Onko 50 - vuotiaan helppo saada työpaikka?
Kommentit (14)
Lähihoitajana ehkä on, mutta juuri muuta ei taida olla.
On aika huono saanti. 40 v saa paljon helpommin.
Olen 60v. En kelpaa edes hoitoalalle. Palkkatuella, yllätys yllätys yht'äkkiä kelpaankin, kun työnantajan ei tarvitse maksaa palkkaani.
Lähäri ja asiantuntija saa, muilla voi olla haasteita.
Jos suostuu päiväkotiin Helsinkiin, niin on
Laitoin yhtenä iltana hakemuksen mm. Helsinkiin päiväkotiin, alle kahdeksassa tunnissa tuli pyyntö haastetteluun.
Opettajan sijaisuudet maaseutukouluissa (tosin pitää osata kaikki koulun digilaitteet, ja pitää osata myös opettaa ohjelmien käyttöä oppilaille). Itse olin pari kuukautta sijaisena. Opetettavista aineista minulla on yliopistotutkinto, mutta silti opin sijaisuuden aikana varmaan itse enemmän kuin oppilaani.
Sellaiselle alalle ehkä on, jossa työvoimapula.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5f9451cc-7875-4346-b200-6032a6bb8b00
Pahoittelen, tuo juttu on Iltalehden Plus tilaajille (en ole lukenut), mutta: Ikä onkin valtti
Työnantajat himoitsevat nyt yli 55-vuotiaiden työhakemuksia.
On vaikea saada vakituista työpaikkaa, on määräaikaista ja osa-aikaista. Tympii todella. Olen nyt työttömänä. Tällä hetkellä ei edes huvita hakea töitä. Olin viime vuonna kolmessa eri työpaikassa. Nyt pidän lomaa. Jos työtarjonta on tällaista, viihdyn mieluummin kotona.
Nainen53
Työpaikan vaihtaminen on paljon helpompaa kuin työttömänä työn saaminen. Etenkin 50 vuotiaana. Edes korkeasti koulutettuna työttömänä ei nyt 55-vuotiaana saa työpaikkaa vaikka ala kärsii työvoimapulasta.
Ei se iästä ole kiinni vaan osaamisesta.