Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon koosta on täällä puhuttu: meidän omakotitalo on muistaakseni 104 neliötä, makuuhuoneita on kolme ja toinen lapsi siis tulossa. Esikoinen, joka täyttää 10, ei varmaankaan vaavia huoli omaan huoneeseensa, joten saa nähdä missä vauva asuu kunhan varttuu. Meillä on tosin varaus yläkerran rakentamiselle, voi olla että parin vuoden päästä saadaan pari huonetta lisää.

Vihreänä olen seurannut keskustelua rakenneultrasta, joka mulla on vasta 17. syyskuuta. En tiedä onko täällä tapana kertoa sukupuoli vai ei (kunnallinen ultraaja). Tosin ollaan miehen kanssa molemmat vähän alan ihmisiä (ei kätilöitä, vaan teknisen) ja viime ultrassa oltiin näkevinämme pippeli. Saa nähdä näkyykö nyt paremmin. :-)

Nimikin on jo melkein varmaksi päätetty, mutta vain pojalle. Se olikin vaikeampi keksiä. Tytön nimiä on sen sijaan monia kivoja.

Joku valitteli huonoa oloa jumpassa. Mulla oli tuota myös, siis heikotusta ja yökötystä, mutta sitten keksi ostaa urheilujuomaa (dexal light) ja siihen loppui heikotus. Olen laimentanut sitä pullon ohjeen mukaan ja juonut 3-4 dl per jumpppa (siis 55min).

Ette varmaan usko, mutta olen säästänyt suuren osan esikoisen vauvatavaroista vanhempieni varastoissa. Siis kymmenen vuotta! Toivottavasti vaunut ovat vielä hyvät. Vauvanvaatteet alkavat näyttää varmaan jo retroilta...

Jaksamista kaikille tasapuolisesti,

Curious 18+1

Vierailija
22/47 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, tuli taas outo viesti, kun en tarkkaan lukenut. Siis kolme makuuhuonetta, joista yksi on elokuvahuone/kirjasto/työhuone. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/47 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mun siis piti aloittaa tämä juttu, mutta en muista enää minkä takia? Musta on tullu aivan horo, asiat katoilee päästä, palailevat jos palailevat. Olen siis siinä asiassa samalla tasolla naapurin 80-sen mummelin kanssa. Mutta tunnepuolella siis, kuten muutkin oon kirjoitelleet, hermostuessani tasan omien lasteni tasolla (4-ja 2v). Mahtavat saada kamalat traumat, isompi varsinkin, kun äiti on hänen täyttäessään 5 ollut 1,5 vuotta raskaana lapsuusajasta :(

No, mutta asiaan. mies kokkaa, saa nähdä tuleeko ruokaa koko iltana. Piti jo ottaa voileipää että pysyisi tajuissaan, ruoanlaitto on nyt kestänyt 3 tuntia ja mitään ei ole vielä tullut valmiiksi. Kävin maksimikauppareissunkin tässä välissä jo ja seitsemäksi olen lähdössä kokoukseen, ei ainakaan sitä ennen ole mitään odotettavissa. Siis vatsa hallitsee elämää...

Luulin jo että flunssa helpottaa mutta kääntyikin näköjään yskäksi, voi ei. Kun oikein mitään troppiakaan ei saa ottaa.

Meillä ei ole myöskään mitään hankintoja tehty eikä niitä juuri ole tulossakaan, saati sitten että olisin kaivanut vielä vauvanvaatteita sivukkaan kätköistä. Joku kyseli hoitoalustasta pesukoneen päällä, meillä silloin kun pesukoneen päälle sai alustan, se oli loistava vaihtoehto. Ja suht edullinenkin.

Me asutaan rintamamiestalossa maalaiskaupungissa, neliöitä on muistaakseni noin 125 kahdessa kerroksessa. Tilaa on, mutta säilyttystilaa saisi olla huomattavasti enemmän. Esikoista odottaessani asuimme kaupungissa 52m2 luhtirivitalon alakerrassa, mistä muutettiin tilan perään kolmioon, toiseen kerrokseen hissittömään taloon... elämämme suurin virhe! Jos pohjaratkaisu ja kulku ulos on ok, niin ei niitä neliöitä vauvaa varten tarvitse olla mitenkään sen enempää kuin muutenkaan.

JOhonkin muuhunkin piti vielä kommentoida, mutta kuten sanottu, en muista... Kaksi viikkoa vielä rakenneultraan meilläkin jäljellä. Ensi viikolla sentään seuraava neuvola.

eikkuli 18+5

Vierailija
24/47 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kaikille masuille moi.

Ihanaa lukea että muillakin noita tunnemyrskyjä, en siis välttämättä ole sekoamassa..täällä ne yllätti sekä mut että miehen..:/ mutta muuten kaikki hyvin. Rakenneultrassa kävin tänään, kaikki näytti olevan kohillaan sydämessä, aivoissa, raajoissa yms. sain jopa 4 D kuviakin..jipiii. Siellä imettiin peukkua jo täyttä tehoa ja painoa noin 280g. vielä ei edes margariinirasian kokoinen,voi pientä.

Ja joku taisi kysellä että kertooko ne siellä sukupuolen..niin ainakin meille sano kätilö. Uskalsi sanoa että 60 % varmuudella..

Että uskaltaiskos tuohon luottaa ;) mitä ootte mieltä?

Rv 19+1

Vierailija
25/47 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli asumisista. Eli meillä on kerrostalo neliö 95neliötä..Lapsia kolme, eli neljäs tulossa. Kaksi makuuhuoneista on suuria, joten minä ja mies asutaan yhtä ja lapset toista. Pienin huone (tosiaankin pieni) on vieras/ tietokonehuoneena. Jos tässä asunnossa tulaan kupeksimaan pidempäänkin niin luultavasti jossain vaiheessa uusi vauva ja nykyinen kuopus saavat tämän minihuoneen. Ihan sopiva pienille lapsille. Mutta ihan aluks uusi tulokas toki asustelee meidän makkarissa :)

Flunssa tarttui nyt sitten minuunkin..isommista tytöistä alkaa nuha hellittää, mutta pienin on kuumeillut eilisestä. Oli tarkoitus lähteä perjantaina kotiseuduille,mutta saa nähdä jääkö matka väliin.

Tunnemyrskyjäkin näyttää monella olevan..Musta tuntuu että mulla on hieman seesteisempi kausi alkamassa..Olen vieläkin vähän kiukkuinen, mutta paremmalta alkaa näyttää. Jossainvaiheessa tuli kipahdettua samatien vaik ei toinen mitään ois tarkottanutkaan..

Ja tosiaan..puoliväli häämöttää..osa meistä tammimasuista on jo sen maagisenrajan ylittänytkin. Tämä raskaus on mennyt nopeasti eteenpäin. Johtu varmaan 10kk tyttösestä joka pitää kiireisenä.

Huomenna mulla on se rakenneultra. Olen odottanut sitä kuin kuuta nousevaa..mutta äitini on kipeänä eikä pääsekään Helsinkiin hoitamaan meidän vauvelia ja kätilöopistolla on periaate ettei lapsia tutkimushuoneeseen. Eli jääköhän mies käytävälle ruikuttamaan :( :( En millään haluais yksin mennä..vauva on kuitenkin molempien! Ja mieskin on odottanut taas näkevänsä uusimman tulokkaan. Soitinkin tänään kättärille ja kysyin eikö alle 1v voisi olla mukana ja jos hölisee niin poistuvat sitten huoneesta. Kuulema ovat kuitenkin aika tiukkoja asiassa,mutta onnea voi koittaa jos sattuis "vapaamielisempi" ultraaja.

Mies kyllä esitteli mulle taktiikkansa, että aikoo vaan pokkana käppäillä vauva kainalossa sisään huoneeseen...Mitäköhän huomisestakin tulee..

Mutta nyt alkaa salkkarit..pakko mennä katsomaan!

Mamti 19+0

Vierailija
26/47 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas täällä...

Kävin hakemassa ne vaunut ja ne on ihanat, mieskin tykkäs :)

Ainut mutta oli että niissä oli liikkeessä ihan sikana hälyttimiä laitettu, ottivat pois 4 kpl ja myyjä viellä kokeili että ei oo enempää hälyttimiä vaunuissa!

Joopa joo just mun tuuria että kotona löysin viellä yhden pe''''leen hälyttimen....eli huomenna taas soitto liikkeeseen en vaan haluaisi sen takia ajaa yhteensä 60 km et saan sen pois, täytyy kysyy et saako sen pois, kunhan ei oo sellanen väripanos :(

Nyt päätin etten hanki mitään vähään aikaan kun on näin huono tuuri....

Ja taas mä vaan valitan täällä Anteeksi...

T:L

Vierailija
27/47 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä oltu aktiivisia :)

Asumisesta on keskusteltu, me asutaan rintamamiestalossa (Helsingissä sellaisella vanhalla alueella). Asuinneliöitä on noin 125 ja yhden makkarin saa rakennettua lisää. Kokonaispinta-ala kellari- ja vinttitilat huomioiden on noin 195m2. Riittää meille, edellinen rivitaloasunto 95m2 kävi ahtaaksi kun lapsia tuli kaksi. Tontti on aika pieni niin kuin kaupunkitaloissa yleensä, mutta kyllä siinä meille tarpeeksi on.

"Hyvä" että muillakin tunteet heittelee, just viime viikolla kirjoitin omasta kiukunpuuskasta. Nyt on muuten ollu tasasempaa.

Rakenneultrassa moni oli käyny ja onhan se kiva nähdä että kaikki kunnossa. Meillä on vasta parin viikon päästä. Mihinkään 4D ultraan en rahoja lähde tuhlaamaan.

Viime aikoina on vauvan liikkeet olleet hiljaisempia ja jo vähän huolestuin. Nyt tulee kuulosteltua liikkeitä, että tuntuuko niitä. Taisin äsken tuntea jotain pientä :) Mutta siis aika hentoja ovat vielä.

Hömpälle jaksamista yksin! Ja muillekin kenellä mies reissaa. On se yksinäistä täälläkin välillä, onneksi nuo kaksi lasta jo pitävät mielen virkeänä. Miehellä vuorotyö ja aika paljon olen iltaisin yksin. Eipä tuo hirveesti odotukseen ole osallistunut koskaan, en kyllä sellaista kaipaakaan. Kunhan tietää että välittää. Kyllä se nyt vointia kyselee ja masua silittelee yms. Mekin ollaan oltu yhdessä jo se 15 vuotta niin toisen tuntee jo aika hyvin.

Tarvikkeet alan kasata kokoon vasta joskus rv 30 jälkeen. Tuntuu vielä itsestä niin että tää raskaus on ihan alussa. vaikkei enää ookkaan, aika on menny niin nopeesti. Mutta en aio etukäteen paljon katsella / ostella. No se hoitopöytä tarttu mukaan vähän vahingossa :)

Mukavaa torstaipäivää sateesta huolimatta! Ja paranemisia niille ketkä sairastavat... syksy ja syysflunssat alkavat!

Jaffa rv 17+5

Vierailija
28/47 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin siitä vielä piti kirjoittaa, että mulla on paino noussut lähtöpainoon tähän mennessä JO 5kg ja viikkoja kuitenkin vasta 18... Teinköhän ennätyksen tässä seurassa :)

Neuvola on maanantaina ja jo "kauhulla" odotan puntariin menoa.

Vaikka ei siinä mitään, kun normaalisti olen siinä ihan normaalipainon alarajalla, BMI 19-20 ja raskauksien aikana kiloja on tullut 14-16 kg, jotka lähteneetkin kyllä heti pois. Niin kai se elimistö ottaa minkä tarviaa.

T.Jaffa

29/47 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein lapset hoitoon ja nyt olen sitten omistautunut pyykkituvalle koko päiväksi. 2 isoa kassia sain raahattua ja pitäis pestä päiväpeitteestä lähtien kaikki kun kerran inspiraatio iski. Yleensä käytän kotikonetta mutta nyt tuli joku ihme vimma saada kaikki pyykit kerralla pois. On se pyykkitupa hyvä kun ajattelee viiden hengen pyykin pesua. Kotikoneella se on niin hidasta. Rumpu tietysti auttaa mutta meidän kylppäri on sellanen jossa ei ole ikkunaa, niin aika trooppinen olis ilma jos pitäis rumpua siellä. Ei tuo nyt vapaa päivänä niin iso rumba ole ottaa pyykkivuoro, ku saa kumminki kaikki samana päivänä kuivana kaappiin.

Mietin tuossa että mitenkähän pyykkikassien kuljetus onnistuu vauvan kanssa. Kait sitä sitte keinot keksii, kun vauva on syntynyt.

Yritän nykyään ajatella tulevaa vain viikko kerrallaan, muuten tulen hulluksi. Mietin jatkuvasti kuinka pitkä aika vielä vauvan syntymään on, ja alan kohta repimään itseltä tukkaa päästä. Pakko ottaa rauhallisemmin, ja katsoa eteenpäin lyhyemmällä tähtäimellä. Tällä viikolla olis lauantaina pienet hääjuhlat, joihin onneksi löysin kivan lahjan. Lahjojen osto on nimittäin aika vaikeaa puuhaa. Ja sunnuntaina on sitten reissu vantaan hoploppiin ystävien kanssa. Eli kiva viikonloppu tulossa.

Mitäs suunnitelmia teillä on viikonlopuksi?

mae3 rv 21+2

Vierailija
30/47 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pitkästä aikaa kirjoittelemassakin... Kiitoksia tsemppauksista kaikille! Kyllä kai tämä elämä tässä jatkuu, vaikkei mies siinä enää olekaan mukana. Onkos mukana muuten ketään muita "oikeasti" yksin odottavia?

Minäkin olen välillä ihmetellyt, kun aika heikkoja nuo liikeet olleet pidemmän aikaa. En sitten tiedä, onko vika siinä, ettei loppujen lopuksi usein ehdi "kuuntelemaan" liikeitä silloin kun niitä tulee. Mutta eilen illalla, kun menin nukkumaan selälleen (yleensä nukun mahallaan), niin alkoi aikamoinen elämä masussa :). Vähän reilun viikon päästä on rakenneultra, ihanaa! Pääsee taas näkemään pikkuisen ja onhan kaikki kohdallaan. Ajattelin kysäistä sukupuolta, jos vaan sitä näkee. Mietin tässä kysyisinkö äitiä tai yhtä ystävää mukaan sinne, kun mies ei tule mukaan.

Aika moni onkin käynyt jo ultrassa, onnea hyvistä uutisista! :O)

Hoitopöydästä. Meillä on kylppärissä pesutornin vieressä taso, jolle laitetaan se pehmuste. Paras paikka hoitotasolle, kun pesuallas on sitten siinä aika vieressä. Muutenkaan en kyllä öisin juuri vaihdellut esikoiseltakaan vaippoja, niin ei tarvinnut yöllä juosta kylppäriin vaihtelemaan. Esikolla on käytetty kertisvaippoja, mutta olen nyt harkinnut myös kestovaippailua tulokkaan kanssa. Pitää vielä mietiskellä. Meillä poika on nukkunut suurimmaksi osaksi perhepedissä ja pitäisikin nyt hankkia hälle uusi sänky ja totuttaa ajoissa sinne nukkumaan, enneku vauva valtaa hänen paikan äidin vieressä.

Me asutaan 78 neliön kolmiossa (paritalo yhdessä tasossa) ja makuuhuoneista toinen on vanhempien (=tästä lähin minun) makuuhuone, poika on vielä nukkunut tosiaan samassa. Toinen huone on ollut työ/vierashuoneena. On vissiin aloitettava järjestelyt, että saa esikoisen tuonne toiseen makkariin. Työtilankin kyllä tarvitsen, että lelupuoli taitaa enimmäkseen pysyä olohuoneessa, missä tähänkin asti. Mietittiin jo tuossa keväällä muuttoa isompaan ennen tätä erorumbaa... Nyt ei taida vähään aikaan olla mahdollista muuttaa isompaan. Asutaan sen verran maalla, että bussit menee kohtalaisen huonosti ainakin viikonloppuna, joten auto on kyllä aika välttämätön olla. Onneksi on sovittu, että minä saan pitää meidän auton ainakin toistaiseksi.

Minulla oli pitkään ruokahaluttomuuttaa, mutta nyt olen alkanut varsinaiseksi sokerisyöpöksi! Saa nähdä millä vauhdilla alkaa paino nousta. Viimeksi oli noussut 400g ilmoittamani alkupainon yläpuolelle. Nyt on noussut siitä varmaan se 2kg kuukauden aikana! Huh! Viime raskaudessa on näköjään ollut samoissa lukemissa vasta rv 25+6... No, on alkanut mahakin näkyä aikalailla. Käyn kuukausittain Helsingissä koulutuksessa ja viimekerralla ei juuri näkynyt maha. Nyt olen taas lähdössä viikonlopuksi ja ei kyllä juuri enää voi peitellä tuota palloa ;). Napakin alkaa pullistua ulospäin.

Hyvää loppuviikkoa joka masulle!

- Salsatar rv 19+2 (puoliväli lähestyy!)

Vierailija
31/47 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

JAFFA: Täällä painoa tullut jo lähtöpainosta 9-11 kiloa.....

nyt tiistaina oli neuvola ja kuukaudessa oli tullut vain 700g. Hirveä stressi aina ku neuvolapäivä lähestyy!!!

Tänään tuli 20 viikkoa täyteen ja en tunne vielä liikkeitä, neuvolan täti oli ihmeissään....mutta mulla vissiin istukka edessä....alkaa kyllä itseäkin huolestuttaan, mutta onneksi on doppleri. Ens viikon ke:na on rakenneuä niin näkee ton istukan paikan.

t.Ronjakasperi ja Ylermi rv20

Vierailija
32/47 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä on siis tullut koko aamun taivaan täydeltä. Onneksi oltiinkin sovittu jo etukäteen käynti kavereille nyt aamupäivästä, niin ei tarvitse pyöriä sisällä koko aamua. Toivottavasti tämä sade kuitenkin lakkaisi illaksi kun olisi tiedossa lasten yleisurheilukisat joita varten lapset ovat "harjoittelleet" intopiukeina koko alkuviikon.

Jaffa: meinasin itsekkin tippua pyrstölleni aamulla kun hyppäsin puntariin. Näytti +3 kg lähtöpainoon kun vielä viimeviikolla samainen luku oli 1,5kg ja empä ole mielestäni mitään kummoista napaani mättänyt. Eihän noi mitään pahoja lukuja ole kun mullakin normaali BMI siellä 21-22 kieppeillä (enkä ole ihan pelkkä kukkakeppikään ton lihaksiston puolestani koskaan ollut). Toivottavasti vaan ihan hurjana ei painoa ala tulla kun töissä kuitenkin tätä kehoani joudun liikuttamaan. Ja kaipa se on jonkinlainen henkinenkin juttukin on, että haluaisin pystyä pitämään itseni kuosissa kilojen suhteen kun noiden jumppajien edessä jonkinsortin roolimallina olen.

Masu voi hyvin. Siirsin eilen koneelle viimeviikolla otetut ekat masukuvat ja ihan järkyttävän pieni vatsa mulla on. Mullekkin on sanottu, että lantio sen mallinen, että se vatsa mahtuu kasvamaan tonne sisällepäin, joten toi ulkoinen "huippu" on ollut aina melkomoisen pieni. Meidän esikoinen painoi syhtyessään vajaat 5g ja oli 56 cm pitkä ja tätä suurta kokoa ei osattu millään tapaa epäillä raskauden aikana kun sf-mitta koko ajan keskikäyrillä ja masu ihan normikokoinen.

Mullakin on nyt menossa seesteinen vaihe mielialanvaihtelujen suhteen. Saa nähdä miten tilanne sitten muuttuu kun olen ollut muutaman viikon töissä ja alkaa taas arki iskeä vasten naamaa (aamukiireet, lasten sairastelut, siivousten yms kotitöiden stressaus jne...). Mutta jaksamista kaikille asiasta "kärsiville", perästä varmaan tullaan.

Pitää lopetella ulkoistua noiden lasten kanssa sinne kylään.

Leppoisaa torstaita kaikille tasapuolisesti

KainoElvi ja kamu 17+6

Vierailija
33/47 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Märkää huomenta kaikille masukkaille!

Kävin maanantaina rakenneultrassa ja reilun kokoinen poikahan siellä köllötteli (viikoilla 20+4 paino 360g eli normaali ja pituus viikon 21+1 mukainen)! Eli poikamme saa pikkuveljen :)

Täällä on kyselty, kerrotaanko sukupuoli: Hyvinkään ultraava kätilö sanoi, että ei kerro jos ei ole 100% varma. Aikaa on vain puoli tuntia varattu tärkeiden asioiden tsekkaamiseen, jos aikaa jää, voidaan asiaan perehtyä. Meidän pienellä näytti kaikki olevan hyvin, joten poikavarmistus saatiin!

Ihanaa saada toinen poika! Toisaalta mietin, jääkö äitiydestä jotain kokematta kun ei ole tyttöä? Hassua, olen onnesta soikea toisesta pojasta, mutta rehellisesti sanottuna salaa haaveilin tytöstä ja rimpsumekoista. Itse olen todella läheinen äitini kanssa, mietin että enpä itse istu poikieni kanssa saunan lauteilla maailmaa parantamassa. Toisaalta, ehkäpä istun ihanien miniöiden tai lastenlasten!!!! Niin ja tämä lapsemme on vasta toinen, ei ole sanottua eikö niitä vielä lisää sikiäisi :) Mutta EI SUKUPUOLEN TAKIA, älkää ymmärtäkö siis väärin. Ihanaa kun poikamme saa siis veljen, on varmasti suht suuresta ikäerosta (3,5v ) huolimatta kaveria muutaman vuoden päästä.

Ei muuta kuin lits läts ja hauskaa sadepäivää kaikille,

döner ja pikkuviuhti, viikoilla 21 tai 22 mennään

Vierailija
34/47 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kopioin vaan nyt tähän seman minkä laitoin jo tuonne palstallekin menemään..eli tässä mun surulliset ultrauutiset:

Tulin sitten juuri rakenneultrasta joissa meidän vauvalta löytyi nuo otsikon mainitsemat asiat :( Sain huomiselle ajan lapsivesipunktioon. Mua huolestuttaa aivan kamalasti ja pelottaa..en edes halua miettiä mitä jos..

Onko muita "kohtalotovereita"? Ultraaja yritti rauhoitella että kromosomipoikkeavuuden riski ois silti mitÄtön,mutta kohonnut kahden löydöksen takia. Mulla oli seulontaverikokeessa tulos "ei kohonnutta riskiä"..Mutta eihän se mitään lupaa. Nyt meni odotus taas viikkokausiksi ihan surkeeksi :(

-surullinen Mamti ja pikkuinen 19+1 (ultranmukaan 18+6 joka sekin heti alkoi mietityttää!!)

ps. pahoittelut etten nyt muiden viestejä "ehtinyt" lukea..on vaan niin huono olla :(

Vierailija
35/47 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä vain säikäyttää eikä ole mitään!

Googlasin aiheella vähän ja löysin viestiketjun viime keväältä:

http://www.helistin.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=6534&sid=f5ef4a811c9…

En tiedä onko järkevää surffailla, netistä kun löytyy tietoa jos toistakin. Tätä ketjua kun vilkaisin, näytti aika lohdulliselta! Eli monelta on löytynyt kystia ja ne ovat hävinneet ajan myötä.

Voimia lähettää,

döner

Vierailija
36/47 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kauhea tilanne, jaksamisia teille! On varmaan aika kamala tunne tällä hetkellä! Googletin noi jutut ja aika paljon oli "hyviä" kokemuksia niistä ollut ja terveitä lapsia syntynyt, olivat hävinneet ajan myötä sitten. Toivottavasti näin myös teillä ja kaikki menee loppujen lopuksi hyvin!!!!! Mutta nyt jaksamia tutkimuksiin ja voimia koko perheelle!

KeinoElvillähän on ollut aikas iso esikoinen, syntykö ihan alateitse vai tuliko jotain ongelmia? Kuullostaa vaan aikas hurjalta, sori.. Pelottaa itseä jo, jos tää toinen ois nelikilonen vaikka nitähän ne vauvat nykyään pääosin on (?!?). Esikoinen meillä siis 3,2 kiloo ja nyt jos sokerit rupee heitteleen, niin varmaan tarvis katsoa ruokavalio-juttuja, ettei kasvais vaavi kovin!

Lootuskukkasella kurja säkä vaunujen kaa, mutta kiva että sait haluamasi.. vaikka vaikeimman kautta, mut onpa ollut vaivannäköä, niin sitten tammikuussa on kiva niitä työnnellä :)

mae3: Samoja ajatuksia ettei jaksa odottaa vaavin syntymää ja tukka lähtee jo hormoonien takia saati sitten repiessä, kun päivät menee välillä niin hitaasti ;) Vaikka toisaalta on tää aika mennyt jälkikäteen ajatellen vauhdilla, mutta kun on esikon kaa kotona, niin välillä menee NIIN hitaasti aika!

Tulin tosiaan kommentoimaan juttuja, mutta kyllä pisti vähän miettiin tuo mamtin tilanne ja tuntuu tosi pahalta teidän puolesta, vielä kerran jaksuja sinne! Toivottavasti me *kaikki* saisimme terveen lapsen sitten tammikuussa!!

Emmuli rv 18+1

Vierailija
37/47 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suuren suuri voimahalaus Mamti81:lle. Pidän sormet ja varpaat täällä ristissä että kaikki on teidän pienellä hyvin ja että huominen lapsivesipunkitio sujuu ongelmitta. Ja muutaman päivä heitto noissa kokojutuissa ei ole mitenkää tavatonta ja mitä pidemmällä raskaus on sitä vaikeammaksi/yksilöllisemmäksi se vauvan koon mittaus/arvionti tulee (ja tästä on roppakaupalla omakohtaista kokemusta).

Emmuli: Ihan normisynnytys oli (no ihan ilman tikkejä en selvinnyt niin kuin näiden kolmen muun osalta). Vauvan isoa kokoa ei pystytty millään muulla selittämään kuin istukan koolla joka oli melkein kilon. Vauva oli ilmeisesti ottanut kaiken musta irti ja voinut hyvin ja kasvanut siksi niin suureksi. Syntyi kyllä vasta rv 41+3, mutta tämäkään ei lääkäreiden mukaan ollut yksin syy tuohon ns. symmetriseen suurikokoisuuteen. No esikoinen on kyllä huidellut pituuskasvussa koko ajan +20 käyrillä, vaikkakin tätä nykyjään on hoikka kuin pajunvarsi.

Joo ja mun osalta suunta vauvojen syntymäpainossa on ollut laskeva kun kakkonen on painanut syntyessän 3300g, kolmonen 3100g ja nelonen enää 2700g, että ei se iso esikoinen aina välttämättä automaattisesti tarkoita että seuraava lapsi olisi vielä isompi.

Vielä kerran Mamtille jaksamisia,

KainoElvi ja kamu rv 17+6

Vierailija
38/47 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkea oikeesti kannattaa hankkia tulevalle vauvalle ja mikä on ihan turhaa mielestänne???

Meille on aina ollut pakko hankkia disflatyliä vauvan vatsavaivoihin ja sit ihan kunnon mallasuutetta :) Kamalaa nyt jo mietin kaikkee mitä tarttee....

Tänään sentään aurinko paistoi tähänkin sekasotkuun kun sain postilaatikosta yllätyksen olen voittanut 100 e lahjakortin s-ryhmän kauppoihin, tuli kyllä ihan puun takaa....osallistun aika usein nettitutkimuksiin...

Tänään on vauva ollut tosi hiljainen tuolla mahassa mutta kaivoin hetki sitten esille dopplerin ja kuuntelin pikkuista sydäntä, rauhoituin heti.Ens maanantaina on ultra ja sitä olen kyllä odottanut ihan sikana, just sen takia että saa nähdä pikkusen ja sit et toivottavasti saa hyviä uutisia :)

Nyt pukemaan ja kauppaan tuhlaamaan voittorahat

Mukavaa torstaita kaikille

T:Lootuskukkanen ja FrankAada rv 19+3

Vierailija
39/47 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taallakin kauempaa Mamtille jaksamishaleja! Toivottavasti kaikki on loppujen lopuksi hyvin!

Joku kyseli painonnoususta - kylla se mullakin on aika reilusti noussut :-( Onneksi taalla ei neuvolassa punnita! Ja keskustelin tasta kylla katiloni kanssa ja han sanoi etta ei se mitaan lahtihan nuo kaikki raskauskilot viimeksikin, ei niita kylla nain paljon alussa tullut, painvastoin paino tippui todella rajun oksentelun takia. Nyt on taas niinpain etta pakko syoda ihan koko ajan etta ei koko ajan oksettais.

Kaytiin aamupaivalla kaupungilla ja mukaan tarttui pari ihanaa pienen pojan asua (ei ollut tarkoitus mitaan viela vauvalle ostaa)

Charlie ja rv 20 tasan

Vierailija
40/47 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamtille voimahali ja paljon jaksamista!!

Niin sitä piti tulla kysymään, että voiko pilatesta ja joogaa harrastaa raskausaikana? Olin semmosessa lihaskuntojumpassa, missä oli myös pilatesta ja astangajoogaa. Yks kaveri sitten sanoi, ettei joogaa saa alkaa harrastamaan raskausaikana! Miksi ei? Siis ennen en tuommosessa ole käynyt ja nyt sitten pähkäilen uskallanko enää mennä... Oli kyllä niin tehokas jumppa, että jaloissa ainakin kunnolla tuntuu.. Ens viikolla alkaa kyllä mammajumppa, mutta haluan käydä muussakin ku tuo vain kerran viikossa.. Kerrankin kun tykkään jostakin liikuntamuodosta, niin sitten sitä ei saisi harrastaa... Vai siis saako?

Mies tuli nyt illalla kotiin, on jo nukkumassa ja aamulla aikaisin taas lähtee. Olen tämän kokonaisen tunnin mitä ollaan nähty pitäny mykkäkoulua, kun niin v¨tuttaa. Hormoonihirmu olen. Eli taidan olla tällä hetkellä noin 3 vuotiaan tasolla. Jipii!

Voimia myös Salsattarelle! Ei todellakaan ole helppoa yksin odottaa.

Toisaalta omalla kohdallani mietin, että olisiko sittenkin "parempi" (=henkisesti helpompi) odottaa kokonaan yksin, ku että mies on paikalla ja kiinnostunut silloin ku sillä siltä tuntuu. Kaipa se välittääkin, mutta vois sen jotenkin myös osoittaa.

Mulla on paino varmaan kans sen 5 kiloa noussu. Annoskoot on ihan järjettömän isoja, puolet vähempi riittäisi. Tänään oli ihan pakko ostaa suklaata, ku tuli niin järjetön himo. Ensimmäinen kerta moneen kuukauteen! Edes karkkia en ole juurikaan syöny, mut nyt oli ihan pakko... Eikö se aina? ;)

Hömppä ja masuasukki 17+6 (3 tuntia ja uus viikko!)