis, joten takuulla käy vielä jonkun hermoille pelkkää täydellisyyttään.
mutta luojan kiitos olen vihdoinkin päässyt sen asian kanssa sinuiksi enkä enää kiinnitä siihen huomiotani, en oikeastaan edes huomaa koko asiaa.
Ja kiva että kyseessä on tyttö, meikillä tekee ihmeitä sitten isompana!
Ei kysytty kenenkä lapsi on kaunein koska kaikkien on omasta mielestään. Ja että oikein kiusattaisi siitä.... WAKE UP!
JA on aika laiha ja pienikokoinen poika, mutta toisaalta tosi sosiaalinenkin tapaus. NEnä on ehkä vähän pysty, mutta ei kyllä mitenkään erityisesti.
Kuopuspoika on " virheetön" ...
ja hän on oikeasti huomiota herättävän kaunis. Ei siis todellakaan ole meiltä ulkonäköään perinyt. Ja oikeasti pelkään, että on _liian_ kaunis, mikä täälläkin nyt vähän reaktioissa kuultaa.
4
Ei ketään liiasta kauneudesta kiusata, mutta äiti joka tuollaisia edes ajattelee, on aika idiootti!!!!!
Vierailija:
ja hän on oikeasti huomiota herättävän kaunis. Ei siis todellakaan ole meiltä ulkonäköään perinyt. Ja oikeasti pelkään, että on _liian_ kaunis, mikä täälläkin nyt vähän reaktioissa kuultaa.4
3vee pojalla on hörökorvat. Minusta suloiset, mutta mummi pelkää että niiden vuoksi kiusataan ja että poika haluaisi ne leikkauttaa isompana.
Itse olen kärsinyt asiasta aina ja maksan tyttärelle varmasti jos joskus haluaa käydä plastiikkakirurgilla. Itse en " raaski" maksaa leikkausta itselleni. Toisaalta olen jo niin vanha, että en jaksa enää stressata ulkonäöstä. Mutta en halua että tyttäreni joutuu häpeämään itseään niin kuin minä häpesin itseäni kaikki nuoruusvuodet. Siksi revin vaikka mistä rahat jos haluaa korjata nenänsä.
Itselläni oli todella, todella kaunis luokkatoveri ja häntä kyllä muut tytöt kiusasivat. Hän oli mukava, sosiaalinen, reipas ja ystävällinen ihan kaikille, mutta se ulkonäkö ärsytti. Ollaan siitä myöhemmin luokkakokouksissa puhuttu.
Minusta ei ole helppoa olla kauniin lapsen, varsinkaan tytön, äiti. On vaikea kasvattaa lasta niin, että hän tajuaa, että häntä rakastetaan siitä kauneudesta huolimatta ja että hän ei ole arvokas vain koska on kaunis. Kun sitten joka paikassa se on aina se asia, josta kiitosta tulee.
4
On 5v nyt, ja parikin lääkäriä ollut sitä mieltä, että ei kannata leikata. Olen vähän kahden vaiheilla asian kanssa... Ehkä se siitä pienenee kun vatsalihakset vahvistuu.