Ergo-repusta
Minkä ikäiseksi asti kannoitte lasta repussa etupuolella ja koska siirsitte selkään? Meillä on reppu ihan käyttämätön nykyään, viime keväänä ostettiin kun lähdettiin Kreetalle. Silloin tyttö oli 10kk.
Nyt reppu on siis ihan käyttämättömänä ja olen pohtinut, pitäisikö taas opetella käyttää. Tyttö nyt 1v4kk
Miten onnistuu ulkona? Lantiovyö ulottuu mulla just ympäri sisällä (ei ole jatkopalaa), niin tuskin menee kiinni takin päällä.
Tulevissa joulunavajaisissa voisi olla mukava pitää reppua, niin ei tarvisi vaunuilla yrittää pujotella ihmispaljoudessa...
Kehukaa reppua ja motivoikaa mua sen käyttöön...
Missä tilanteissa reppu teillä on käytössä?
Pohdin jo tuossa sen myymistä kokonaan poiskin :(
Kommentit (3)
Tyttö on jo 3v ( 11.5kg ja 91cm) mutta hyvin mahtuu kyytiin.
Kesällä ja syksyllä reppu on ollut eniten käytössä, sekä reissussa.
Kesällä pyöräilin kaupungille usein eikä siellä tyttö jaksanut kauaa kävellä, oli helppo napata kyytiin kun väsy tai kiukku iski. Kävimme usein lähikaupassa tekemässä pienet ostokset niin että tyttö käveli osan matkaa ja sitten sai tarvittaessa laitettua reppuun.
Aion vielä repun säästää ensi kesää varten, matkoilla se on korvaamaton kun kaikkiin paikkoihin ei pääse rattailla eikä meillä ainakaan vielä kovin pitkiä matkoja kävele.
Reissussa repusta on paljon apua mm. lentokentällä kun rattaat joutuu luovuttamaan.
Meillä poika 3v ja painaa noin16kg. Usein en viitsi enää kaupunkireissulle ottaa rattaita mukaan ( ja poika haluaa istua isojen paikoilla)ja niinkuin edellinen kirjoittajakin totesi, ergoon on hyvä nostaa kyytiin, kun lapsen omat voimat hupenevat. Ja mieluusti siellä edelleen ollaan! Ergon kätevyys on myös pienuudessa, sen saa hyvin reppuun tai mihin tahanasa kassiin kun sitä ei tarvita.
Viime kesänä kannoin pohjoisessa vielä 6km metsälenkin yhdellä makkaranpaisto pysähdyksellä. Hyvin meni. Isän selässä ei tykkää niin olla...kait sen takia kun isällä on aikas leveä selkä :). Mutta isä kantaakin sitten koko porukan hurjaakin hurjemmat eväät :)).
Eli yliveto!
Meidän poika on nyt 1v 9kk (n. 13 kg) ja kulkee aina välillä repussa. Jos lähdetään metsäretkelle, kulkee selkäpuolella ja viihtyy hyvin.
Kävelyillä kulkee etupuolella sitten, kun ei enää jaksa itse kävellä. Poika ei tosin itse reppuun pyydä, mutta en anna vaihtoehtoja, kun on talvivarusteissa hiukan hankala kantaa. Kävelyretkille en ota rattaita mukaan, kun poika ei niissä viihdy (tai viihtyisi, jos saisi seistä ja pomppia, mutta kun ei saa).
Jouluruuhkin olen itsekin reppua ajatellut ja myös ulkomaan matkoille ja voi olla, että kotimaan matkoillekin.
Mupsi