MAALImasut keskellä viikkoa
Kommentit (17)
en ole vähään aikaan käynyt kirjoittamassa. enkä kaikkia pinoja ole ehtinyt lukekaan, joten vähän olen ulkona viime aikojen tapahtumista.
mutta perustetaan vaan hääpalvelu. täällä yksi kosmetologi-koulutuksen saanut ilmoittautuu palvelukseen. tosin niitä töistä en ole moneen vuoteen enää palkkatyökseni tehnyt.
ja onnea häitään suunnitteleville!!!
joulukortteja en ole aikaisemmin itse askarrellut, mutta tänä vuonna olen jo tarvikkeet hommannut. kun vielä saisi toteutettuakin... määrä ei kuitenkaan tule olemaan suuri, onneksi.
käytiin maanantaina ostamassa vaunut. ostettiin ne kaverilta käytettynä. millään ei malttaisi olla niitä hipelöimättä. miltähän tuntuu sitten kun äitiyspakkaus tulee... mitenköhän kauan sitä muuten pitää odotella?
masussa on ollut viime aikoina aika vilkasta elämää. ihan kiva, mutta välillä on kyllä aika kivuliastakin. ja käveleminen tuntuu aika kurjalta, samoin selkäkipuja on alkanut tulla. yllättävän kauan sainkin olla ilman niitä, sillä selkäkivuista kärsin ilman raskauttakin.
jään odottelemaan innoissani niitä herkkureseptejä....
ruusunpiikki rv 25+1
Eilen en sitten palstautunut, kun olin kaupungilla aamusta iltaan :-))
Oltiin ystäväni kanssa, ja tuhlailin rahoja. ostelin sitä sun tätä, ja vauvallekin ihanan myssyn, beiget karvatöppöset, missä on ihanat vaal.pun. nauhat ja kukka, ja beiget karvarukkaset, ostin vielä sellaisen vauvan pehmolelun. Käytiin syömässä kaverini kanssa ja olikin mukavaa jutella jonkun kanssa ihan rauhassa, ettei tarvinnut koko ajan kelloa seurata vaan istuttiin ja pölistiin. Miksi sitten lähdin Helsinkiin, koska mieheni sai v-käyrän nousemaan maanantaina. Unohti aamulla lähtiessään kertoa, että on pikkujoulut ja ovat sopineet, että menenevät virallisten juhlien jälkeen ' ravintolaan' jne, ja unohti kertoa kotona (?) Mä ainakin suutun ihan totaalisesti, jos en tiedä missä mennään !!! Soitti sitten klo15 ja ilmoitti olevansa ravintelissa ja juuri olivat tilanneet purtavaa pöytään. Kotiinkin tuli jo klo 21 maissa, mutta muutaman viskipaukun nauttineena, mikä sai tämän kotihirmun v-käyrän vielä enemmän nousuun.
Nyt on takana kaksi unetonta yötä :-(( Mutta oikeastaan en ole edes väsynnyt. Eilen katseltiin myöhempään illalla jalkapalloa telkusta, kun vauva yhtäkkiä päätti alkaa menemään ylösalaisin, ainakin tuntui siltä, ja sohi taas joko kädellä tai jalalla vatsaan niin, että oikein näkyi ja tuntui. Yöllä kävin wc:ssä 4x ja joka kerralla vatsa painoi ainakin miljoona kiloa, eli taitaa olla vauva kasvanut.
Tänään käyn kävelyllä koska kivut on hellittäneet ainakin toistaiseksi, ja täytyy hieman venytelläkin, kun alkaa tämä kroppa olemaan todella jäykkä. Ensi viikolla ajattelin palata työelämään takasin.
Ulkona on niin pimeää, ettei tiedä onko ilta vai aamu .. Kurjaa jos ei saada valkeaa joulua tänne pääkaupunki seudulle.
Kaikille terkkuja t. emmi rv-22+3
Tapille onnea tulevista häistä !!! Aivan varmasti mahtavat fiilikset .. Luulen, että paras aika vihkiytymiselle on juuri silloin, kun odottaa sitä lapsosta, koska silloin ne onnen tunteet on miljoonakertaisia !!! Ja tuleva pukukin vaikuttaa kauniilta. Millaisen kimpun olet ajatellut hankkia ? Eihän kaikki hanki kimppua laisinkaan, onhan niitä vaihtoehtoja miljoonia .. Meinaatteko virallistaa sitten kastejuhlan yhteydessä vai myöhemmin, tarkoitan siis hääjuhlia ?
Masulille osanottoni kurjista suonikohjuista ! Katoavatko ne sitten odotuksen jälkeen pois vai joudutaanko turvautumaan kirurgin veitseen. Muistelen että yksi työkaverini olisi leikkauttanut suonikohjujaan(?)
Olikos se masulilla tajunnan räjäyttävän suklaakakun ohje ?
Joulukortteja ostin eilen, mutta ajatuksena oli, että tekisin itse ensimmäistä kertaa elämässäni siis näin aikuisiällä. Kun meillä ei ole niitä lapsosia vielä niin aattelin näpsästä muutaman kuva miehestäni tonttulakki päässä ja lyhty kädessä ja mies saisi ottaa vastaavanlaisen kuva äitylistä-mulla on sellainen ikivanha trikoinen punainen oloasu ja nykyään todella kireä, sen kun kiskaisen päälle ja istun lampaantaljalle tonttulakki päässä niin kyllä siinä sukulaisilla riittää nauramista, pelkkä ajatuskin jo naurattaa ..
Kiva oli lukea ruusunpiikistäkin pitkästä aikaa !
Nyt heido t. emmi
Minä en ole tänne kirjoittanut kuin ehkä kerran taikka kaksi kertaa, mutta joka päivä tekis mieli kirjottaa. Nyt sitten päätin että kirjoitan! :)
Minä olen sairaslomalla liitoskipujen takia ja tänään minusta pumpattiin paljon verta, koska lääkäri haluaa pois sulkea lihastulehduksen mahdollisuuden, pakottaa joka lihasta... Tiisatina on sitten neuvolan lääkärille aika jossa katsotaan jatko ja ne kokeiden tulokset. En usko niissä tuloksissa olevan yhtään mitään, mutta parempihan ne on katsoa kun sitten katua!
Lueskelin tuolta marrasmasujen puolelta kun joltain oli vuosi sitten kuollut kohtuun rv34 vauva. Itselle tuli kauhea olo ja pelko että entäs jos noin käy meidänkin vauvalle :( Eihän sitä auta pelätä, mutta kyllä se silti kauhistutti!
Me ostettiin vaunut käytettyinä. Ihan hyvässä kunnossa olivat ja vähän käytetyt. Monet täällä (lähestulkoon kaikki) taitaa ostaa uutena vaununsa? Sitten ostin pinnasängyn käytettynä ja se minun pitäiskii hioa ja sitten maalata. Väri on vielä päättämättä. Olisko ideoita?
Joulukortteja en ole ostanut vielä. En siis tee niitä itse, koska olen todella surkea askartelija! Lähetämme vaan kaikista läheisimmille kortit ja sitten itse lahjat saakin jäädä ostamatta koska ei ole rahaa!
Oletteko muuten ajatelleet jo synnytystä? Minä kauhulla kuuntelin siskojeni juttelua kun he puhuivat omasta synnytyksestään (kummallakin puolivuotias poika). Tuli pieni jännitys tila itselle! Toinen oli jouduttu kantamaan vessasta pois koska kipu oli niin kova että ei edes konttaamalla ollut itse päässyt. Huih :/ Minulla on siis ensimmäinen lapsi tulossa! Kuten sen varmaan huomaa ;)
Minulla on karjalanpaisti uunissa, pitää mennä siihen lisäämään vettä. Koitanpa nyt ryhdistäytyä ja kirjotella hieman useammin :) Jos vaan minut huolitte joukkoonne kirjoittelemaan?
Jouhi 21+4
Pääsinhän minäkin tänne piiiitkästä aikaa taasen muutaman sanasen kirjoittelemaan - tuntuu että aika menee niin siivillä!
Noh, ihan ekaksi - onnittelut Tappertille häistä! Kivan kuuloisen juhlamekonkin olit jo löytänyt - ihanaa.
Joulukorteista oli täällä ollut puhetta. Minä ajattelin tänä vuonna olla oikeesti reipas niiden kanssa ja lähettää niitä. Edellisvuosina tämä projekti on jäänyt vain yritykseksi :) Mutta nyt on kortit tilattu ja melkein kaikki kirjoitettukin, saas nähdä niinkö nuo vielä postiin asti pääsevät. Tilasin pojan tonttulakkikuvalla olevat kortit Ifiltä. Oli aikasta mukavan näköiset.
Äitiyspakkaus saapui myös tällä viikolla - voi ihme miten pieniä ne vaatteet voikin olla!! Minä ainakin olin jo unohtanut miten pieniä ne ihmisen alut ovat...eikä nuo pakkauksen vaatteet edes ole niitä pieninpiä! Mitenhän sitä taas osaa niin pientä kääröä hoidella :) Mutta ihania ne vaatteet oli...pitäs vaan kaivella pojan pienet vaatteet esiin tuossa joulun jälkeen että näkee tarvitaanko uudelle tulokkaalle enää mitään uutta tuon pakkauksen jälkeen.
Neuvolassa ja lääkärissä poikkesin tänä aamuna ja Tappertkohan se oli aikaisemmin kirjoitellut isosta sf mitastaan...heh heh, täällä ilmeisesti toinen isomahainen. Mittaa oli hiukeat 28cm! Joo, ei ihan pysynyt niillä käppyröillä ;) Mutta lääkäri vain totesi että isohan tuo on mutta katsotaan tasoittuuko ensi kertaan mennessä. Poikaakin odottaessa kävin näytillä äitiyspolilla ison sf mitan vuoksi, saas nähdä miten tällä kertaa käy :)
Joo, minä yritän kanssa aktivoitua tässä enemmän jos nuo työkiireet hiukan hellittäisivät. Täällä näkyi monta olevan sairaslomalla - toivottavasti kaikkien kivut hellittävät tai ainakin pysyvät siedettävissä rajoissa. Palkintohan niistä on mitä mahtavin!
Hauskaa, vaikkakin edelleen hiukan harmaata päivää kaikille!
aupale ja poitsu rv 25 tasan
Minäkään en ole ehtinyt muutamaan päivään koneelle. En jaksanut pitkiä pinoja lukea, joten pyydän valmiiksi anteeksi, jos en jotain tärkeää/isoa asiaa kommentoi..tietämättäni :)
Mies on siis yhä Korean reissulla ja arki täällä ilman miestä on ollut jokseenkin kiireistä,heh. Ja se on näkynyt olossakin, kun on saanut aamusta iltaan olla jalkojensa päällä. Supistelut on lisääntyneet aika paljon, ja illallla on ollut muutamia lievästi kivuliaitakin. ONNEKSI minulla sattuu olemaan juuri tänään gynen aika, jossa tarkoitus tsekata kohdunsuun tilanne! Kyllä sattui hyvään saumaan tuo aiemmin varattu aika. Ja ihanaa on taas nähdä myös " ilona" . Täytyy muistaa kysyä painoarviota, kun ei yhtään ole hajua, minkä painoinen sikiö on näillä viikoilla. Anoppi tulee poikia katsomaan siksi ajaksi.
TAPILLE onnittelut naimisiin menosta! Tervetuloa rouvasäätyyn :) Joko ruokapaikka on varattu? Ei kun kutsuja väsäämään!
Joku oli saanut jo äitiyspakkauksen! Minäkin odottelen innolla, muttei ole vielä kuulunut! Täälläpäin pakkaa kestämään aina päätösten tuleminen ja pakkausten saaminen! Eihän siitä ole kuin pari viikkoa kun hakemuksen vein :)
Mutta nyt pojille välipalaa ja valmistautumaan gynelle lähtöön!
Caius ja ilona 25+2
meinaan siis että moni on kirjuutellu pitkästä aikaa - kivaa! Ihana kuulla kuulumisia.
AUPALE;
Tervetuloa vaan isomasuisten jengiin, meitä jo pari taitaa ollakin :) Mullakin odotellaan josko kasvu hidastuis seuraavaan kertaan.
CAIUS;
Tänään aattelin laittaa raflaan sähköpostia menemään, ja pyydellä tarjousta - toisaalta, ensin käyn tossa naapurissa, kun S-ryhmän ravintolapäälikkö asustaa siinä - ja meinattiin kuitenkin mennä vähän pienempään raflaan. Josko hänen kauttaan sais paremmat tarjoukset..pitää vahdata millon hän tulee iltasella töistä kotiin ja kiiruhtaa heti häiriköimään :)
Jaa, kimppu..mä ajattelin ottaa vaan kolme tai viis kukkaa, sellasta isoa nippuun - ehkä jotain liljoja tai sitten jotain isoa " päivänkakkaramallista" - mielellään oranssia tai sinistä..saa kelvata kimpuksi..minihäät, minikimppu. Suuremmat juhlat tulee sitten ens syksynä jos on tullakseen - voipi olla ettei tulekaan.
(.) Maistraattiin vievät portaat on aika pitkät..sinne kolmanteen kerrokseen - huomasin tänään, ei silti, hissi olis ollu vieressä mutta päätin urheilla.
Nyt on päivä päätetty 13.12.06 ja vihkiaika klo 14 varattu..sormukset ostettu ja sillee..puku tilattu ja siihen sopiva hartiahuivi ostettu (toivottavasti se puku mahtuu mulle! Otin kyllä ison koon varmuuden vuoks).
Loppuviikosta pitää käydä otattamassa jossain äitiyskortista kopio Pohjolan vakuutushakemukseen, ja samalla käyn tsekkaamassa kukkakaupasta kukat, ja kyselen sen meikin perään..jos vaikka mutsi osais noi hiukset laittaa..tai sitte se meikkaaja saa tehdä töitä. Alkaa olla aika mallillaan kunhan saapi vielä valokuvauksen varattua ja sen raflan..kutsuja ei tartte tehdä kun kaks joten se on helppo nakki. Hih, mua alkaa jänskättää, oli hurjaa mennä kultakauppaan ja sanoa että tultiin ostamaan VIHKIsormuksia. huihui.
Tappertti tyytyväisenä nopeaan toimintaan..me ollaan nopeen toiminnan joukkoja näät.
Mä en ole vielä niitä Kelan lappuja saanutkaan neuvolasta, viimeksi piti saada mut sit ihmettelin kun ei se täti niistä kuites puhunutkaan, sanoi että ens kerralla..no ei sen mitään.. kotona huomasin että neuvolantäti oli ollut ihan väärillä raskausviikoilla :/ korttiinkin oli merkannut aivan päin peetä ne viikot ja siks kait oletti että vasta ens kerralla laput on ajankohtaiset edes antaa.. Ei se mitään kun ei niillä kiirettä edes ole, pari kk ennen ne pitää laittaa viimeistään. Mut sit aina kiva odotella sitä äitiyspakkausta :)
(.) Samaa, samaa.. Huomenna mulla taas lääkäri..saikku jatkuu mun kohdalla kyllä!
G: Joulukortit ostan valmiit, en taida tänä vuonna niitä kovin montaa edes lähettää, aina se lähetys jää ihan viime metreille..
Sinna 24+5
Heikun keikun pitkästä aikaa! Olen pikkaisen ulkona kuulumisistanne mutta pikasilmäyksellä huomasin että ainakin häitä on luvassa! IHANAA! Ihan hirmuisen paljon onnea ison ja ihanan päätöksen johdosta sekä tsemppistä juhlien suunnitteluun! Itsellä tuo ihanuus on toivon mukaan myös joskus edessä :) Oon vaan sen verran vanhanaikainen etten piru vie ala ukkoa kosimaan joten saas nähdä kauanko tässä saa odotella :) Mutta paljon paljon onnea siis!
OMA napa alkaa tulemaan enemmän esiin. Tuntuu että viimeisen puolentoista viikon aikana olen paisunut ihan älyttömästi joka paikasta. Vauveli liikkuu kovasti (tälläkin hetkellä mua tuupitaan) ja seuraava neuvola olisi perjantaina jolloin myös saan tuon lääkärintodistuksen kelaa varten. Vointi on ollut ihan hyvä lukuunottamatta esikoisen älyttömien raivokohtausten tuomaa verenpaineen nousua (grr!). Käytiin justiin tossa läheisessä kauppakeskuksessa ja neiti raivosi ensiksi koko bussimatkan niin että sain kanssamatkustajilta " hiljennä jo se kakaras" -katseita ja sitten vielä tuo huusi kaupassa kun ei päässyt huitelemaan. Nyt kun tuo kävelyn jalo taito on opittu niin tottakai pitäisi päästä joka paikassa itse kävelemään....ja se kävely kun on vielä sellaista humalaisen näköistä hoipertelua ja kaatuilua. On tytöllä ainakin jo omaa tahtoa (1v2kk siis).
Piti kysäistä teiltä kun en kuulu tällä hetkellä liittoon että tietääkö joku KVTES:ssistä että saako toisen lapsen kohdalla palkkaa äippäloman ensimmäisiltä 72 arkipäivältä jos ei ole ollut siinä välissä töissä vaan hoitovapaalla? (Suoraa lainausta kvtes:istä:
Viranhaltijalla/työntekijällä on oikeus saada varsinainen palkkansa ajanjaksolta, johon sisältyy äitiysvapaan 72 ensimmäistä arkipäivää seuraavin edellytyksin:
1 Viranhaltija/työntekijä on ollut ao. kunnan/kuntayhtymän palvelussuhteessa välittömästi ennen äitiysvapaan alkamista vähintään kaksi kuukautta)
Eli vaikka olen hoitovapaalla niin enkö kuitenkin ole palvelussuhteessa?? Vai mitenhän tämä on...? No, pomo lupasi tuota asiaa jostain kysyä kun ei siihen itsekään osannut vastata mutta KIVAHAAN se olisi saada normaalia palkkaa ekat 72 päivää kotihoidontuen jälkeen....vaikka onhan tuo perus äippärahakin tosi kiva.
Toivotan pikaista parantumista kaikille jotka ovat sairastelleet ja kaikille paljon terkkuja muuten :) Voikaa hyvin!
... tulin kurkkimaan juttuja.
Jospa se lumi tulisi takaisin ja sitä riittäisi sinne eteläänkin asti kun täällä pohjoisesakin päin sataa vain vettä ja nämä viimeisetkin valkoiset läntit alkaa katoilemaan hiljalleen. Lämmintä on luvattu loppuviikolle asti :/
Minäkin kauhistelin sf-mittaa kun se vielä edellisellä neuvolareissulla oli 18cm ja nyt sitten kuukauden kuluttua oli jo 24cm!!!! Jos sama kasvuvauhti jatkuu niin sehän on valtava maaliskuussa. :P
Olen siivoillut viimeisiä paikkoja, jotta sais jouluksi suurinpiirtein kaiken kutakuinkin valmiiksi. Jotenkin jäänyt viimiset hommat muuton jälkeen hieman kesken. Isompia hommia ei edes ole, mutta sellaista pientä nyhräämistä ja tavarat etsivät vielä paikkojaan.... Vauvan tavaroihin ajattelin keskityä vasta joulun jälkeen.
Tänään ei ole selkäkipua, kun en ole käynyt kävelyllä... tähänkö nyt jumituin ? :( Inhottavaa jos tuo selkäkipu vaivaa, joka kerta kun pitää käydä jossain...
Mutta nyt ruuanlaittoon!
t.punkeli
200g tummaa suklaata (kaakaopit.väh. 70%)
200g suolatonta voita
3 kananmunaa
3dl sokeria
2dl vehnäjauhoja
Tuorejuustotäyte
400g mascarpone juustoa tai maustamatonta tuorejuustoa
2rkl vaniljasokeria
1½dl tomusokeria
2 kananmunaa
Sulata suklaa ja voi vesihauteessa tai varovasti mikrossa. Vatkaa kananmunat ja sokeri vaahdoksi, lisää hieman jäähtynyt suklaa-voiseos vaahdon joukkoon ja sekoita tasaiseksi. Siivilöi vehnäjauhot joukkoon ja sekoita.
Täyte: sekoita kaikki täyteainekset keskenään.
Voitele leivinpaperi voilla ja laita se 20x30cm kokoiseen vuokaan. Levitä 3/4 suklaataikinasta vuokaan. Levitä tuorejuustotäyte taikinan päälle. Lisää loppu suklaaseos tuorejuuston päälle. Tee taikinan pintaan veitsellä kuvioita. Paista uunin keskiosassa 35-45 min, 175 astetta. Brownie saa jäädä hieman tahmeaksi. Jäähdytä ja leikkaa paloiksi. Tarjoa tuoreiden hedelmien tai marjojen kanssa.
Vinkkejä: Jos on lapsisyöjiä kannattaa ehkä käyttää hieman miedompaa suklaata (tosta 70% tuli aika tuhti). Vuoka ei saa olla liian iso, mulla oli pikkasen tosta isompi ja siinä ja siinä ettei tullut liian ohut. Mä en tehnyt sen kummempia kuvioita, veitsen kärjellä sekottelin pintaa, hyvä tuli (ja mulla jäi pinnalle tulevaa suklaaseosta pikkasen liian vähän). Tarjosin vaniljakastiikkeen kanssa, sopi kun nenä naamaan.
Eikun herkuttelemaan.
Tänään ei ihmeempiä, ukkelin kanssa ei edelleenkään puhuta, olen todella loukkaantunut. Eli masentaa.
-m- ja Hippu rv 25 (niin ne viikot vaan poksuu).
pitkästä aikaa.. Jotenki vaan ei tunnu löytyvän aikaa käydä kirjoittelemas, vaikka aika ahkeraan käyn kyl lukemassa.
Joulukortti-galluppiin: Tarkoitus oli tehdä kortit itse niin kuin viime vuonnakin, mut nyt tuntuu ettei niitä ehdi millään tekemään enää ja jotenki se näpertely ei nyt jaksa innostaakaan. Kortteja pitäs tehdä n. 40 kipaletta tai muutama päälle. Ostan valmiit tänä vuonna ja teen sit taas ens vuonna, ku saadaan molemmat muksut mukaan. Tonttupukuki pitäs ostaa kuviin ja keksiä kivat taustat ym. Jotenki vaan haluaa keskittää energiat johonki muuhun.
Meillä tais olla esikoisest 10/04 sama kätilö tai lastenhoitaja mikä lie, EKKS:ssä kuin Hanna_N kuvaili.. Aivan ihana ja lämmin ihminen, joka opasti tosi mielellään eikä tyhmiä kysymyksiä ollut.
Tappertille onnea tulevan naimisiin menon johdasta!!
Omaa napaa vielä, että miutaki unettomuus vaivaa, mut taitaa johtua raudan puutteesta toi väsymys. Pitäs kai aloittaa rautakuuri. Niin ja välillä nukuttaa tosi makoisasti. Noita unettomia öitä on pari kolme viikossa. Ja viime yönä nukuin mainiosti sellaiset 10 tuntia.. Sokerirasitustesti olis ens tiistaina. Vauva muksaa älyttömästi mahassa ja supistuksia tulee aika tiuhaan tahtiin.
kenties+kirppu rv 25+5
Huomenna tasan 22vkoa! Voiton puolella siis jo ollaan. Ihanaa. Kauheat suonikohjut vaivaa, häpyhuulien sisäpinnalla ja oikeen reiden ja pohkeen sisäpinnalla, isoja muhkuroita. Juon vettä kyllä ihan kivasti, nostan jalat ylös aina kun mahdollista, tosin liitoskipujen takia en pääse lenkille koirien kanssa(jotka lenkittää siis ite ittensä) Lihakset ei riitä siihen että " polkis polkupyörää selällään" .Argh!
Ja mitä vielä, iski koirakuume ja nyt meille vissiin muuttaa viikonloppuna koiranpentu 9vkoa :) borderi/vehnis-sekotus.
Kohta saunaan, migreeni ollut taas vaivana maanantaista asti. Mitä puhetta teillä oli buranasta?? Jossain vaiheessa kerkesin vaan vilkaseen.
/Dharma 21+6
Kävin iltapäivällä supistusten vuoksi tarkistamassa kohdunsuun tilanteen. Oli pikainen käynti. Olin päivän viimeinen asiakas, ja gynellä kiire pois työmaalta, sikäli keljua. Olin sisällä max 10 min, joista ultraus ehkä 2-3min! Sukupuoli jäi siis yhä arvoitukseksi, joten " ilonalla " mennään yhä :) Kohdunsuu kuitenkin yhä suljettu ja täysmittainen. Hyvä niin! Ottivat ennen lääkäriä sydänkäyrääkin, ja ilona ei juuri liikkunut, vaan piirtyi tasaista käyrää; syke kokoajan 145-150. Oliko tuo pojan vai tytön syke?? Tietääkö kukaan?? Siis olettamuksia. Joten pikaine käynti oli. Lekuri sanoi Ilonan olevan tällä hetkellä n. 850g painoinen.
Mutta nyt iltapalalle! Huomiseen!
Caius ja ilona 25+2
Piti jo aamulla vastailla sulle, kun luulen tietäväni vastauksen...
Eli... jos olet hoitovapaalla, sitä ei katkaista kesken, vaikka äitiysloma alkaakin. Mutta oletetaan, että olet hoitovapaalla esim. 28.02.2007 saakka, ja äitiysloma alkaa 01.03.2007, saat äitiysloma-ajan palkan 72 päivältä. Jos taas hoitovapaasi loppuu kesken palkallista 72 päivän aikaa, saat loppuajalta äitiysloma-ajan palkan.
En tiedä, osasinko selvittää asian oikein...
Kerry rv 25 + 3
ooh, täytyy hehkuttaa..posti kurvas äsken pihaan ja postisetä kiikutti mulle kaks isoa pahvilaatikkoa - mun vauva-vankkurit on saapunu!! Arvatkaas tekiskö mieli lähteä heti kärryyttelemään..vaan vois tulla valkotakkiset aika joutuin hakemaan kun tyhjillä vaunuilla huristelis.
MASULI;
En mä tiedä minkä merkkinen tuo tukivyö on, kävin lainaamassa sen terveyskeskuksen fysioterapiasta - kannattaa pyytää jos teilläkin sais, ainakin kokeiltavaks - mulle fysioterapeutti sen sovitti ja kerto miten tulee käyttää, ja anto sitten kuittia vaste lainaan helmikuuhun asti. Onneks en ostanu omaa, kun en mä tota näköjään voi pitää ollenkaan.
Eeeh, mulle ei oo koskaan kukaan tehny meikkiä (oisko jo aika kokeilla), enkä mä ite osaa pohjustaa mitenkään, yleensä vaan heitän vähän luomiväriä ja kajaalia silmiin ja tummaa huulipunaa..multa aina se puuteri hävis jonnekin vaikka oli meikkivoidetta ja kaikkea ni luovuin koko tökötistä, ripsaria en jaksa laittaa kun on melkein mustat ripset ilmankin..vähänkö oon tylsä :)
Eilen olin NIIN hurja illalla, että tilasin netistä itelleni Missy Momilta juhla-asun - vihkipuvun :) Sellasen tosi nätin mustan kotelomekon jossa saa nauhoilla " rypytettyä" masulle oman " pussin" ..siihen hommaan vielä valkean tai jonkun sellasen hartiahuivi tsydeemin niin vot..kelpaa mulle.
Jooh, nukuin viimeyönä about 4 tuntia - en vaan saanu nukuttua kun aina puutu käsi tai jalka tai hartiaa särki tai lonkkaa jomotti tai Puksu piti potkunyrkkeilytuntia tai..jotenkin aina väärä asento..kierin ja pyörin ja kypsyin. Nyt sitten väsyttää ihan sikana, no, mut jos kaupungilla käynti piristäis, ja jos mies ei malta läheä tänään niin noitten vaunujen kokoaminen ainakin piristää :)
Nyt pitää mennä...muimui
Tappert ja Puksu 24+3