Miksi olet ilkeä netissä?
Olen huomannut, että täällä on todella töykeää porukkaa.
Sinä, joka olet ilkeä, MIKSI?
Onko näppäimistön takaa anonyyminä helppo ilkeillä? Oletko livenäkin ihmisille yhtä töykeä?
Kommentit (54)
Olen elämääni väsynyt, niin tekin saatte kärsiä ja se on ihan oikein!
Vierailija kirjoitti:
Introvertit vauhdissa
Olen introvertti, mutten ilkeä. Tyhmyyttä en kestä, enkä lukemisen ymmärtämättömyyttä, kommentoidaan ennekuin on lukenut loppuun!
On ihmisiä, jotka nauttivat ilkeydestään. Heitä on täällä valitettavan paljon kommentoimassa.
Olen miettinyt samaa pitkään. Täällä on joku paha henki, joka ottaa valtaansa, jos täällä viettää liikaa aikaa. Ihmisten kollektiivinen kärsimys sekoittuu henkilökohtaiseen kärsimykseen, jolloin alkaa käyttäytyä typerästi.
Syynä monella palstoja häiriköivällä on sadismi. Sadismin esittely omalla nimellä ja naamalla on noloa ja rajoittuu tietyn tyyppisiin suljettuihin klubeihin. Netissä anonyyminä saa helpommin tyydytystä tarpeilleen tulematta ulos kaapista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Introvertit vauhdissa
Olen introvertti, mutten ilkeä. Tyhmyyttä en kestä, enkä lukemisen ymmärtämättömyyttä, kommentoidaan ennekuin on lukenut loppuun!
Oletpas suvaitsevainen kun et tyhmiä kestä. Sinun ei ole pakko olla täällä jos noin kiukuttaa.
Kiusaajille olen tympeä. Kuppikuntaisuus ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Syynä monella palstoja häiriköivällä on sadismi. Sadismin esittely omalla nimellä ja naamalla on noloa ja rajoittuu tietyn tyyppisiin suljettuihin klubeihin. Netissä anonyyminä saa helpommin tyydytystä tarpeilleen tulematta ulos kaapista.
Tämä jo vuonna 2016:
https://www.vauva.fi/keskustelu/2613065/some_on_tehnyt_meista_kaikista_…
Itselläni on joskus tylsää ja käyn täällä provoilemassa ihmisiä. Ei kannata ottaa internettiä niin tosissaan!
Olen ilkeä vain ilkeilijöille. Esim. jos ap arvostelee jotkin, olen ilkeä ja yritin saada hänet pussiin keinolla millä hyvnsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Introvertit vauhdissa
Ei kai tyhmä itselleen mitään voi. Olet aika ilkeä tyhmiä kohtaan.
Voin pahoin ja haluan purkaa sitä joutumatta kuitenkaan mihinkään oikeaan konfliktiin.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on joskus tylsää ja käyn täällä provoilemassa ihmisiä. Ei kannata ottaa internettiä niin tosissaan!
Osalla meistä hauskanpidosta nauttimisen edellytyksenä on se, että siinä joku kärsii. Lapsena revittiin kärpäsiltä siipiä ja poltettiin muurahaisia suurennuslasilla. Aikuisena siirryttiin verbaalisempaan suuntaan.
https://en.wikipedia.org/wiki/Dark_triad
Nettisadismi on varsin tunnettu ilmiö nimenomaan provoilijoiden joukossa.
Itse kun heittäydyn ilkeäksi, niin takana on varsin usein turhautuminen ja trollaus. Turhaudun kaikenmaailman olkinukkeihin ja siihen, että jos vaivalla kirjoitat jonkun pitkän ja perustelevan tekstin, niin sit siitä kuitenkin ignoorataan koko konteksti ja takerrutaan johonkin yhteen lauseeseen. Ja jos yrittää asiaa selittää niin sama kuin hakkaisi päätään tiiliseinään. Nyt saan hupia tästä palstasta vain "aivot narikkaan" rölläilyllä. Ja tiedän, en itse paranna yhtään toiminnallani palstan tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalla meistä hauskanpidosta nauttimisen edellytyksenä on se, että siinä joku kärsii. Lapsena revittiin kärpäsiltä siipiä ja poltettiin muurahaisia suurennuslasilla. Aikuisena siirryttiin verbaalisempaan suuntaan.
https://en.wikipedia.org/wiki/Dark_triad
Nettisadismi on varsin tunnettu ilmiö nimenomaan provoilijoiden joukossa.
Niin? Mitä sitten? Ei minua kiinnosta kunhan en lakia riko. Sekö sinua itkettää?
Sinä vain haluat nähdä monet tekstit ilkeinä ja alat heiluttamaan erinäköisiä kortteja jos joku ei ole kanssasi samaa mieltä. Ja siihen se keskustelu sitten loppuu.
Miksi käyttäytyisin erilailla netissä kuin normaalistikaan? Pitäisikö täällä väkisin esittää mukavaa vaikka en sitä ole?