Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun luonteelleni sopisi kalastajan työ, mutta vihaan kalan hajua, enkä tykkää tappaa eläimiä.

Vierailija
25.02.2023 |

Vaikeaa.

Majakanvartija olisi toinen, mutta niillä on aika heikko työllisyystilanne.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalastaja kirjoitti:

Kalastan itselleni kalaa ja syön sitä. Rahaa säästyy koska kalaa tulee melko paljon  kuten ahvenia. Kulut on aika pienet. Veneeseen menee bensaa 15 euroa viikossa mutta ahvenia voi tulla 40 kg. Toki pitää tietää paikat mistä kalaa saa ja olen vuosia kalastanut joten tiedän hyviä paikkoja.

Minä en enää uskalla kun olen lukenut miten paljon Suomen järvikalassakin on jo ympäristömyrkkyjä. Todella surullista. Aiemmin olimme kasvis-kalasyöjiä, nykyään lähinnä kasvis mikä on todella sääli koska kala olisi muutoin hyvin terveellistä.

Toivoisin, että Suomen kalan saastumisen tilannetta tutkittaisiin ja tiedotettaisiin enemmän koska olisin valmis matkustamaan pidemmällekin kalaan jos riittävän puhtaita kalavesiä vielä jostain löytyisi.

Missäs tämmöisiä myrkkykaloja on?

En ole sama, mutta kiinnitin itsekin toissapäivänä aamutv:n uutiseen huomiota, jossa kerrottiin suomalaisesta järvikalasta löytyvän rajoja ylittäviä (mitä nämä rajat edes on??) arvoja mm. niitä yhdisteitä joita käytetään teflonpannuissa.

Ja siinäkin jutussa mainittiin, että kaloja ylipäätään on tutkittu liian vähän, mutta yhteys oli esim kilpirauhasen toiminnan häiriöihin sekä syöpiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi