(.)TAMMIMASSUJEN TI-PE(.)
Kommentit (47)
En ole vähään aikaan kirjoitellut mitään ainoastaan lukenut :)
Mulla on ollut ihan hirveitä hormoonimyrskyjä...olen siis hormoonihirviö...kaikki asiat täytyy mennä niinkun itse haluan ja sit suutun kaikista pienistäkin asioista...Mies on aika kovilla taas vaihteeksi :(
Tänään pääsen katselemaan vaunuja....niistä on hyötyä jo ennen kun vauva syntyy kun täytyy talsia neuvolaan ja meillä vanhat sattari rattaat joita en todellakaan sit lumessa työnnä, eli pikkumies saa niissä kyydin sit :) tai tietty jos tulee mukavasti lunta niin sit pulkkaa vetämään :) en kyllä usko sitä kun talvet on ollut niin huonoja....
Ens maanantaina olis sit se kauan odotettu Rakenneultra :)
Hassua ihan aluksi kaikki odotti ekaa ultraa ja nyt sit tuota tokaa, sit ku ne on käyty niin sit varmaan kaikki alkaa odottaan La aikaa :))
Mulla se doppleri ollut kovassa käytössä, se jotenkin rauhoittaa mieltä:)
Nyt siivoomaan ku mies tulee kohta kotiin ja kämppä on ihan kaaoksena
T:Lootuskukkanen ja FrankAada 19+1 toivottavasti tuo vaavin nimi muuttuu kohta
Minäkin olen vain taustaillut pari päivää. :)
Kommentoidaanpas ensin....meillä on kaksio 55neliöö ja siis minä ja mieheni ja kaks kissaa asumme täällä ja pian vauveli. Ja toivottavasti vain yks vauveli. En jaksa miettiä kaksosasiaa nyt, ku se perjantaina toivottavasti sitte ultrassa selviää. Ahtaaksi tämä käy yhdenkin kans, mut jos edes hetken vielä tässä pärjäisi. Siihen, että tietäisi minne paikkakunnalle lähden opiskelemaan ja miten miehen työtilanne jatkuu. Seuraavaksi tavoitteena muuttaa lopulliseen omaan kotiin jonnekkin maalle. Maalta olen lähtöisin ja sinne haluan takaisin. Onneksi mieskin haluaa vaikka kaupungista onkin lähtöisin. Se riiasi minua vuoden verran sinne maalle, niin sekin ihastui luonnon rauhaan ja kuitenkaan ei ollu 10-15minuuttia pitempi matka kaupunkiin.
Nyt on ollu jotenkin sellainen olo, että kauhea ku aika menee nopeaa!! Ihan kohta tässä pitäisi osata alkaa elämään vauva-arkea. Ja mitään ei ole vielä hankittuna!! Toivottavasti selviää ultrassa sukupuoli niin on kivempi ostella vaatteita, ku ei tarvi niin miettiä, että pitää sopia molemmille. Ja ressaan jo kaikesta tavarasta, että osaisin ostaa mahdollisimman hyvät ja ressaan jo kaikenmaailman kasvatuskysymyksiä. :) pitäis yrittää rennosti ottaa.
Nyt pitäis lähteä kaupunkiin kirjastoon ja käymään jossain autokoulussa, että jos sitä ehtis vielä kortin ajaa itselle, ennen ku vauva tulee, niin pääsis sen kaa silloinkin jonnekkin ku mies ei ole kotona. Ja lankaa ostamassa pittää käyä myös, ku innostuin itsekkin tekemään tilkkutäkkiä pinnikseen päiväpeitteeksi. Ku joku täällä jo sitä värkkäs. :) oliko kimmi vai kuka....
Selkäkivut vaivaa täälläkin...pesin eilen parvekkeen lattiasta seinille niin korkealle kuin ylsin ilman jakkaraa, ku jotenkin tuntui huteralta nousta korkeammalle. Liekö sitä ku pelkää alitajunnassa kaatumista ja tippumista raskaana ollessa, niin ei halua kauheana kiipeillä. Ja huomaa kyllä, että en ole entisessä terässä. Ei vaan jaksa tehdä samaa tahtia hommia mitä ennen.
Nuhanenistä tuli mieleen, että en edes muista milloin olen ollut nuhassa ja kuumessa. Varmaan ressin takia ruotsin yo-kuuntelussa pari vuotta sitten. :) Pitää koputtaa puuta, ettei sairastu. Mut mää oon aika harvoin sairas ja sitte ku olen sairas, niin olenkin oikein kunnolla. Siksi varmaan tuntuu raskauskin välillä niin raskaalta. Eihän raskaus toki sairaus ole, mutta kyllähän se elimistöä kuormittaa.
nyt menee vaan höpinäksi niin mukavaa alkuviikkoa kaikille tammimasuille.
Amelie ja Martti rv 20+0. (PUOLI VÄLI HERRANEN AIKA!!!)
Argh!
Onnistuin kirjoittamaan kummatkin tämän päivän tekstit tuonne vanhaan pinoon joten jos kiinnostaa niin käykää lukeamassa ne sieltä.
Terkuin,
KainoElvi
Omaan napaan ei ihmeitä, kasvaa vaan ja pitäis lähteä katseleen vihdoin jotain äitiysvaatteita, kun ei enää housut mee kiinni ja paidat ois hyvä olla pitempiä.. Ja sit ne vähän korostais tätä vauvavatsaa enemmän eikä tätä pömppistä :/ Juhlatkin ois sunnuntaina niin sinnekin sitten jotkut fiksummat housut haluisin!
Asunnoista oli puhetta. Me asutaan 66 neliön kerrostalokomiossa, pieni on ja vaunutkin joutuu säilyttään rapussa pöllimisenkin pelossa.. naapurit ei onneks oo niistä mitään sanonut. Mut kyllä tänne vauvan sänky ja hoitopöytä johonkin saadaan tungettua. Muutettiin rivitalokaksiosta tähän ja kyllä vähän jänskättää ton esikoisen kaa pukemiset yms. talvella.. rivitalossa oli niin helppo työntää lapsi ulos odottaan, kun puki itselle tamineet.. Vaikka me ollaan kyl tässä tykätty asua, kivalla paikalla ja neliot hyvin käytetty!
Miinuksena kerrostalossa tietty vielä tupakoitsijat, prk...le.. sori niille jotka tupruttelee, mutta se on kurjaa vauvaa ajatellen, kun tykkäisin sitten välillä partsillakin nukuttaa ja sitten joku altistaa mun pienen passiiviseen tupakointiin :( Mutta sitten toisaalta kyl ymmärränkin niitä, itse joskus polttaneena, niin tulihan sitä siellä parvekkeella poltettua.. No eiköhän sitä tule ulkoiltua esikon kaa, niin vauva saa siinä nukuttua raittiissa ilmassa!
Tulipas stoori.. Nyt päiväkahville ja sitten ehkä katsoon jotain kuteita..
Viikonalkua!
Emmuli rv 17+6 (huomenna uusi viikko :) )
Ei ole tullut kirjoitettua hetkeen, oon käynyt sillon tällön lukemassa täällä.
Meinaatteko käydä 4d ultrassa? Itse en oo kahdessa aikaisemmassa raskaudessa käynyt, mutta nyt on ollut mielessä jos kävisi. Miten kallis operaatio on ja onko se hintansa väärti?
Kyselee uglyduck 19+5
Oon ihan päivistä sekaisin, kun pari päivää ollu koulutusta ja vasta huomenna tälle viikolle töihin.. Käyn työn puitteissa tosi paljon koulutuksissa, tänäkin vuonna taitaa tulla n. 15 koulutuspäivää ja viime vuonna oli paljon enemmän.. Ihan mukavaa välillä katkasta arkista aherrusta.. Ja tietenkin kaikki pitää ottaa irti mitä vaan saa.. Mahdollisia tuleviakin työpaikkoja ajatellen... ;)
Vauva potkii entistä enemmän. Eilen kävin pilateksessa ja illalla vauva innostu oikein urakalla bailaamaan. Samaten nyt, kun kävin leffassa, niin sielläkin hyppeli. Ihanaa!!
En tiiä johtuuko hormooneista vai yleisestä vitutuksesta vai mistä.. Jotenkin mulla on ollu viime aikoina tosi yksinäinen olo. Sanoin miehelle, että tuntuu niinku odottaisin tätä vauvaa yksin. Välillä tekis mieli lähteä kävelemään. Mitä teen miehellä, jonka läsnäoloon ja tukeen en voi luottaa? Meillä on kämppä ku pommin jäljiltä, kun ei kiinnosta pätkääkään tehä täällä mitään. Eikö tämän pitäis olla elämän parasta ja onnellisinta aikaa? Vauvalle en ole vielä mitään laittanu, kun yksin ei oikein kiinnosta. Eilen ehdin jo katua tätä vauvaakin, mutta sitten se taas alko liikkumaan, niinku olis tienny että just sillon niin pitää tehä. Onneksi se on niin touhukas, että pakko sen takia jaksaa päivästä toiseen. Mutta sen tiiän, etten tätä kauaa jaksa. Kai tämä on joku kriisi. Pitäis vaan päästä tästä yli ja jatkaa elämää. Tiedän, että mieskin kärsii tästä tilanteesta, mutta miksei se tee sille mitään? Onhan se ihana ja tukena sillon kun on paikalla, mutta nähään n. 6 päivää kuussa. Ei riitä mulle. En jaksa enää ees soittaa sille ja kertoa jos jotain tapahtuu. Semmoset jutut kun vauva alkaa liikkumaan ym pitäis pystyä kertoa kasvotusten. Ei puhelimen välityksellä. Perseestä. Anteeksi valitusvirsi, mutta ei ole ketään kenelle tästä voisin puhua.
Asutaan rivitalossa enkä ole koskaan tykänny tästä kämpästä. On kai jotain 50 neliötä + 20 neliön parvi. Olen sitä mieltä että tämä pitäis myydä ja rakentaa/ostaa oma talo. Oon ite kasvanu isossa talossa enkä halua että vauva joutuu kasvamaan rivitalossa. Pitää olla lääniä.
Pitänee lähteä nukkumaan, että aamulla jaksaa töihin nousta.
Miten muuten nuo raskauskuukauden lasketaan? Kun porukka kyselee, että kuinka pitkällä eikä kaikille haluta sanoa tarkkaa aikaa niin onko mulla nyt menossa viides kuukausi vai neljäs? Oon ihan pihalla nuista...
Öitä ja mukavaa viikon jatkoa kaikki masut!
Hömppä ja masuasukki 17+4
Olimme kesan viimeisella telttailureissulla pitkan viikonlopun, piti tanaan palata takaisin kun en saanut siirrettya huomista ultraa + synnytyslaakarin tapaamista. Ilmat onneksi pitivat vaikka ei kylla mitaan kunnon auringonpaistetta saatu vielakaan. Tana aamuna meidan neiti pettyi kun ruvettiin pakkaamaan telttaa, han olisi viela halunnut nukkua teltassa ja makuupussissa! 2 1/2 vuotias on kylla aitiinsa tullut ulkoilmaihminen :-) Mutta pakattiin nyt teltta ullakolle ja ajateltiin etta tama on talle kesalle viimeinen telttailureissu - taalla kylla lampimat yot jatkuu lokakuulle saakka yleensa, mutta mina en halua enaa yrittaa ahtautua makuupussiin! Enka oksentanut kertaakaan - olen ihan vakuuttunut etta raitis ilma auttaa tahan 'kestokrapulaan'!
Asunnosta. Me asutaan omassa talossa omalla tontilla, mutta englantilaisittain naapurit on molemmin puolin seinissa kiinni - en taida osata kunnolla selittaa kun ei tama siis ole rivitalo mutta ei todellakaan myoskaan mikaan suomalaisittain omakotitalo... nelioita on reilut sata ja toistaiseksi on mahduttu ihan hyvin - yksi makuuhuone talla hetkella leikkihuoneena josta joko tulee uuden tulokkaan huone tai sitten muutetaan meidan neiti tanne ja uusi vauva saa hanen huoneensa sitten joskus kun raskin omaan huoneeseen laittaa.
Homppa82 - mina tiedan millaista on odottaa yksin! Esikoista odotin melkein sen koko 9 kuukautta yksin kesalomaa ja viimeista raskausviikkoa lukuunottamatta ja ainoa kontakti oli puhelin ja sahkoposti miehen kanssa. Se on rankkaa, mutta kylla siita selvisi. Nyt on mies ollut tahan asti paikalla koko ajan mutta syyskuussa alkaa taas viikonloppu mies/isi oleminen jouluun asti. Sitten onneksi tammikuussa taas kokopaivainen mies/isi :-) Onko teilla mitaan tietoa pysyyko tilanne tuollaisena kauankin?
viimeinen lomaviikko ja sitten 3 kuukautta toita ennen aippalomaa :-)
Charlie 19+5
Muutkin näköjään miettivät asunnonvaihtoa. Meillä on miehen kanssa kunnon asuntokuume, asutaan nyt kaksiossa joka jää pieneksi pian ja ahtaaksi heti kun vauvan sänky ilmestyy tänne. ;-) On tässä neliöitä melkein 50, mutta...no, vauva vaatii tilaa.
Ei vain vielä voida muuttaa, odotetaan aikaa että voidaan kolmiota etsiä. Toiveissa olisi muuttaa vaikkapa rivariin, mutta kaipa tuo kerrostalokin kävisi aluksi. Varmaan seuraavan (toivottavasti seuraavan!!) lapsen kohdalla tulisi jo harkittua asunnonostoakin ja samalla tietysti entistäkin isompaa kotia.
Tällä viikolla on neuvola, jännittää. Ei muuten, mutta odotan niin sydänäänien kuulemista, jälleen. Hetkeksi tuo odotuksen elävämmäksi, kun ei vauva vielä minulle asti potki...potkiiko teillä muilla?
Entäpä miten teillä on nimien miettiminen käynnissä? Sitä hätäkastelappuahan monet tuntuivat pohtivan ja mitä siihen laittaa, me myös. Vaikka aika varmat vaihtoehdot on. Mutta siis, mietittekö jonkun teeman mukaan (esim. tietty alkukirjain tai aihepiiri) ja onko mietinnässä enemmän tyttöjen vai poikien nimiä? Meillä eniten tyttönimiä, mutta saa nyt nähdä kumpi tulee...
Oletteko muuten jo muut masut tehneet hankintoja vauvalle? Me ei vielä mitään. Vaunuja käytiin katsomassa ja hoitopöytiä, saattaa tosin olla että mennään sellaisella hoitoalustalla mikä menee vaikka pesukoneen päälle. Onko kellään käyttökokemuksia?
Onneksi vielä ehtii hyvin hankinnat tehdä, on aikaa vertailla ja miettiä. Vaunujen kohdalla olisi ihaninta, jos olisi rajaton budjetti, muttei kahden opiskelijan perheessä... *huokaus*
Ihanaa viikkoa kaikille masuille!
Mama Lady ja Masukki 18+1
Eilen oli lääkäri neuvola, kaikki oli ok. Paineet alhaiset kuten aina, tuossa luin aikaisempia äitiyskortteja ja tein huomion että kun verenpaine nousee, siitä pari päivää niin vauva on syntynyt...spekulointia ;) Painoa oli tullut alkupainoon kaikenkaikkiaan 600g, eli voin kyllä olla hyvillä mielin siitä asiasta. Tuossa kävin katsomassa niitä masu kuvia ja totesin että eihän mulla ole mahaa ollenkaan. No juuri lääkärin kanssa puhuttiin että kun olen niin pitkä (melkein 180cm)niin vauva mahtuu hyvin vatsaonteloon, eikä ne mun masut koskaan ole kasvaneet kuin vasta viimeisessä kuukaudessa ihan kunnolla.
Kohdun suu oli pehmeä, kuten useampikertalaisilla yleensäkkin ja vauvelin sydän äänet olivat todella terhakat. Lääkärin kanssa sovittiin että loppu raskaudessa laittaa sitten lähetteen äippäpolille kasvun seurantaan kun kahdessa ekassa oli istukan vajaa toimintaa, hyvä niin ei tarvitse siitä murehtia. Nyt sitten odottelen sitä rakenneultraa, seuraava neuvola onkin vasta kun Kelan papereita täytellään. Ei oikeastaan haittaa kun ei mitään ongelmaa ole niin turhaan siellä sitä ramppaa on tässä näitä menoja ihan tarpeeksi muutenkin.
Asuntojen koosta oli puhetta, meillä taitaa sitten olla se toinen ääripää...neliöitä on 300 ja vielä 50 neliön talli sekä viileä varasto. Joten tilaa on liiankin kanssa. Tässä mihen kanssa puhuttiin että kyllä me mahtuisimme huomattavasti pienempään. Vähän on mies haaveillut kolmannen talon rakentamisesta, mutta kukapa tällaista taloa ostaisi joten varmaankin me tässä asumme loppu elämämme...en valita minä viihdyn. Kaupunkiin on lyhyt matka 3km, kouluun samoin, erkari/tarha tuossa nurkalla ja lähikauppaan (siwaan) alle 1km. Kirjastoauto käy vieressä ja hypermarketteihin pääsee jouhevasti jopa moottoritietä jos haluaa. Ainoa miinus on että kun on tilaa niin siivottavaa riittää. Ja se kun on kaappeja ja vaatehuoneita niin sellaista ihmeellistä tavaraa kerääntyy nurkkiin. Tässä jo mietittiin että otetaan jätelava pihaan ja raakataan oikein perusteellisesti...mutta taitaa tuo jäädä. Jos vaikka ihan aloittaisi peräkärrystä :D
Jaahas tänään tulisi vieraita, joten taidan ruveta kaivamaan imuria esiin ja vien petivaatteet pihalle tuulettumaan kun näyttää sumu hälvenneen.
Mukavaa masun kasvattelu viikkoa kaikille
JB72 & KeijoKerttu rv 17+5
Ajatella tosiaan että kieputaan tässä puolen välin tuntumassa jo.... vastahan se raskaustesti tuli tehtyä... :) Itsellä myös ensi viikolla ultra, sitten vauvan näkeekin seuraavan kerran tammikuussa...
Asunnosta: Asutaan omakotitalossa, rakennettiin joitain vuosia sitten. Vauvanohoitotarvikkeista: Kahdet potkarit olen ostanut, yhdet vaaleenpunaiset ja yhdet vaaleensiniset. Vaunut on valmiina, vaikka uudetkin olis ihanat.
Vauvan potkuihin on tullut uudenlaista voimaa, nyt ne jo tuntuu jämäkämmin kuin viikko takaperin.
Hyvää keskiviikkoa kaikille!
Dazka 19+2
Hömpälle jaksamista. Ymmärän hyvin tuon sinun yksinäisyyden tunteesi. En jaksa itsekkään kovi hanakasti jakaa näitä raskaustuntemuksia miehen kanssa. Lähinnä silloin jutellaan asiasta kun hän jotain kysyy. Johtunee ihan siitä, että näin viidennen kerran olen jo niin rutinoitunut tähän olotilaan, etten jaksa käydä kaikkea uudelleen läpi (en kyllä muista, että tilanne olisi ollut kovin erillainen esikoisenkaan aikaan). Mua itseäni tämä ei haittaa, olen muutenkin tietyissä asioissa sellainen sisäänkääntynyt luonne. Sitä en tiedä mitä mies asiasta ajattelee, mutta kaipa hän on jo tottunut tähän kun yhdessä ollaan oltu kohta kaksikymmentä vuotta. Joten jaksamista.
Kiva että Charlien olo on ollut parempi. Huomasin itsekkin silloin alun kestokuvotuksen aikaan, että ulkoilu ja liikunta olivat paras apukeino (vaikkakin vain hetkellinen) pitämään olon edes jotenkuten siedettävänä.
MamaLady kyseli hankinnoista. Ei ole tehtyn yhtään mitään hankintoja. Jätän hankinnat tehtäväksi 4D ultran jälkeiseen aikaan (jos sinne asti sitten kunnialla päästään). Eli olen menossa 4D ultraan, lokakuun lopussa viikoilla 26+. Helsingissä olen käynyt kahden nuorimmaisen aikaan. Kokemuksena hyvä ja rahansa väärtti. Lääkäri tutki ultrassa todella tarkkaan kaikki rakenteet yms. ja siitähän saa sitten mukaan DVD-levyn, jossa koko ultraus tallennettuna (kun vann muistaa itse viedä sen mukana). Hinta pyöri viimeksi noin 160 euron kieppeillä. Kela on tiukentanut korvattavuuksia ultrien suhteen, joten jos Kelan korvausta ei saa niin hinnaksi jää varmaan rapiat 200€.
Nyt täytyy mennä. Kolmonen ja kuopus ovat menossa hiustenleikkuuseen ja muutamat vaatehankinnatkin pitäisi vielä tehdä ennen maanantaista hoidon alkamista.
Mukavaa päivää kaikille,
t: KainoElvi ja kamu rv 17+5
Snif, vein juuri "vauvani" (=tyttö 4 1/2 v) päiväkotiin 2kk tauon jälkeen. Ja tänään meen myös itse töihin. Vähän jäi neiti alakuloisena sinne ku uuteen ryhmäänkin meni (sama päiväkoti kuitenkin), mutta eiköhän tuo hyvin lähde sujumaan. Neiti aloitti kolmevuotiaana päiväkodin ja silloin alku oli tahmeaa, ekat kolme kuukautta isi skrakassa roikkumista "isi älä jätä mua, mä rakastan sua" jne. mut sit se loppu ja tyttö alkoi tosi hyvin viihtymään.
Kyl tähän lomailuun vois ihan helpostikin tottua..No mutta ihan kiva mennä töihkn, tykkään työstäni ja työkaverit on ihan huippuja joten mikäs mulla valittaminen ;-)
Me asustellaan puolen tunnin automatkan päässä Helsingistä omakotitalossa 150 neliöö ja iso oma piha mihin on kaikkea mahdollista liukumäistä keinuihin ja leikkimökkiin laitettu. Sillon ku tyttö syntyi niin asuttiin Hesan ihan keskustassa 58 neliöö kaksiossa ja muutettiin nykyiseen ku neiti oli 1,5v. Oli ihan huippua asua sillon keskustassa ku olin äippälomalla niin kavereiden kanssa hengailtiin Helsingin puistoissa, kahviloissa ja kaupoissa. Sit ku neiti täytti vuoden alko ne pienet leikkipuistot ahdistamaan ja tilan kaipuu. Niin ja ku meillä on aina koirakin ollut niin onhan tää helppoa tää nyky elämä. Naapureissa on paljon tytön ikäisiä lapsia ja käyvät toistensa luona leikkimässä.
Meillä on kaikki neidin jäljiltä (ostettiin sillon hyvät vaunut ja pinnasänky käytettynä, hoitopöytä saatiin nyt ystävältä (tytön kanssa oli pehmuste pesukoneen päällä ja se toimi loistavasti). Nyt myös pesukoneyhdistelmä käyttöön mut ku kerroksia on 3 niin ton hoitopöydänhän vois sit vaikka jonnekki näistä koota. Kirppikseltä oon löytänyt pari ihanaa uudenveroista luonnonvalkoista haalaria talvivauvalle ja jotain muuta on kirppikeltä tullut mukaan. Täällä meilläpäin on aivan ihana lastenvaatekirppis, josta tekee todellisia löytöjä. Mä pyrin ihan periaatteesta olla ostamatta aina kaikkea uutena ja kavereiden kanssa toimii loistavasti vaatteiden kierrätys ja lainaus. Saa yhdeltä ystävältä ostettua hurjan satsin kestovaippoja, joten niidtä käytän seuraavan kanssa. Mä olin aikoinaan ystävä piirissä ensimmäisiä joka sai vauvan enkä oikein ollut tietoinen kestoilusta (kuvittelin sen superhankalaksi), mutta nyt kun oon monia kestovauvoja seurannu ja omallaki 2,5-vuotiaana kestoja käyttäny niin ei mitään valittamista asian suhteen.
No mutta alanpa valmistautua iltavuoroon!
T: Pantsa ja Peukaloinen rv 17+6
Tänään heti aamusta lähdin katselemaan äitiysvaatteita ja yllätyin iloisesti hm:llä, ihmeen paljon oli valikoimia housuissakin ja löysin kahdet kivat! Toiset semmoset kuminauhavyötäröllä ja toiset semmoset matalat, että menee ainakin loppuun saakka. Ja oli semmosia kiiltäviä mustiakin, jotka käy juhliin, mut on myös arkisenkin näköset arkivaatteiden kaa.. kauhee selitys :)
Noilla muutamilla housuilla ja paidoilla pärjää ehkä hetken, paitsi et tää hormoonimyrskyn aiheuttama hiki laittaa kyl peseen päällipaidatkin päivän jälkeen :( Et niitä saa taas hakea lissää.. kohta ainakin kun yli puolenvälin ollaan ja masu ruppee kasvaan hurjaa vauhtia.
Hömpälle piti sanoa jaksamisia yksinäisyyteen, on tosi kurjaa! Mulla oli kans, kun esikoista odotin niin yksinäinen olo, kun mies ei oikein osannut suhtautua muhun raskaana (nyt onneks on ollut jotenkin erilainen.. hieman ees). Ja sitten kun vauva syntyi, musta tuntu TOSI yksinäiseltä.. meilläkin mies teki reissuja, onneks vaan viikolla ja paria yötä vaan, mutta sekin oli aikas kova paikka pienen vauva kaa. Kävinkin sitten juttelemassa jo raskausaikana neuvolapsykologin kanssa ja sitten varsinkin kun vauva syntyi.. muuten ois pää hajonnut ja se kyllä helpotti, että oli joku jonka kaa jakaa niitä juttuja. Kavereillekin tietty puhu, mut jotenkin se kuunteli tosissaan vaan mua sillä hetkellä ja se oli tärkeetä! Että rohkeesti vaan asiaa esiin neuvolassa, jos siltä tuntuu tai sitten lähet johonkin odottavien äitien miitinkiin!
Nyt hakeen poitsu mummulta, oli hoidossa mun vaatteiden hakureissun ja onneks oli, en ois pystynyt mitään käydä rauhassa koitteleen ja ois tullut hätäsiä ostoksia ;)
Emmuli ja Pikkarainen tasan 18+0 (vähän tuntu hienolta laittaa jo 18.. enää pari viikkoo rakenneultraan, jippii, äkkiä nää viikot menee..)
Minäkin palaan koneen ääreen. Viime viikolla yritin kirjoitella, mutta viesti taas kerran katosi jonnekin bittiavaruuteen, koska palvelu oli tilapäisesti epäkunnossa, ja siitä suivaantuneena en palannut asiaan. Sitä paitsi työtkin alkoivat, joten aika on ollut kortilla.
Niin, työt. Jouduin sit eilen loppuviikoksi sairaslomalle eilen alkaneen tosi voimakkaan vihlonnan ja supparien vuoksi. Ilmeisesti ne ei ole mitään kohdunsuulla saaneet aikaan, onneksi, mutta levätä kuulemma pitää. Hemmetti, muuta en ole koko kesänä tehnyt, ja nyt sitten viiden työpäivän jälkeen olen siinä kunnossa, että ei kun petiin. Ärsyttää.
Mutta kivaakin: rakenneultra oli puolitoista viikkoa sitten ja rakenteet oli kunnossa. Ja meille esiteltiin kivespussit ja pippeli! Isosisko ei ole asiasta innoissaan, vaan joka päivä yrittää: "Äiti, pikkuveli voi kyllä olla pikkusisko. Sovitaan niin!?" Minusta on toisaalta kivaa saada molempia, toisaalta vähän haikeaa, että ihanat pikkumekot jää nyt sitten tältä kakkoselta pitämättä. Mutta se nyt on aika toisarvoista se. Hauskaa oppia myös pojan äidiksi.
Täällä taas jumissa koneen ääressä kakkonen nukkuu ja ykkönen katsoo autot leffaa ja valittaa aina kun välillä leffa jumittaa, se on katsottu miljoona kertaa niin alkaa oleen jo aikas kulunut.Täytyy varmaan ostaa uus jossain vaiheessa.
Asunnoista ollut puhetta, me asutaan 80 neliöisessä kolmiossa, joka kylläkin nyt jo tuntuu vähäsen ahtaalta mut saa kyllä kelvata sitten kun meitä on yhteensä viisi henkeä talossa! Pidän paikasta ja täällä asuu paljon mukavia ihmisiä:)
Käytiin eileen katsomassa vaunuja ja yhdet tuli mukaan jotka ei nyt niin ollut sellaset jotka halusin, ukko raivos hinnoista ja otin sit yhdet jotka oli huokeemmat. Mieleen jäi vaan ne vaunut jotka halusin Brion Kombi vaunut ( hinta niissä liikkeessä 599 e ) Noh sit aamulla avasin netin ja menin hobbarin sivuille ja totesin että hinta netissä oli 495e ja sit aloin soittelemaan joka paikkaan että miksi hinta eri liikkeessä?? Selvisi että liikkeessä olevat vaunut oli tilattu jollekkin joka ei ollut sitten hakenut niitä ja ne oli jäänyt myyntiin liikkeeseen, No sit kysyin et miksi eri hinta ja selvis että "oho ollaan unohdettu vaihtaa hinta".Sit vaan sanoin et varatkaa ne vaunut mulle et tuun hakemaan ne tänään ja tuon toiset takas. Hinta vaunuissa viellä tippui koska hinnasta saa kuulema pois 10 %. Eli mulla kävi sit onneks tuuri et saan ne vaunut jotka haluan hintaan 445,50 e. Nyt oon onnellinen.
Jouduin soittamaan miehelle ja pyysin anteeksi kun musta on tullut hullu hormonihirviö, itku katsos tulee jos ei saa sitä mitä haluu....ollaan siis aika samassa tasossa 3 v pojan kanssa joka kiukuttelee kaikesta nykyään.
T:Lootuskukkanen 19+2
Onkos teillä kellään vauvakirjaa ostettuna? Mulla on jo kaks. Toisen sain äidiltäni ja toisen ku laitoin vau´kirjalle neuvolasta saadun kortin menemään. Ongelma vaan on, että en uskalla alkaa täyttään niitä. Pelkään, että jos jotain ikävää sattuu vielä tai synnytyksessä, niin kuinka inhottavaa olisi katsoa kirjaa. Ja jos se ois tyhjä niin vois antaa jollekkin tutulle. Ku en edes uskalla sellaisia tietoja täyttää, jotka ei muutu, kuten sukupuu, ku pelkään että tapahtuu jotain sellaista, että en vois saada lasta tms. Ihan tyhmää ajatella mitään tuollaista. Pitäis vaan päräyttää ja alkaa vaikka edes toista täyttämään. Ja muuten sitte vaikka kirjoittaa erilliselle paperille tiedot, ettei ne huku muistin syövereihin.
Mulle tuli nyt myös se bola-koru. Ihan kiva se on ja ei se kilinä kyllä häiritse itseä, ku on niin pientä, mutta ku korun pitää roikkua niin alhaalla niin se on kyllä vähän hankala vaikka kotitöissä. Pidänkin sitä nyt vaan vaikka kauppareissulla ja kylässä ja silloin kotona, ku se ei häiritse hommia.
Hömpälle jaksamista! Minullakin välillä samoja "yksin odottamisen" tunteita, ku mies on reissuhommissa, mut nyt on ihana ku mies itsekkin alkanut puhuun, että tammikuussa sitten haluaa tulla lähemmäs töihin, että voi kulkea päiväseltään. Mut mun puhelinlaskuista kyllä sitte näkee sen, että ei ole miestä kotona joka hetki jolle voi puhua. Äidilleni soitan päivässä monen monta puhelua ja kesto on yleensä puhelulla jotain vartti-puolituntia tai enemmän. :) Sitä mää alussa ressasinkin, ku oma äitini on vielä itselle niin tärkeä, mut ei kai se musta silti sen huonompaa äitiä tee. Oma äitinikin oli omaan äitiinsä eli mun mummuun todella läheinen ihan siihen saakka kunnes mummusta aika jätti 8vuotta sitten.
Vauvan potkuihin on todellakin tullut lisää voimaa. Yölläkin heräsin myllerrykseen. Nyt sitte vain jännityksellä ultraa odottaen joka on jo ylihuomenna!!!! Ja nimiä katseltiin eilen miehen kaa yhdessä. Minä luettelin omasta mielestä kivoja nimejä kalenterista ja mies sanoi aina joko hyvä tai ei. Sain pari hyvää tytön nimeä menemään läpi. :) nyt vaan sitte pähkäily, että mikä se olis se oikea. Mut olkoon Martti nyt työnimenä ainakin perjantaihin saakka. Ja siitä eteenkin päin jos poika tulee, mut ei se silti välttis oo se lopullinen nimi.
Amelie ja Martti rv 20+1
Tulin jatkaan juttua.. Tii75, onnea ultrakuulumisista ja pojasta :)
Lootuskukkasen juttu sai hekottaan, että äiti samalla tasolla kuin 3 vee =D On siinä miehellä kestämistä, hih..
Mäkin voisin nyt ruveta käyttään bola-korua, kun sain äityishousut ostettua ja ne korostaa vauvavatsaa eikä löllöä (ainakin mun kuvitelmissa ;D). Ja eikös nyt oo se aika, kun rupee äänet kuuluun tuonne massuun??
Mulla muuten on ruokahalut kasvanut ihan hirveesti ja nyt tekee mieli jo niitä hyviäkin, valitettavasti! Tuntuu, et kokoajan tekee mieli syödä.. pitäis vaan muistaa syödä vähemmän kerralla, niin tuo paino ei lähtis niin rajusti nousuun! Mulla ekassa raskaudessa alko puolenvälin kauhee nousu, yht. 18 kiloo tuli.. Nyt ei *tod* sais tulla kuin 10 kiloo, mut ei tuu onnaan, kääk :(
Tänään alkaa sitten taas syksyn valvominen, BB alkaa.. voi ei. Mä kyllä oon aina jäänyt siihen koukkuun, mut saa nähä miten nyt käy, et minkälaisia tyyppejä on. Mä vaan niin oon aatellu, et pitäis mennä ajois nukkuun, mut ei.......... Koukkuun jäädään taas.. Aikooko muut katsoa??
Emmuli ja se rv 18+0 :)
Me palaillaan kesän jäljiltä pikku hiljaa takaisin normaaliin arkeen, joten koitan aktivoitua tänne kirjoittelussakin :)
Rakenneultrassa kävin maanantaina. Kaikki näytti olevan kunnossa, ja hyvin on kasvanut viikkojen mukaisesti. Sukupuolen olisin tällä kertaa halunnut tietää, mutta eipä sitä kerrottu :( No, ihan kivahan se on, että jännitys säilyy loppuun asti. Tietääkö moni tammikuinen tulokkaan sukupuolen?
Asunnoista on ollut puhetta. Me asutaan tällä hetkellä vuokralla kolmiossa. Tämä on näitä opiskelija-asuntoja, ja kuntokin on sitten sen mukainen... Mutta kyllä tämän kestää, kun tietää että tämä on vain väliaikaista. Keväällä muutetaan maalle omakotitaloon.
4D-ultrasta olen minäkin haaveillut, mutta kahden opiskelijan taloudessa haaveeksi se jääkin.
Onko missään vaiheessa ollut puhetta tapaamisen järjestämisestä? Olisiko sellaiseen tulijoita?
- PP rv 19+4
Siella menikin koko aamu sairaalassa tanaan, onneksi ei otettu meidan neitia mukaan vaan han oli ylimaaraisen aamun paivakodissa. Masussa kaikki hyvin ja viikotkin tasmaa edelleen. Mies ei malttanut olla kysymatta ja hyvin selvasti se ruudulla nakyi etta poika on masussa - poika olo mulla on koko ajan ollutkin, mutta kuten Tii75 niin pitaa varmaan ruveta noita neidin mekkoja kaymaan lapi ja lahjoittamaan johonkin.
Synnytyslaakarin kanssa oli hyvin antoisa ja mukava pitka keskustelu, ja naen hanta viela muutaman kerran ennen joulua ja katsellaan miten raskaus etenee (esikoisen synnytys paatyi aika traumaattiseen hatasektioon).
Me ei oo viela ostettu mitaan, eika paljon tarvikkeita tarvitsekaan ostaa (jotain ihan pikkujuttuja mitka esikoisella oli lainassa jostain mutta nyt ihmiset ovat jo antaneet pois), mutta tietysti kaikki vaatteet on ostettava, mutta eikohan ihan pienista loydy jotain valkoistakin (muistelen ainakin).
Charlie rv 19+6
29.12.tjw-----------------28v--------eka-------------Jorvi
1.1.kimmi----------------33v--------viides----------K-SKS
1.1.ninette---------------30v--------toinen----------TYKS
3.1.noffetus--------------26v-------eka-------------TAYS
5.1.jasper08-------------26v-------kolmas--------kättäri
6.1.trio---------------------38v-------kolmas--------kättäri
7.1.Eno-Elmeri---------35v--------toinen---------Jorvi
8.1.döner78-------------30v--------toinen---------hyvinkää
9.1. Tii75-----------------33v--------toinen----------KOS
11.1.Anni09-------------31v----------eka----------kättäri tai NKL
12.1.tepa84--------------24v-------eka-------------TAYS
13.1.mae3---------------27v-------kolmas--------kättäri
13.1.ela-------------------26v-------eka-------------TYKS
13.1.minnikki-----------24v-------neljäs----------SatKs
13.1.puhkarhu----------31v-------toinen---------LKS
14.1.pineli----------------37v-------toinen---------kättäri
14.1.Ronjakasperi-----32v-------eka-------------Oys
14.1.Niinanii-------------34v-------toinen---------naistenklinikka?
15.1.3xäippä74---------33v-------viides----------Seks
15.1.footprint74---------34v-------seitsemäs---?
15.1.äitiliini2004--------24v-------kolmas-------kättäri
15.1.amelie--------------21v-------eka-------------Oulu
15.1.Charlie-------------32 v------toinen----------ulkomaa
15.1.Sipis----------------41v.--------eka------------Porvoo
17.1.Pinkspinks--------26v-------toinen---------?
17.1.Kohka--------------31v-------toinen---------Seks
17.1.Laura 1981-------26v-------kolmas-------tammisaari
18.1.kesämamma83-24v-------toinen---------SAS
18.1.winterangel-------31v-------eka-------------?
19.1.Nasu----------------28v-------kuudes-------Jorvi
19.1.lootuskukkanen-27v-------kolmas-------jorvi
19.1.Dazka--------------31v-------kolmas-------VKS
19.1. Littlestar----------31v-------eka------------ulkomaat
19.1.MOELPA----------??v--------toinen---------?
20.1.Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS
20.1.Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS
20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL
20.1penelope77-------??v-------?----------------SatKs
20.1.basilika5----------32v-------neljäs---------kättäri
20.1. Salsatar----------27v-------toinen----------OYS
20.1.Maaju--------------33v-------toinen----------K-SKS
21.1.Peregriina--------25v-------eka-------------TAYS
21.1.krista_81----------27v-------eka-------------Lohja
21.1. mamti81----------27v-------neljäs---------KOS
21.1. Salama-78-------29v-------eka------------KOKS
22.1. TiiaMariia---------26v-------eka-------------?
22.1. Sinnuli-------------31v-------eka-------------Naistenklinikka
22.1. maimu-------------24v-------toinen---------PKKS
22.1. Ahemo-------------??v-------kolmas-------Hys
23.1. Vauhtiviuhti-------23v-------eka-------------Hys
23.1. Ama-riia-----------27v-------toinen---------K-SKS
24.1. eikkuli80----------28v-------kolmas--------SEKS
25.1. milo84-------------23v-------eka-------------kättäri?
25.1. jonna-78----------29v-------seitsemäs---PKKS
25.1. Blomma-76------32v-------toinen---------Lohja
25.1. raisa78------------29v-------toinen---------PKKS
25.1. Mittu-maari-------26 v------toinen----------TAYS
25.1. kerveli-------------33 v--------eka-----------Jorvi
26.1. aino-maaria------23v-------eka-------------Tays
26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas--------pkks
26.1. Marie1981-------27v-------eka-------------Hys tai Tays ?
26.1. MamaLady------26v--------eka-------------
27.1. pibii-----------------33v-------toinen---------TYKS
28.1. Emmuli81--------26v-------toinen---------TAYS
28.1. pumpuli85--------23v-------eka-------------Seks
28.1. Stiina--------------31v-------toinen----------NKL
28.1. Shei----------------22v-------kolmas--------ulkomailla
29.1. ukku---------------34v-------kolmas--------TAYS
29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS
29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL
29.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS
30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS
30.1. Minna_J----------30v-------kolmas--------Hyvinkään sair.
30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS
30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?
31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS
31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HK