Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Vaimon nalkutus" Olin tuttavaperheellä kylässä

Vierailija
25.02.2023 |

Nainen on vanha ystäväni. Asutaan nykyään kaukana toisistamme. Heille on kerennyt syntyä kaksi lasta. Ovat tosi pieniä.

Nainen on yhä kotona. Mies käy töissä. Mies on oman äitinsä hemmottelema. Haluaa pötkötellä rauhassa, lukea lastenlehtiä ruokapöydässä ja/tai hauskoja pelleilyvideoita YouTubesta.

Ystäväni nalkuttaa taukoamatta. Siis yhtään liioittelematta. Mies ei osaa oma-aloitteisesti tehdä mitään itse. Edes viedä lapsia kylpyyn, vaihtaa vaippoja, kolata pihaa, antaa lapselle lääkettä jnejne.

Lapset olivat tosi ihania. Mutta tuon parisuhteen seuraaminen oli todella raskasta. Ja ystäväni loukkaantui, kun kysyin ihan suoraan, miten ihan oikeasti jaksat päivästä toiseen säksättää 99 kertaa päivässä!

Mies on yli 40 v

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa kyllä pattiin noi mieslapset ihan kunnolla. Meidän perheessä jokainen meistä lapsista sai armeijakurin tyylisen kasvatuksen. Ei nyt ihan niin pahan, mutta pointtina on se, että sovituista asioista ei jousteta. Jos vanhempi sanoo, että kerran viikossa on oltava tiptop-siistiä, niin siitä ei pääse luisumaan. Sinut raahataan vaikka väkisin hakemaan siivousvälineitä tai sitten sai kuunnella isän "nalkutusta" niin kauan että alkoi tapahtumaan. Silloin se ei tuntunut kivalta, mutta nyt arvostan että minut on KASVATETTU. Ei vain ruokittu ja annettu kropan kasvaa aikuisen mittoihin, samalla kun aivot jää taaperoikäisen tasolle.

Vierailija
42/98 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isä lukee ruokapöydässä Aku Ankkaa, niin sitähän tekevät kohta lapsetkin perässä! Semmoinen malli sitten yhteiseen ruokailuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkistä väkivaltaa, sääliksi käy miestä joka jumittunut tulllaiseen toksiseen parisuhteeseen.

Ai. Mua taas säälittää se nainen. Väkivaltaa on se että jättää koko kivireen toisen vedettäväksi. Todellista välinpitämättömyyt. Ne lapset on kuitenkin jonkun huolehdittava. Ja turha lällättää että miks nainen teki lapset tuollaisen miehen kanssa. Kyllä se mies on ihan itse vastuussa lisääntymisistään. Ehkäisee jos ei halua/kykene kantamaan vastuuta.

Ensiksikin, mitä se nalkuttaminen auttaa? Aloituksen perusteella ei mitenkään. Ja yhtälailla se nainen on vastuussa lasten hankkimisesta, miten siitä pelkästään miehen vastuu tuli?

Normi vaimo istuttaisi ukon pöydän ääreen ja latelisi asiallisesti mutta jämäkästi pelisäännöt. Kertoisi että näin tämä homma ei toimi. Ja antaisi sille ukolle vastuuta, pakko sen on lapset hoitaa kun eukko lähtee vaikka lenkille/kauppaan/mihin vaan.

Kyllä se auttaa. Se ei tee miehestä omatoimista (ei mikään enää tee kun on piloilla), mutta se saa vätyksen tekemään edes jotain.

Vierailija
44/98 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nalkutus on henkistä väkivaltaa. En kuuntele nalkutusta.

Usein nalkuttavan puolison saamattomuus on nalkuttajan omaa syytä  Mikään ei kelpaa, kaikki on väärin. On vain yksi oikea tapa tehdä ja ajatella asiat. Ja se ainut oikea tapa on vain ja ainoastaan nalkuttajan tapa. Tekee mitä ja miten vain, lopputulos on sama. Haukkuminen. Mitätöinti. Nöyryytys. Nalkutus. 

Loputa kaiken henkisen väkivallan jälkeen ei enää halua edes yrittää, tai vaihtoehtoisesti ei välitä. Joskus nalkuttaja huomaa, että vuosia ja vuosikymmeniä hiljaa nalkutusta kuunnellut puoliso pakkaa tavarat ja lähtee. Se olisi kannattanut tehdä jo paljon aikaisemmin.

Kyllä se nalkutuksen syy löytyy yleensä nimenomaan sieltä saamattomasta, laiskasta, kädettömästä lapsenomaisesta kumppanista! Nykyisessä suhteessa ei ole kertaakaan tarvinnut huomauttaa itsestään selvistä asioista (=nalkutus), koska kumppanini tietää miten elämässä toimitaan. Exän mielestä elämä oli vaan pleikkaripelejä ja puhtaat vaatteet, ruoka ja puhdas koti vaan ilmestyi jostain. Ääliö ei saanut edes autoaan vietyä katsastukseen.

Henkisen väkivallan tai yhtään minkään väkivallan syyllinen ei ole koskaan uhri.

Se on syyllinen, joka ei suostu tekemään mitään vaan loisii jossain nurkassa odottaen että nainen hoitaa kaiken. Ällöttävä toksista käytöstä.

Vierailija
45/98 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä helevetin himo sitä perhettä oli hankkia? Ei tullut mieleen seuloa kumppaneita ensin, vai onko niin jämänainen että joutui tyytymään siihen joka ei juossut karkuun?

Sepäse varmaankin. Tämä inceleiden "markkina-arvoteoria" toimii niin, että on otettava se, jonka saa. Vika on kuitenkin aina naisessa. Jos nainen ei huoli vapaamatkustajaa, perässävedettävää nahjusta, päihde/mt-ongelmaista, rikollista, väkivaltaista, petturia, on hän "nirso".

Niitä oikeasti, siis aivan oikeasti, arkielämässä vastuuta kantavia fiksuja miehiä (jotka eivät petä), on niin vähän, että jämänaiset on yksin tai huolii jonkun em. luettelemastani genrestä.

Vierailija
46/98 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"niin VALITETTAVASTI se kasvattaminen jää vaimolle. Se on inhottavaa, koska kukaan ei halua tai jaksa mäkättää jatkuvasti. Kannattaisi miehen ottaa koppi omasta käytöksestään, niin mäkätyskin loppuu."

Parisuhteessa on kaksi aikuista tasa- arvoista ihmistä. Kukaan aikuinen ei tahdo tulla kohdelluksi lapsena.  Lapsetkin tottelevat peremmin ilman jatkuvaa riitaa, huutoa ja käskemistä. Jos asettaa  puolison lapsen asemaan ja kohtelee häntä kuin lasta, ei tarvitse ihmetellä miksi kommunikaatio ei toimi. 

Vierailija
47/98 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivan mallin perhe-elämästä ja vanhempien rooleista ja tietenkin parisuhteesta saapi lapsukaiset: äidit rutkuttaa aamusta iltaan ja isät laistaa kaikesta mistä keksii ja ehtii.

Vierailija
48/98 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lompakko on oikein kytketty niin nalkutuksen pitäisi loppua kuulumasta viiden-kuuden ison tuopin jälkeen. Siis viimeistään silloin voihan se loppua heti kun saa tuopin eteensä.

Vierailija
49/98 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yks tuttu pariskunta nahistelee, lähes tappelee koko ajan, oli sitten kotona tai kylässä. Eivät vissiin ite huomaa kun ovat niin tottuneet tuollaiseen kommunikointiin, miten rasittava sitä on seurata. Välttelenkin heitä!

Vierailija
50/98 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkistä väkivaltaa, sääliksi käy miestä joka jumittunut tulllaiseen toksiseen parisuhteeseen.

Miten? Mies elää kuin Peter Pan. Pihat ovat täynnä lunta. Lapsilla on paskat housuissa. Lapsille pitäisi antaa ruokaa, pestä hampaat, laittaa nukkumaan...kaikesta saa vaimo nalkuttaa sata kertaa. Mies vain lojuu sohvalla, katsoo hauskoja videoita. Ruokapöydässä lukee Aku Ankkaa eikä huomaa vaikka pommi tipahtaisi niskaan. Vaimo tekee kaiken yksin ja nalkuttaa.

Mies jättää jopa omat ruokalautasensa, voin, leivät ja limpparin pöytään, kun lähtee siitä. Vaimonsa kerää kaiken pois

Ap

Mä en nalkuta ja mies tietää sen. Mä pystyn elämään myös ihan mielettömän ryönän keskellä ja mies tietää senkin. Voin hyvin myös olla syömättä pidemmän aikaa. Joskus hän kokeili tuota, että ei osallistu arjen pyörittämiseen eli minä alkaisin pääasiassa tekemään kotitöitä ja kulkemaan hänen perässään. Kun hän sai ensimmäiset raivarit siivottomuudesta ja siitä kun en ole tehnyt ruokaa niin kierrätin häntä asunnossamme: nämä asiat tässä pöydällä, kuten tuo kaksi viikkoa hometta kasvanut rasvarasia ja leikkelerasia on sinulta jäänyt. En niihin koske. Sinun likaisiin paistipannuihin en koske, koska mä odotan että osaat ne itse tiskata kun pekonia on paistettu. Pyysin myös katsomaan ympärilleen, että jätänkö minä tupakka askin osia pitkin pöytiä, miesten sukkia, kalsareita ja työvaatteita kasoiksi pitkin asuntoa? Tästä loukkaantuneena paineli tupakalle ja tuli nalkuttaen takaisin kuinka joutuu kaiken tekemään, vaikka itse istun päivät pitkät kotona ja alkoi raivosiivoamaan. Kokeili vielä pariin otteeseen jättämällä kaiken. Häntä selkeästi välillä harmittaa kun en nalkuta ja tee, vaan jätän hänen tavaransa juuri siihen mihin hän ne jättää ja en tee elettäkään niiden suuntaan jos ne ei ole oikeassa paikassa.

Nykyään tekee kotitöitä ihan yhtä paljon. Mutta nalkuttamaan minä en ala ja olenkin sanonut, että mulla ei huollettavia ole ja olen parisuhteessa aikuisen ja älykkään ihmisen kanssa. En perässä vedettävän pulkan.

Vierailija
51/98 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit meni nyt poikki. Olen täysin paska ystävä jne.

Kaikkiin nalkutuksiinsa halusi aina mielipiteen minulta. "Mitä olet Tiina nyt mieltä tästä, kun Timo sanoi noin tai ei tehnyt tuota" Jos en sanonut mitään, alkoi riitely, miksen sano mitään ja minkälainen ystävä olen! Jos sanoin jotain negatiivista Timosta tätä ystävää myötäillen, hän käänsi kelkkansa heti ja alkoi puolustella miestään. Mutta en saanut ilman mielipidettäkään olla.

Ja minun olisi pitänyt olla auttamassa äiti ja lapset lähtöön ja jäädä yksin viideksi tunniksi. Kun isä bilettää rauhassa muualla.

Ap

Vierailija
52/98 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

He elävät anoppilan pihapiirissä. Mies on elänyt siinä aina. On ukkinsa koti, johon tämä mies siirtyi asumaan.

Tämä ystäväni tuli siihen asumaan miehen vuoksi. Talo on ihan räjähtänyt ja alkeellinen. Ystäväni on todella väsynyt tilanteeseen ja siihen taloon. Miehelle se on täysin ok ja häntä tilanne ei haittaa. Se äiti asuu samassa pihassa

Ap

Vierailija
53/98 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. Miksi levittelee lettuaan miehille?

Vierailija
54/98 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He elävät anoppilan pihapiirissä. Mies on elänyt siinä aina. On ukkinsa koti, johon tämä mies siirtyi asumaan.

Tämä ystäväni tuli siihen asumaan miehen vuoksi. Talo on ihan räjähtänyt ja alkeellinen. Ystäväni on todella väsynyt tilanteeseen ja siihen taloon. Miehelle se on täysin ok ja häntä tilanne ei haittaa. Se äiti asuu samassa pihassa

Ap

N

Tuohan on kuin meidän suvun miehistä...

Vierailija
55/98 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyhän mies sentään töissä ja elättää perheen.

Vierailija
56/98 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joku on sanonut, että talous pitää jakaa niin että vanhojen ihmisten savu näkyy mutta savupiippu ei.

Toiset ovat sitä mieltä, että aikuisen lapsen ja vanhempien sopiva välimatka on n. 30 km.

Allekirjoitan tuon. Jo muinainen Jäämies siirtyi suunilleen sen matkan syntymäsijoiltaan.

Jos ei koskaan muuta, mikään ei muutu.

Vierailija
57/98 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyhän mies sentään töissä ja elättää perheen.

Se on vissiin vapaudu vankilasta -kortti? Voi rojahtaa sohvalle. Pienet lapset pomppii päällä ja kerjää huomiota. Äiti on väsynyt.

Hänkin lähtee jonain päivänä töihin. Se isä on kuitenkin joku ns 2500 tienaavat peruspertti.

Ap

Vierailija
58/98 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ystäväsi on ihan itse valinnut tuon elämän ja asumisen röttelössä mieslapsen kanssa. Eihän tuossa edes ole kyse siitä, että unelmamies olisi mystisesti muuttunut lasten tulon jälkeen vaan on aina ollut tuollainen saamaton nahjus. Ystäväsi taas on joko tollukka tai muuten vaan naisten ylijäämää kun ei oo parempaakaan saanut.

Vierailija
59/98 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kestä kauaa tuo suhde.

Vierailija
60/98 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vaimo muuttaa pois lintsarin luota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme