Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsesi yksityisessä koulussa? Paljonko maksaa lukuvuosi?

Vierailija
22.11.2006 |

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kysyinkin ihan yksityisiä kouluja saksalainen ja norssi eivät ole vaan valtion, olen tehnyt kaiketi selville sen että raha ei ratkaise tätä valintaa. Sinne Viikin norssiin siis haetaan (sijainnin takia) mutta jos ei pääse niin sitten pitää miettiä muuta.

Ja puhun siis Viikin norssista, siellä kaiketi on ihan tavallisista (jopa maahanmuuttajaperheistä) lähtien ainesta? EIKÖ? Ja eikö lapsi sitä koulua käy, vanhempien panostusta kai tarvitaan silloin kun lapsi ei itse pärjää omillaan siellä?

En ymmärrä miten en normaaliälyllä kykene lastani tukemaan koulutiellä? Ja mitä tämä " vanhemmilta vaatiminen" on? Ihan konkreettisesti, kiitos!

Ja kiitos asiallisille vastaajille jotka kenties eivät koe elämänsä tarkoituksen olevan muiden dissaamisen. Kyllä mä sanon silti, että vaikka kuinka on lapseni fiksu (ja tämän takia haen hänelle vaihtoehtoja, ihan suosituksesta)! niin kannustan edelleen häntä olemaan kohtelias ja reilu kaikille. Se on mielestäni kaikista tärkeintä!

ap

Vierailija
22/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapsiemme koulussa ainakin vanhemmat osallistuvat todella paljon tapahtumiin ja etenkin niiden valmisteluihin jotka kestävät aina kuukausia/tapahtuma (niitä on PALJON tai ISOJA koska niillä rahoitetaan toimintaa). Näitä valmisteluita tehdään viikoittain ja useita tunteja arki-iltaisin ISOLLA porukalla - ei siis mitään tavallista, väittäisin.

Luokkien yhdysvanhemmat joutuvat myös toden teolla hommiin koska kys kielikoulussa ala-asteella matkustetaan kys. maahan ja sitä varten pitää todella löytää " hyväntekeväisyyttä" ja järjestää projekteja joilla matkat rahoitetaan.

Lisäksi jotta lapsi oppii kys kielen hyvin, panostavat monet matkat kys maan matkoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta otit kyllä ihan pikkuvinoilusta valtaisan vesimelonin nyt nenääsi.

26

Vierailija
24/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teetilla? Norssi se on Viikin norssikin! Miksi itse älykkäänä= ihmisenä ymmärtänyt tarkentaa?

Ja en todella ottanut mitään nenään (ei ole ollut tapana), vituttaa vaan teidän besserwisser kusipäiden puolesta kun luulette olevanne jotenkin parempia vaikka tosi aisa on etteä ette osaa edes tarkentavia kysymyksiä esittää!

Vierailija
25/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä haluaisi olla lapsesi luokkatoverin vanhempi.

Vierailija
26/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeinkirjoitus ap:n vahvin alue=)

Taidat olla äiti jolla on huono itsetunto ja yrität vahvistaa sitä lapsesi kautta:(

Vierailija
27/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikki vaan on sopimuskoulu kaupungin kanssa ja ottaa oppilaita oppilaaksiootoalueelta, koska alueella ei ole vielä toimivaa kaupungin omaa koulua (paitsi muutama lähes heitteillä oleva ala-asteen luokka).

Vierailija
28/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin varsinaisessa Norssissa, mikä ihan takuulla näkyy siinä opetuksen tasossa ja koulurauhassa. Ei millään pahalla.

Vierailija
29/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen jo kertonut, että etsin lapselleni joka on psykologisissa testeissä todettu turhautuneeksi parempaa ja motivoivempaa koulupolkua. MINÄ en päde mitään, olen omat kouluni käynyt!

Ja toisekseen kirjoitusvirheet voivat johtua kasvaimestani aivolisäkkeessä en edes niitä itse huomaa, puhunkin ihan typeriä nykyään kuulemma (läheiset uskaltavat kertoa, mutta varmaan pitää idioottina kuten täällä). Voi olla etät myös sen takia että olen käynyt korkeakoulun peruskoulupohjalta, eli lukio sitten jäi käymättä..

Ja hei ei pelkoa minä en siellä kekkereissä leivo ja laita ja hösää, eli minuun ei teidän tarvitse koululla törmäillä. Voipi olla että kasvainkin vie voiton. minun lapsi pärjää ilman minun hösäämistäkin ja läksyjen puolesta tekemistä!

Mutta lapselle aion hakea paremman koulupaikan ja kiitos tiedän muutamien avusta, olen asiassa eteenpäin!

ap (en muuten minäkään toivo lapselleni monen teidän jälkeläisten seuraa)

Vierailija
30/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu on osakeyhtiö-muotoinen ja kulkee nimityksellä yksityinen sopimuskoulu.

Vierailija
31/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ON yksityisessä koulussa.

35

Vierailija
32/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tämä mua tökkäsi " Ja puhun siis Viikin norssista, siellä kaiketi on ihan tavallisista (jopa maahanmuuttajaperheistä) lähtien ainesta?"

Ai että ihan maahanmuuttajaperheistä, pidätkö maahanmuuttajalapsia tyhmempinä vai mitä tarkoitit?

Vierailija
33/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lapsia monella taustalla!

T. ap (joka on myös maahanmuuttajien parissa vapaaehtoistyöntekijä)

Vierailija
34/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempainillassa tai rahainkeruutilaisuudessa. Jossain ranskalaisen koulun lähetystökemuissa. Joopa.

Vierailija
35/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puolustin Viikkiä sain valitteluja, ihan kun oma lapseni olisi siellä Viikin koulussa. Mutta kun ei ole, niin ei ole. Ja nämä valittelijathan ne " syyt" kertoivat, en minä. Lapseni on ihan muista syistä yksityisessä koulussa.

Kysy suoraan Opetusvirastosta niitä kouluja.

www. edu. hel. fi (poista välilyönnit) tai neuvonta @ edu . hel . fi

vastailevat kysymyksiisi myös sähköpostitse. Ole hyvä!

35

Vierailija
36/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lastani laittamassa ranskalais-suomalaiseen kouluun. Ja mitä ihmeessä minun pr-arvoni vaikeuttaisi lastani edes sielläkään opsikeluun?

Jos et nyt loukkaannu, minusta taas on aina tuntunut että moni vanhempi hakee lapsensa parempiin kouluihin ja sitten niissä tilauksissa rinta rottingilla tepastelevat iltapuvuissaan tärkeänä, etät kuinka HEIDÄN lapsi. Joo ei ole mun juttu, mutta silti lapsellani on oikeus hakea vaikka siihen teidänkin kouluun, eiks je? Merci!

ap

Vierailija
37/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ikäväksi meni keskustelu kyllä. Ja suutui, on vähän paska päivä ollut.

Kiitos kuitenkin kaikille, ei mennyt aika ihan hukkaan, ainakaan mun.

ap

Vierailija
38/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan valtion koulu (ei siis kunnallinen kuten useimmat koulut).

Vierailija
39/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette taida edes tietää, mikä se norssi on.

Norssi on normaalikoulu, harjoittelukoulu opettajiksi opiskeleville. Norssilla on ihan tavallisia oppilaita.. myös tunnehäiriöisiä, adhd -lapsia jne. Älykkyysosamäärillä ei ole mitään tekemistä normaalikouluun hakeutumisessa.

Norsseilla on yleensä paljon rahaa laitteisiin ja materiaaleihin. Opettaja kuitenkin vaihtuu lähes joka tunti. Siinä on vaikea luoda sitä pysyvää turvallisuuden tunnetta, mitä etenkin pienet lapset tarvitsisivat.

Norssien oppilailla tehdään paljon tutkimuksia liittyen mm. graduihin. Oppilaat ovat samalla eräänlaisia koekaniineja. Oppitunneilla on yleensä monta opettajaa (osa vain seuraamassa opetusta), jolloin (hyvänä asiana) apuopettajia on aina saatavilla. Norssissa siis heikoimmatkin pysyvät paremmin mukana.

Vierailija
40/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en laittaisi lastani norssiin. Normaalikoulut ovat tosiaankin opetusharjoittelukouluja, joissa opettaja vaihtuu koko ajan, toki luokassa on läsnä (suurimman osan aikaa) myös ohjaava opettaja, mutta harjoittelijat toimivat myös sijaisina jne.

Sen lisäksi, että opettajat (auskut) vaihtuvat koko ajan, on myös taso vaihteleva. Ja lisäksi luokassa saattaa olla useita auskuja seuraamassa tuntia, muiden pitämien tuntien seuraaminen kun kuuluu myös opetusharjoitteluun.

terveisin ope (joka on siis auskultoinut norssissa)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi