Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä 30-v. tai yli, miten suhtaudut kun kaupan kassa pyytää henkilöllisyystodistusta?

Vierailija
25.02.2023 |

Miten?

Sinä 30-v. tai yli, miten suhtaudut kun kaupan kassa pyytää henkilöllisyystodistusta?

Vaihtoehdot

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten suhtaudun? OTan henkilöllisyystodistukseni esille ja näytän sitä kassalle. Sen jälkeen maksan ostokseni ja siirryn pakkaamaan niitä.

Mutta ahdistut tilanteesta.

Vierailija
22/38 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nuoret naiset kysyvät niin olen imarreltu. Kun oman ikäiset naikkoset kysyvät, röhönauran sisäänpäin odottaen silmämunien pyörintää diskopallojen lailla. Kun muorit kysyvät niin flirttailen hyväntuulisesti. Miehet jostain syystä arvioivat iän paremmin kohdilleen, eivätkä typeriä siis kysele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippuni tuli jo 25 vuotiaana, kun kassa kysyi mahtaisinko olla 13 vuotias.

Silloin otin itseeni ja opin olla välittämättä, jos k18 tuotteesta joudun todistaa ikäni.

Vierailija
24/38 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä hotellissa, jossa henkkarit piti kysyä, jotta matkustajatiedot tulevat oikein järjestelmään. Monta kertaa tyypillisesti 45-60-vuotias asiakas todella loukkaantuneena paiskasi henkkarinsa, kun olin jo pyytänyt papereita useampaan kertaan. 

Vierailija
25/38 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut töissä hotellissa, jossa henkkarit piti kysyä, jotta matkustajatiedot tulevat oikein järjestelmään. Monta kertaa tyypillisesti 45-60-vuotias asiakas todella loukkaantuneena paiskasi henkkarinsa, kun olin jo pyytänyt papereita useampaan kertaan. 

No mutta tuohan on eri tilanne kuin esimerkiksi iän tarkistaminen silloin kun asiakas ostaa tuotteen joka on kielletty alle 18-vuotiailta.

Vierailija
26/38 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kyllä hämmästyin kun tässä taannoin yllättäen kysyttiin kun ostin pari lonkeroa kaupasta. Olikin ensimmäinen kerta varmaan kymmeneen vuoteen, kun haluttiin tarkistaa ikä. Mietin jälkeenpäin, että johtuikohan siitä, että olin tulossa eräästä juhlatilaisuudesta ja olin normaalia laittautuneempi, kun yleensä käyn kaupassa ilman kummoista meikkiä ja tukka miten sattuu. Eli ehkä se siis teki minusta tavallista nuoremman näköisen. :D

Vierailija
27/38 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on hauskaa, varsinkin jos liikun lasteni kanssa. Ikää jo 44v, mutta olen pienikokoinen babyface. 

Vierailija
28/38 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kassajonossa heti perässäni nuorehko mies osri muutaman oluttölkin. Joutui näyttämään henkkarinsa. Sai oluet. Omia ostoksiani sullotessani reppuun, kysäisin vielä häneltä. Sanoi olevansa 43v. 😀

Mun mies on 42v, ja ei haittaa parran harmaantuminen kyselijöitä :D Häneltä kysytään siis melko useinkin papereita. Hauskinta oli kun meiltä kysyttiin erään kerran tässä ihan vähän aikaa sitten molemmilta papereita :D Itse olen 43v.

Kyllä mua vaan rasittaisi että aina pitäisi olla paperit mukana kun jotain k18-tuotetta on ostamassa. Eli haittaisi jos vielä tämän ikäisenä kysyttäisiin järjestään papereita.

Vierailija
29/38 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun en kanna henkkareita mukanani, joten k18 tuotteet jäis sitte tiskille.

Muistuu nii elävästi mieleen kun kysyttiin papereita, kun halusin ostaa k18 tietokonepelin (itselleni) ollessani 30 v. Ei henkkareita mukana joten nuorempi kaveri (25 v) joutui vilauttamaan papereita minun ihmetellessä vieressä.

Enää ei tartte näytellä prujuja pelejä ostaessa, kiitos siitä Steam.

Vierailija
30/38 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä iässä alkaa jo tuntua imartelevalta.

N37

Vierailija
31/38 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin papereita kysynyttä ulos. Ei lähde näin vanhojen kanssa. Mitäs sitten kyseli, jos se naamasta näkyy?

M53

Vierailija
32/38 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistuu nii elävästi mieleen kun kysyttiin papereita, kun halusin ostaa k18 tietokonepelin (itselleni) ollessani 30 v. Ei henkkareita mukana joten nuorempi kaveri (25 v) joutui vilauttamaan papereita minun ihmetellessä vieressä.

Mulle eivät oikeesti myyneet Matrix -leffaa videokasettina kun olin 24 eikä ollut näyttää henkkareita että olin elokuvan merkinnän mukaisen ikäinen. :D

Vierailija
33/38 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen imarreltu vaikka ei tuossa kyselyssä oo kyllä selvästi mitään logiikkaa. Mieheni on yli 30 ja näyttää minua vanhemmalta. Häneltä kysytään noin joka toinen kerta henkkarit kun ostaa nikotiinituotteita ja aina samat myyjätkin. Multa kysytään taas paljon harvemmin kun ostan arpoja lahjaksi, kerran kans kysyttiin kun ostin korin kaljaa mökille, minne oli siis tulossa enemmänkin väkeä. Mut en kyllä varmasti näytä mitenkään selvästi kolmekymppiseltä, musta 25 v ja 30 v ikäisten ulkonäössä nyt ei ole mitään silmiinpistävää eroa ellei kalliimpi tyyli ja pari tenavaa vanhempana kun alkaa olla varaa. Toki me nyt molemmat näytetään selvästi täysi-ikäisiltä et sikäli ei olisi enää syytä kysyä kummaltakaan niitä henkkareita. Sitä paitsi passikuvani on ihan hirvee niin en välittäisi sillä aina itseäni nolata...

Vierailija
34/38 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyysin papereita kysynyttä ulos. Ei lähde näin vanhojen kanssa. Mitäs sitten kyseli, jos se naamasta näkyy?

M53

Lähekkö mun kanssa?

Vierailija
35/38 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppideijaa

Vierailija
36/38 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle eivät oikeesti myyneet Matrix -leffaa videokasettina kun olin 24 eikä ollut näyttää henkkareita että olin elokuvan merkinnän mukaisen ikäinen. :D

Mäkään en saanut joskus ostettua k18 elokuvaa, vaikka näytin henkilökorttia. Mä en edes ollut huomannut, että se kortti oli mennyt muutama päivä sitten vanhaksi. Olisihan se voinut todeta siitä kortista silti ikäni, mutta ryhtyi jyrkästi vastaani. Itse olin silloin 26 vuotias.

Piti hakea mopokortti niin sitten sain sen elokuvan ostettua. Eikä silloinkaan sitä elokuvaa heti suostuttu myymään itselleni, vaan mun piti vahvasti kyseenalaistaa mikä tässä on esteenä ettei sitä elokuvaa voida myydä itselleni.

Mä en voi käsittää miten kassalla voidaan välittää toisille tietoa keiden kanssa on ollut ongelmia myynnin suhteen, kun eihän heillä näy mitään korvanappisysteemiä olevan päässään.

Enkä mä edes ymmärrä miksi asiakkaalle pitää olla niin vaikea, kun helposti oltaisiin voitu päätellä ikäni.

Vierailija
37/38 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 35 v ja onhan se ihan naurettavaa. Hävettää näyttää niitä henkkareita.

Vierailija
38/38 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Tuntuu lähinnä kivalta vaan, jos joku kysyy.

N 36

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi