Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ystävä" joka ei vastaa tai aina peruu.

Vierailija
27.02.2023 |

Ystäväni (pitkä historia, vuoden vierineet ja ollut etäisyyttä) antaa minulle todella ristiriitaisia singnaaleja. Tykkäilee somessa, tägäilee tapahtumiin että tänne mennään. Sitten kun kutsun kylään, on että joo kyllä, ihanaa, oot ollu niin mun ajatuksissa, ihana nähdä. Sitten on joko lapsi tai hän itse kipeä.. oikeastaan joka kerta. Eikä palaa enää asiaan uuden viestin kanssa.

Joskus taas viestitellään, on taas niin innoissaan, mutta saattaa kuitenkin jättää ihan jo parin viestin jälkeen vastaamatta, kun kyselen lisää kertomistaan kuulumisista. Eikä kuulu mitään.

Sitten jos laitan viestiä, että mikä tää juttu on, että luulin että oltaisi ystäviä, että tuntuu pahalle tälläinen käytös, niin on syvästi pahoillaan, eikä missäön nimessä halua etteikö voitaisi olla ystäviä. Annan myös tilaisuuden kertoa jos ei kiinnosta.

Tuntuu nimittäin pahalta saada toivo syttymään ystävyyden lähentymisestä aina uudestaan ja uudestaan ja joutua pettymään. Kuitenkin tapaa ig:n perusteella muita ystäviään ja aika pikaisia nuo paratumisetkin olleet.. Aina mietin että no jos olivat oikeasti kipeitä tai että no jos sillä nyt vaan paljon kaikkea, että joskus oltiin kuitenkin parhaita ystäviä ja hänkin innokas ja ilahtuneen oloinen yhteydenotoista (kerran pari vuoteen siis, en ole mikään renkuttaja), niin siksi hämäännyn. Oikeasti tiedän, että kyllä näkisi minua jos haluaisi. Kyllä laittaisi viestin että nyt kiirettä, palaan myöhemmin, ja palaisi myöhemmin, hörpättäis ne kahvit tai viinit. Käytäs kävelyllä. Mutta ei. Sanokaa nyt mulle että oon ihan hullu kun roikum vanhassa ystävyydessä, eikö?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä jotain ongelmia? Psyykkisesti sairas? Kotona pahoinpitelyä tai huumeita? Joku syy varmaan ettei kykene normaaliin vuorovaikutukseen. Tarvitseeko hän jotain apua? Huoli-ilmoitus?

Vierailija
22/24 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tuosta itseni. Itsekin olen vastikään tutustunut uudelleen vanhaan ystävään. On ollut ihanaa tutustua häneen uudelleen, mutta en pysty raivaamaan elämästäni yhtäkkiä hänelle niin paljon aikaa kuin hän haluaisi. Lisäksi minulla on sairaus, jonka mukaan joudun menemään ja toisinaan perumaan lyhyelläkin varoitusajalla. Olen tästä sairaudesta ystävälle kertonut, mutta silti huomaan närkästyksen hänen äänessään kun joudun perumaan.  

Ja jos perun, minulla voi mennä monta viikkoa ennen kuin minulla on seuraavan kerran mahdollisuus tavata. Tälle en voi mitään.

Tuntuu että kyse on myös jonkinlaisesta ajattelun / kielen erilaisuudesta. Minä saatan sanoa vaikkapa että olisi ihanaa mennä yhdessä reissuun kesällä. Tarkoitan juuri sitä mitä sanon, eli että yhteinen reissu olisi ihanaa. Hän kuitenkin käsittää sen lupauksena yhteisestä reissusta kesällä ja loukkaantuu jos en ole sellaista oikeasti suunnitellut.

Nautin hänen seurastaan ja pidän hänestä kovasti. Haluaisin olla ystävä mutta ilmeisesti en pysty olemaan hänelle riittävä ystävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska tosiaan tuo, itse jos myös sanon että olisi hauska lähteä kesällä reissuun, niin miksi sanoisin niin, jos en oikeasti katsoisi olisiko se mahdollista. Alan suunnitella ja järjestellä. En mä nyt huvikseni sano että olis kiva lähteä vaikka teatteriin kimpassa, mutta sitten en tekisi asialle mitään..outoa. Kannattaa myös itse miettiä mitä puhuu ja sanoo.

Vierailija
24/24 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska tosiaan tuo, itse jos myös sanon että olisi hauska lähteä kesällä reissuun, niin miksi sanoisin niin, jos en oikeasti katsoisi olisiko se mahdollista. Alan suunnitella ja järjestellä. En mä nyt huvikseni sano että olis kiva lähteä vaikka teatteriin kimpassa, mutta sitten en tekisi asialle mitään..outoa. Kannattaa myös itse miettiä mitä puhuu ja sanoo.

Tulkitsijahan tuossa on väärässä. Se joka sanoo, että olisi hauska lähteä reissuun, tarkoittaa sitä mitä sanookin. Jos joku tulkitsee sen lupaukseksi lähdöstä, hän tekee liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Haaveilu ja unelmointi kuuluu ihmisluonteeseen enkä ainakaan itse halua että en saisi unelmoida ääneen mitään jos en saman tien ala tehdä asialle jotain. Itse olen myös niitä ihmisiä jotka saattavat hehkuttaa miten kivaa olisi lähteä yhdessä reissuun tai vaikka maailmanympärimatkalle tai vaikka avaruuteen, vaikka se oikeasti ei olisikaan mahdollista.