Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puuttuivatko opettajanne kiusaamiseen?

Vierailija
26.02.2023 |

Meillä eivät. 80-luku.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät, ellei se mennyt aivan överiksi.

Vierailija
2/15 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. 2000-luku

"Meidän koulussa ei esiinny kiusaamista" oli opettajien mantra. Ummistivat silmänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksikään opettaja ole koskaan missään puuttunut kiusaamiseen.

Toinen lainalaisuus koskee rehtoreita. Yksikään rehtori ei ole koskaan missään havainnut omassa koulusaan kiusaamista.

Paskiaiset!

Vierailija
4/15 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät. Vuosituhannen vaihde. Opettaja kirjaimellisesti katsoi kiusaamistilannetta, sanoi: "EI kiusata" ja kääntyi pois.

Vierailija
5/15 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan tiedä, että missään olisi puututtu, onhan jotain kommentteja voinut muiden vanhemmille lähteä.

Vierailija
6/15 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni merkittävimpiä pettymyksiä oli kun huoamsin seuraavani sivusta kun yliopistolla  professori kiusasi erästä opsiskelijaa julkisesti.  - Koin häpeää siitä, että olin niin voimaton, että minä eikä kyllä kukaan muukaan meistä paikalla olijoista puuttunut hänen tekemiseensä, vaan seurasimme tuon professrin  harjoittamaa kiusaamista ikäänkuin kyse olisi ollut jostain näytelmästä, jossa (narsisti) professori sai ilm nautintoa ahdistellessaan ja alistaessaan nuorta ja kokematona (mies)opsieklijaa.

Vierailija
7/15 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Osa jopa harjoitti kiusaamista itse. Aina jollain opettajalla oli yksi oppilas, jota hän ei voinut sietää. Minä olin ruman harvahampaisen, siilitukkaisen ja lesbonnäköisen äikänmaikkani silmätikku. Olin rauhallinen ja tunnollinen oppilas, joten en ymmärrä mistä kiikasti.

Vierailija
8/15 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yksikään opettaja ole koskaan missään puuttunut kiusaamiseen.

Toinen lainalaisuus koskee rehtoreita. Yksikään rehtori ei ole koskaan missään havainnut omassa koulussaan kiusaamista.

Paskiaiset!

Opettajahan ovat itsekin varsin usein kiusaajia, joten luonnollisesti he eivät kiusaamista pyri estämään.

Ei korppi korpin silmää noki.

Vierailija
9/15 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ainakaan minun kohdallani. Tai en muista. Saattoivat yrittää jotain. Ainahan opettavat yrittävät jollakin tavalla puuttua asioihin. Ryhmäytymistä.

Onneksi ei kiusattu fyysisesti, päätä huuhdottu vessanpytyssä jne.

Toisaalta nimittely on myös nöyryyttävää. Yläasteella monet opettajat halusivat vain selvitä ongelmitta omista töistään.

Vierailija
10/15 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulaiseni Pohjois-Suomessa on armoton kiusaaja, luokanopettaja Lapin yliopistosta, sadisti ja " uskovainen " lapsien luokittelija. Nyt jo vanhuuseläkkeellä.

Vierailija
11/15 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat kiusasivat itse.

Vierailija
12/15 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 1896- kouluaikani

Nyt työskentelen itse koulussa  ( koulunkäynnin ohjaajana, ja meillä opettajat puuttuvat todella herkästi onneksi. Pienessä koulussa varmasti onnistuu helpommin, meillä on 40 oppilasta, kaksi opea, kolme ohjaajaa)

Vierailija
13/15 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät. Osa kiusasi ja eristi mukana.

Vierailija
14/15 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikka sanoin. Olisi ollut kuulemma opettajalle itselle häiriöksi.

Vierailija
15/15 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oikeastaan. Kerran en uskaltanut tulla kouluun ~10-vuotiaana kiusaamisen takia. Yhtenä päivänä siis. Opettaja tiesi syyn mutta silti sain jälki-istuntoa, kaiken sen muun kärsimyksen lisäksi. :D Vuosi oli varmaan 2010, eli ei kovin kauan aikaa sitten.

Noh, opin jo nuorena ettei kannata luottaa ihmisiin.