Voisiko joku nyt kertoa mikä on tämän voittajakappaleen idea tai teema
Ja mikä siinä oli se hauskuus.
Minusta se on pelkästään ahdistava sekamelska.
Kommentit (51)
Sen teema ja idea on humalahakuisen alkoholinkäytön ylistys. Ja sekös suomalaisiin uppoaa, se nähtiin eilen.
Biisihän on täydellinen suomalaisen alkoholikulttuurin kuvaus. Kuvaa juuri sitä kännissä uhoavaa örveltäjäidioottia, joka on arkena hiljainen lammas seinän vieressä ja ei uskalla sanoa kenenkään mitään. Aika näyttää pärjääkö viisuissa, mutta on tuo niin omaperäinen ja kova tykitys, että pystypäin hävitään, jos tuolla hävitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sota on ahdistava sekamelska.
No kerrotko sitten tämän kappaleen idean.
Sota ja sodan kauhut, jotka traumatisoivat kansakunnan useaksi sukupolveni. Eikö tuo nyt ole ihan selkeä sanoma, joka paistaa sanoituksesta läpi?
Viesti on, että jokainen voi olla sellainen kuin on. Elää elämäänsä pelkäämättä reaktioita. Tai välittämättä reaktioista,. Koska niitä tulee. Ihmisten ei tarvitsisi aina reagoida toisten asioihin niin vahvasti. Jokainen voisi elää omaa elämää vahvasti.
Sen viestin sieltä noukin.
Eipä ole minun lempibiisi tai esitys.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka pitää tuollaisesta ei mieti teemoja tai muuta. Niille riittää kun on hiukan aivoja jympyttävää papatusta ja jotain silmille uutta ja outoa.
On olemassa ihmisiä, jotka pitävät kaikenlaisesta musiikista. Voi tykätä tästä sekä hienostuneemmasta menosta. Siinäpä sinulle pähkinä purtavaksi kuinka se on mahdollista.
Järkyttävää p...kaaa. Pohjanoteeraus suomelta. Menee 1 nuku pommiin kanssa.
Melko surkea renkutus. En muutenkaan ihan ymmärrä tämän euroviisujen ideaa. Minkä takia tämmöisiä käärijöitä äänestetään. Onko tämä tosissaan nykyihmisten musiikki maku? Aika kauaksi ja huonommaksi on menty klassisen musiiki harmonioiden ajoista. Mutta näkeehän sen joka jutussa. Ennen kuunneltiin klassista ja kaikki oli hienoa, miehet käytti pukuja sekä huonokalut oli koristeellisiä. Nykyään sitten jotain muuta....
Olen seurannut tilannetta pitkin talvea, ja Eurooppa on aivan pähkinöinä tästä kappaleesta. Tulette hämmästymään, te tietämättömät.
Valitettavasti ainoa esitys jossa oli energiaa. Kaikkiin muihin esityksiin olisi pitänyt puhaltaa elämää lisää.
En saanut sanoista selvää välillä, kun se mumisi jotain nopeasti.
(Toiki viisuissa on tekstit sitten kaikille maillle niiden kielillä)
Aggressiivinen ja negatiivinen kappale.
Upposi ymmärrettävästi melankolisiin suomalaisiin, mutta eurooppalaiset on keskimäärin vähän toinen juttu.
Modeni versio kappaleesta Viideltä saunaan ja kuudelta putkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämän biisin ongelma on se, että se ei avaudu ekalla eikä tokalla kerralla suurelle yleisölle, kuten ei minullekkaan.
Kun sitä veivaa useamman kerran, niin se alkaa maistumaan. Nämä jotka luukuttavat tauotta ovat sen hehkutuksen takana.
Eli suuri riski näissä geimeissä on se, että biisin pitäisi tarttua jo ekalla kuuntelukerralla.
Minä olen tällainen keski-ikäinen täti. Kuuntelin biisin ekan kerran tämä aamuna ja ainakin kuvittelen, että se avautui heti ekalla kuulemalla: Ollaan kyllästytty kaikkeen sekasortoon, epävarmuuteen ja ahdistavaan maailmassa (viime vuosien tapahtumat) ja vedetään per*eet olalle unohtaakseen hetkeksi todellisuus. Arkena sitten taas hoidetaan tunnollisesti velvollisuudet. (Jotenkin se siinä lauloi, että en ole arkena tällainen mies...)
Niin, mitään uuttahan tässä ei ole. Ainahan ne maailman murheet on vii*aan hukut*ttu. Mutta siis tuollainen perus ryy*päysbiisi tuotuna 2020-luvulle. Mun nuoruudessa hoilattiin Hectorin Juodaan vii*aa. 😄
Ja ei, itselleni ei murheiden hukutus al*oholiin ole ollut ratkaisu koskaan, mutta tällaista "yleissivistävää" tietoa tämä.
Ihmettelen, että siskoni piti tätä myös hyvänä biisinä. Nyt kyllä muuttui suhtautumiseni siskoni älykkyyteen ja musikaalisuuteen. Luulin että oli fiksukin tyyppi...
Jos teitä oikeasti kiinnostaa, mitä ulkomailla ajatellaan tästä niin katsokaa Youtubesta Käärijä reaction -videoita. Mutta eihän teitä kiinnosta, haluatte vain rypeä pahassa mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti ainoa esitys jossa oli energiaa. Kaikkiin muihin esityksiin olisi pitänyt puhaltaa elämää lisää.
Tämä on totta ja luulen, että siksi monet äänesti käärijää. Ihmiset halusivat tällä kertaa energisen kappaleen eikä sitä suomityypillistä masentavaa laulantaa. Aiheeltaan tämä biisi oli nolo, mutta minkäs teet. Ei siellä ne muutkaan kappaleet olleet hyviä.... Se eräs naisoletettu laulaja, joka lauloi klassisen kauniisti rauhallista biisiä, olisi kyllä laulutaidollisesti ansainnut paikan, mutta kappale oli hiukan masentava.
Itselleen naureskeleva biisi siitä, kuinka tanssilattialla vapautuakseen tarvitsee muutaman drinkin alle. Käärijällä on saman tyyppistä huumoria muissakin kappaleissaan. Ei kai siinä sen syvällisempää sanomaa ole, mutta voi olla jollekin sellainen voima/rohkaisubiisi (ei siis alkoholin juontiin vaan ylipäätään)
Musiikia se ei ole.🤓
Minulle musiikki on sitä, että pystyn kerran kuunneltuani hyräilemään biisiä ja laulamaan sen sanoilla.
Näissä kisoissa ei ollut montaa semmoista vetoa.
En tykännyt naisten ilkeistä ilmeistä, kuristamisesta enkä selän päällä istumisesta, näyttää rivolta, joka ei menesty viisuareenalla. Laulajan sanoista ei saanut selvää alussa, kun musiikkikaan ei vielä ollut tullut mukaan.
Toukka?asua en ymmärtänyt, enkä rumaa liikehdintää sivusuunnassa jalat länkinä haroittaen. Tanssijoiden potentiaali hukattiin. Sanojen ideaa en ymmärtänyt, yritin etsiä syvällisempää sanomaa kuin delirium tremens, mutta ei kai sitä sitten ollut.
Lopputulos itse viisuissa riippuu täysin siitä, mitkä kansankerrokset aktivoituvat äänestämään.
Kyllä, jokainen vastaa itse omasta onnellisuudestaan.