No jo on ihmetouhua
huutonetissä joku korottaa omaa huutoaan. Vedätetään hintaa tai sitten huutaja päästään vialla. Mitä järkeä on korottaa omaa tarjoustaan???
Kyseessä reimatecin haalari. Löytyy haulla vaaleanpunainen/t.sininen 86 cm. Sulkeutuu tänään.
Kommentit (11)
huudon päälle jos siis on kerinnyt huutamaan ensin ilman sitä automaattia.
Lähtöhinta korkea 74,00e. Yksi korotti eurolla ja tää toinen ensin viidellä eurolla. Tänään korottanut omaansa eurolla.
Kyseessä on sellainen tilanne että huutaja on laittanut korotusautomaattiin summan. Ei muistanut ilmeisesti laittaa sitä ensimmäisellä huudollaan, vaan joutui tekemään lisähuudon jotta kone vahtii jatkossa korotusautomaatilla muiden huutoja. Itsekin olen joskus sen joutunut näin laittamaan.
Olette tosi pöllöjä kun haukutte toisia ymmärtämättä mitä on tekijä tehnyt.
HALOO!
Aikas tyhmää jos korottaa omaa huutoaan tiettyyn summaan saakka. Haiskahtaa edelleen.
Mutten minäkään huutonettiä käyttäneenä ymmärrä tota juttua.
Kone takkusi. Eka tarjous ei mennyt perille, laitoin uudestaan ja tunnin päästä tulivat molemmat.
Sitäpaitsi käytetty reimatecci ei ole kyllä minkään väärti, me saatiin yksi käytettynä (yhdellä lapsella ollut) eikä kyllä pitänyt enää vettä eikä mitään.
Tottakai tarvitaan toinenkin huutaja, että korotusautomaatti toimii, mutta korotusautomaatti täytyy LAITTAA PÄÄLLE eli sen saa vaan omalla huutokerralla asennettua.
Esimerkki: haalarista on huudettu 10 euroa (minun viimeinen huutoni) ja en muistanut laittaa automaattia päälle. No ratkaisu tähän on, teen toisen huudon ja ruksaan kohdan korotusautomaatti ja mietin summan esim. 15 ¿. Tuon huudon jälkeen viimeisenä huutona näkyy 11 ¿ (jos minimikorotus siis olisi 1 ¿) ja ulkopuoliset eivät näe korotusautomaatille laittamaani summaa.
Kun Maija Meikäläinen sitten tekee korotuksen MINUN KOROTUSAUTOMAATTINI vastaa hänen huutoihinsa siihen asti mihin olen summani määritellyt (tässä siis 15 ¿). Jos Maija tuon yli huutaa niin huutokauppa jatkuu normaalisti.
Jos taas kukaan ei huuda korotusautomaattiasetukseni jälkeen mitään, minä voitan huudon tuolla viimeisellä summalla (tässä tapauksessa siis 11 ¿).
Yksinkertaista
Eli siis huutaja tekee huudon. Sitten tajuaakin että hei, toi on just se mitä haluan ja olisin valmis maksamaan siitä vielä vaikka XX euroa, mutta enpä voi olla päivystämässä huudon sulkeutumisaikaan. Sitten se laittaa automaatin, joka korottaa tiettyyn summaan asti, jos tulee muita huutoja. Ja tästä automaatin laittamisesta tulee se ' oman huudon korotus' joka on aika pieni hinta siitä että on enemmän varmuutta että voittaa kaupan, vaikkei siellä ehdi päivystääkään. Eihän se ihan varmaa ole, mutta vähemmän vaivaa kuitenkin, jos on valmis maksamaan. Ei se hinta nouse, jos siellä ei muut huuda.
Ei tän pitäny mennä riitelyksi. Mutta kolmelletoista. Sen verta olin kytännyt kohdetta että ihan selkeesti eilinen iso korotus näkyi jo eilen alkuillasta. Ja nyt sitten tänään uusi korotus.
Mä jätän tä nyt tähän. Ostan puvun keväällä uutena. Tuolla hintaa postikulujen kanssa meenee melkein samoihin hintoihin.
Meinasin nimittäin mennä huutamaan itsekin tuota haalaria, mutta joteskin haiskahtaa koko juttu. Toivottavasti tuo eka huutaja huomaa myös tän.