Kymmeniä kannabispsykooseita viikossa pelkästään HUS:n alueella
Kommentit (1407)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ketjussa ei ole edelleenkään ketään, jolla on resepti siihen 😂
Luuletko, että saisin skitsofreenikkona virallisen reseptin? Vai pitääkö edelleenkin vain kasvattaa itse?
CBDtä saa ihan laillisesti nykyään mistä vaan. Sehän se on se parantava ainesosa skitsofrenian hoidossa, ei thc.
Mun puolesta saat kasvattaa ihan mitä haluat. Itsellä on huvikseen meskaliinikaktuksia.
CBD-öljystä:
– Ei sellaista saisi myydä vapaasti. Se on laiton tuote, sanoo valvovan viranomaisen Fimean yliproviisori Kristiina Pellas.
Hamppukukintoa verkkokaupasta tilanneet ovat siis saattaneet syyllistyä rikokseen.
– Cannabis sativan eli hampun kukinto ja lehdet sisältävät kannabidiolia eli CBD:ä. Suomessa kyse on lääkeaineesta ja rinnastuu reseptilääkevalmisteeseen. Mikäli yksityishenkilö tilaa ulkomailta vaikkapa CBD-öljyä ilman reseptiä, niin asiaa voidaan tutkia lääkerikkomuksena tai jopa lääkerikoksena. Tilaajan pitää olla tarkka, mitä menee tilaamaan, sanoo Pellas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että saisin skitsofreenikkona virallisen reseptin? Vai pitääkö edelleenkin vain kasvattaa itse?
CBDtä saa ihan laillisesti nykyään mistä vaan. Sehän se on se parantava ainesosa skitsofrenian hoidossa, ei thc.
Mun puolesta saat kasvattaa ihan mitä haluat. Itsellä on huvikseen meskaliinikaktuksia.Kasvattamani kannabis onkin paljon CBD:tä sisältävää. CBD-öljy ei ole toiminut yhtä hyvin.
Oletko skitsofrenian hoidon asiantuntija?
O-ou. Onko se sua vastaan? 😱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skitsofreniaan on muitakin lääkityksiä.
Onko? Oletko ihan varma? Koetko nyt olevasi skitsofreniankin asiantuntija?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun puolesta saat kasvattaa ihan mitä haluat. Itsellä on huvikseen meskaliinikaktuksia.CBD-öljystä:
– Ei sellaista saisi myydä vapaasti. Se on laiton tuote, sanoo valvovan viranomaisen Fimean yliproviisori Kristiina Pellas.
Hamppukukintoa verkkokaupasta tilanneet ovat siis saattaneet syyllistyä rikokseen.
– Cannabis sativan eli hampun kukinto ja lehdet sisältävät kannabidiolia eli CBD:ä. Suomessa kyse on lääkeaineesta ja rinnastuu reseptilääkevalmisteeseen. Mikäli yksityishenkilö tilaa ulkomailta vaikkapa CBD-öljyä ilman reseptiä, niin asiaa voidaan tutkia lääkerikkomuksena tai jopa lääkerikoksena. Tilaajan pitää olla tarkka, mitä menee tilaamaan, sanoo Pellas.
Ihan googlaamalla löydät vinon pinon ihan suomalaisia kauppoja, mitkä sitä myy. On sitä mullakin. Sitä vaan ei saa markkinoida ja myydä lääkinnällisenä valmisteena.
Mielestäni tämäkin voitais laittaa reseptillä ja halvemmalla saatavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun puolesta saat kasvattaa ihan mitä haluat. Itsellä on huvikseen meskaliinikaktuksia.Kasvattamani kannabis onkin paljon CBD:tä sisältävää. CBD-öljy ei ole toiminut yhtä hyvin.
O-ou. Onko se sua vastaan? 😱
Ei omasta mielestäni millään tavalla. Tämän palstan kannabisvastaiset sekoilijat ja valehtelijat eivät paljon elämääni tai perheeni elämään vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun puolesta saat kasvattaa ihan mitä haluat. Itsellä on huvikseen meskaliinikaktuksia.CBD-öljystä:
https://nordicoil.fi/collections/all
No mitä nää sit on? Ihan jokaisen tilattavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerropa sinä käyttäjä. Menisitkö kannabiskauppaan täällä ja maksaisit 20-40 euroa jostain mitä saat muutamalla eurolla itse tuotettua??
Olisko hyvä idea selvittää Tepon osoite ja tehdä poliisiratsia sinne? Montakohan huumekasvia löytyy?
Eli olet teepoika kasvanut 20 vuodessa patologisesti valehtelevasta ja kannabisvastaisesta narsistista anonyymiksi vasikaksi?
"Teepojan" elämä on luuserin elämää. Sosiaalitukien varassa vastustetaan netissä kannabista ja leikitään huomionhakuisena narsistina erilaisia narsistin roolileikkejä aamusta iltaan. Näin hänellä mennyt jo yli 20 vuotta.
Ja nyt teepoika on kasvanut isona vasikaksi, ja rohkean anonyymisti vainoaa ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://nordicoil.fi/collections/all
No mitä nää sit on? Ihan jokaisen tilattavissa.
Ja kannattaa tosiaan tilata. Hyvä aine kyseessä. Ja terveellinen.
"Saitte tänään käsityksen Raakkunan faijasta, Joka on aina mua sortanut, mun teini iästä asti. Kun ei edes hyvästä yrityksestäni huolimatta, voinut ÄIJÄ koskaan olla asiallinen ja mukava. Vaan koitti mun omia ajatuksia muuttaa omiensa kaltaiseksi, ja valtaansa aina mun yli pommittaa. Sitä on kestänyt pojat kuulkaa näihin päiviin asti, vaikka ikää on mulla about 50v. Ja lopulta se tais tajuta, minkälainen HÖLMÖ se on asenteessaan ollutkaan. Kun ainoaa Esikois poikaa on ainoastaan valtansa alle sovittaa. Vai voinko iloita tästäkään. Sillä vähän käy sääliks jo äijää, vaikka vieläkin se nyrkit pystyssä mun edessä heristelee, ja olis tosi tyytyväinen jos poliisit sai syyn mut pidättää. SAASTA!"
- Kirjoittaja on huumevalistajan poika
Kannabidioli (CBD) on tunnettu lääkeaine ja käytössä lääkkeenä. Valmiste, joka sisältää kannabidiolia rinnastuu reseptilääkkeeseen Suomessa. Jokainen valmiste arvioidaan valmistekohtaisesti ja Fimea ratkaisee yksittäisellä luokittelupäätöksellä, pidetäänkö valmistetta Suomessa lääkkeenä.
Kannabidiolia (CBD) valvotaan lääkkeenä Suomessa
24.6.2019
Kannabidioli on viime aikoina ollut esillä julkisessa keskustelussa. Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Fimea haluaa selventää tilannetta ja esiin nousseita kysymyksiä.
Kannabidioli (CBD) on tunnettu lääkeaine ja käytössä lääkkeenä. Valmiste, joka sisältää kannabidiolia rinnastuu reseptilääkkeeseen Suomessa. Jokainen valmiste arvioidaan valmistekohtaisesti ja Fimea ratkaisee yksittäisellä luokittelupäätöksellä, pidetäänkö valmistetta Suomessa lääkkeenä.
Kannabidiolia sisältävien tuotteiden hankkiminen ulkomailta ei välttämättä ole laillista. Kannabidiolia sisältävän lääkkeeksi luokiteltavan valmisteen maahantuonti ilman reseptiä on kiellettyä. Esimerkiksi verkon kautta tuotteita tilaavan tai tuotteita ulkomailta mukanaan tuovan tulee etukäteen varmistua maahantuonnin laillisuudesta. Rajoitukset riippuvat tuotteen koostumuksesta, ja siitä miten se Suomessa luokiteltaisiin. Rajoituksiin vaikuttaa lisäksi se, tuodaanko lääke maahan Euroopan talousalueelta (ETA) vai sen ulkopuolelta.
Ruokaviraston antaman tiedon mukaan markkinoilla on myös kannabidiolia sisältäviä elintarvikkeita. Kannabinoidiuutteet, kuten CBD-uute, ja elintarvikkeet, joihin on lisätty CBD- tai muita kannabinoidiuutteita, katsotaan EU:ssa uuselintarvikkeiksi, joiden käyttö elintarvikkeena ei ole sallittua ilman uuselintarvikelupaa. Niitä ei myöskään saa markkinoida lääkkeellisillä väitteillä.
Suomessa kukin viranomainen valvoo toimivaltansa mukaisesti markkinoilla olevia tuotteita. Fimea tekee yhteistyötä Tullin kanssa tuotteiden maahantuonnin valvonnassa. Tulli pyytää Fimealta lausunnon tarvittaessa, jos tullissa tavataan valmiste, joka voisi olla koostumuksen perusteella lääke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skitsofreniaan on muitakin lääkityksiä.
Mutta narsismiisi ja valehteluusi ei ole lääkettä varmaan lainkaan olemassa?
Läheltä seurannut kun velipoika aloitti kannabiksesta, muka ihan iisi juttu. Siitä sitten edettiin kovempiin aineisiin. Turha sanoa ettei olisi tie kovempiin huumeisiin. Jengi haluaa aina kovempia kokemuksia. Ei jatkoon. Kaikki jotka on sen puolesta ei ole ihan terveen järjissä.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Sitä saa ihan laillisesti silti.
Siinä on vähän sama juttu, kuin että pilveekin saa kasvattaa koristekäyttöön. CBDtä ei saa markkinoida lääkinnällisten ominaisuuksien takia, niin nykyään sitä markkinoidaan lähinnä "ihon hoitoon".
Mikä pakko sulla on jankata vastaan faktoihin?
Vierailija kirjoitti:
Läheltä seurannut kun velipoika aloitti kannabiksesta, muka ihan iisi juttu. Siitä sitten edettiin kovempiin aineisiin. Turha sanoa ettei olisi tie kovempiin huumeisiin. Jengi haluaa aina kovempia kokemuksia. Ei jatkoon. Kaikki jotka on sen puolesta ei ole ihan terveen järjissä.
Veljesi tyhmyys ei todellakaan todista mitään. USA:ssa kannabiksen käyttäjiä on jo enemmän kuin tupakoijia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla paljonkin omakohtaista kokemusta aiheesta? Vai mennäänkö taas Google- ja Wikipedia-tiedoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Sitä saa ihan laillisesti silti.
Siinä on vähän sama juttu, kuin että pilveekin saa kasvattaa koristekäyttöön. CBDtä ei saa markkinoida lääkinnällisten ominaisuuksien takia, niin nykyään sitä markkinoidaan lähinnä "ihon hoitoon".
Mikä pakko sulla on jankata vastaan faktoihin?
Kannabisöljyä kannattaa tosiaan käyttää. Terveellinen aine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerropa sinä käyttäjä. Menisitkö kannabiskauppaan täällä ja maksaisit 20-40 euroa jostain mitä saat muutamalla eurolla itse tuotettua??
Olisko hyvä idea selvittää Tepon osoite ja tehdä poliisiratsia sinne? Montakohan huumekasvia löytyy?
Eli olet teepoika kasvanut 20 vuodessa patologisesti valehtelevasta ja kannabisvastaisesta narsistista anonyymiksi vasikaksi?
Jokaisen vastuullisen kansalaisen tulee ilmoittaa poliisille havaitsemistaan rikollisista
Heh! Suomessa on paljon kannabisaktivisteja jotka kirjoittavat omalla nimellään, mutta jostain syystä joku skitsofreeninen "teppo" saa paljon huomiota ja häntä uhkaillaan poliisilla.
Kasvattamani kannabis onkin paljon CBD:tä sisältävää. CBD-öljy ei ole toiminut yhtä hyvin.