Vielä 70-luvulla Suomessa oli ns. sinkkuvero eli naimattomat&lapsettomat maksoivat enemmän veroa
Tämä olisi hyvä nytkin kun syntyvyys on alhaista.
Kommentit (51)
Pikemminkin päinvastoin helpotuksia sinkuille ja lapsettomille - tämä maa(ilma) ei ihmisiä enempää kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sinkuille maksetaan asumistukea, toimeentulotukea ja annetaan ruoka leipäjonosta. Joku meni väärin.
Tuo riittäisi: ei asumistukea sinkuille.
Eikä leipää.
Tässä ei onneksi ole minkäänlaisia väärinkäytös mahdollisuuksia.
Eivät kaikki pysty avioliittoitumaan vaikka panettais ja hipsututtais kuinka, mikäli mielenterveys ja itetunto ovat 404. Silloin rangaistusvero on silkkaa perusteetonta sadismia
Siis vanhapiikavero ei sinkkuvero...
Vierailija kirjoitti:
Ai miehiltä sitä ei peritty? Sovinismi huipussaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja oli myös vanhapoika vero...
Olen aikoinani maksanut tuota vanhapiika veroa...
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aika epäreilulta, kun kuitenkin joudut yksin maksamaan kaikesta.
Mielelläån sitten ainakin rupeaisi työttömäksi jos noi kommarit päättäjät pelleilee kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Niin olen minäkin. Systeemi muuttui vasta 80-luvun loppupuolella.
Silloin marras- ja joulukuu oli suosittuja vihkikuukausia. Verottaja tulkitsi koko alkuvuoden vihityn henkilön verovelvolliseksi, ja hyviä veronpalautuksia se tarkoitti monelle loppuvuodesta vihitylle.
N 69 v
KANNATTAISKO MUUTTAA YMPÄRISTÖÄ PAREMMAKSI JA INHIMILLISEMMÄKSI NIIN IHMISET RUPEAISIVAT LISÄÄNTYMÄÄN ??!!??
Hyi helv**** millainen sovinistinen paskamaa tämäkin on ollut.
Vierailija kirjoitti:
KANNATTAISKO MUUTTAA YMPÄRISTÖÄ PAREMMAKSI JA INHIMILLISEMMÄKSI NIIN IHMISET RUPEAISIVAT LISÄÄNTYMÄÄN ??!!??
Ihmisiä on aivan liikaa ympäristön kestokyvylle. Suomessa pitäisi olla alle miljoona ihmistä ja maailmassa ehkä miljardi yhteensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin olen minäkin. Systeemi muuttui vasta 80-luvun loppupuolella.
Eli me 70-luvulla syntyneet taidetaan olla ensimmäisiä joiden ei aikuistuttuaan tarvinnut koskaan tuota veroa maksaa, no onhan se edes jotain, muuten ollaan kyllä jouduttu maksamaan kalliisti kaikesta heikoilla tuloilla...
Yhtä epäreilua tuollainen vanhanpiian tai vanhanrengin verooli pariutumaan kykenemättömiä, mutta silti pariutumista kaipaavai, yksinäisyydestä kärsiviä ja toisaalta myös puolisottomaan siveään elämään kykeneviä kohtaan kuin että jos veroa olisivat joutunut maksamaan ekstovertti suulas pariutumishaluinen komistus tai söpistys joilta kuitenkin kielletään pariutuminen sakon uhalla
Ei vaan päinvastoin. Itse voisin harkita lasta ja parisuhdetta, jos kiva mies sattuisi kohdalle, mutta tuollaisen veron jälkeen en ikinä. Ihan vain kiusaksi.