Puuttuivatko opettajanne kiusaamiseen?
Kommentit (15)
Ei. 2000-luku
"Meidän koulussa ei esiinny kiusaamista" oli opettajien mantra. Ummistivat silmänsä.
Ei yksikään opettaja ole koskaan missään puuttunut kiusaamiseen.
Toinen lainalaisuus koskee rehtoreita. Yksikään rehtori ei ole koskaan missään havainnut omassa koulusaan kiusaamista.
Paskiaiset!
Eivät. Vuosituhannen vaihde. Opettaja kirjaimellisesti katsoi kiusaamistilannetta, sanoi: "EI kiusata" ja kääntyi pois.
En ainakaan tiedä, että missään olisi puututtu, onhan jotain kommentteja voinut muiden vanhemmille lähteä.
Elämäni merkittävimpiä pettymyksiä oli kun huoamsin seuraavani sivusta kun yliopistolla professori kiusasi erästä opsiskelijaa julkisesti. - Koin häpeää siitä, että olin niin voimaton, että minä eikä kyllä kukaan muukaan meistä paikalla olijoista puuttunut hänen tekemiseensä, vaan seurasimme tuon professrin harjoittamaa kiusaamista ikäänkuin kyse olisi ollut jostain näytelmästä, jossa (narsisti) professori sai ilm nautintoa ahdistellessaan ja alistaessaan nuorta ja kokematona (mies)opsieklijaa.
Ei. Osa jopa harjoitti kiusaamista itse. Aina jollain opettajalla oli yksi oppilas, jota hän ei voinut sietää. Minä olin ruman harvahampaisen, siilitukkaisen ja lesbonnäköisen äikänmaikkani silmätikku. Olin rauhallinen ja tunnollinen oppilas, joten en ymmärrä mistä kiikasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei yksikään opettaja ole koskaan missään puuttunut kiusaamiseen.
Toinen lainalaisuus koskee rehtoreita. Yksikään rehtori ei ole koskaan missään havainnut omassa koulussaan kiusaamista.
Paskiaiset!
Opettajahan ovat itsekin varsin usein kiusaajia, joten luonnollisesti he eivät kiusaamista pyri estämään.
Ei korppi korpin silmää noki.
Eivät ainakaan minun kohdallani. Tai en muista. Saattoivat yrittää jotain. Ainahan opettavat yrittävät jollakin tavalla puuttua asioihin. Ryhmäytymistä.
Onneksi ei kiusattu fyysisesti, päätä huuhdottu vessanpytyssä jne.
Toisaalta nimittely on myös nöyryyttävää. Yläasteella monet opettajat halusivat vain selvitä ongelmitta omista töistään. 
Eräs sukulaiseni Pohjois-Suomessa on armoton kiusaaja, luokanopettaja Lapin yliopistosta, sadisti ja " uskovainen " lapsien luokittelija. Nyt jo vanhuuseläkkeellä.
Ei 1896- kouluaikani
Nyt työskentelen itse koulussa ( koulunkäynnin ohjaajana, ja meillä opettajat puuttuvat todella herkästi onneksi. Pienessä koulussa varmasti onnistuu helpommin, meillä on 40 oppilasta, kaksi opea, kolme ohjaajaa)
Eivät. Osa kiusasi ja eristi mukana.
Ei vaikka sanoin. Olisi ollut kuulemma opettajalle itselle häiriöksi.
Eipä oikeastaan. Kerran en uskaltanut tulla kouluun ~10-vuotiaana kiusaamisen takia. Yhtenä päivänä siis. Opettaja tiesi syyn mutta silti sain jälki-istuntoa, kaiken sen muun kärsimyksen lisäksi. :D Vuosi oli varmaan 2010, eli ei kovin kauan aikaa sitten.
Noh, opin jo nuorena ettei kannata luottaa ihmisiin.
Eivät, ellei se mennyt aivan överiksi.