Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi laki - työnantajien tulisi palkata ensisijaisesti työtön

Vierailija
24.02.2023 |

Ei ihmistä, joka haluaa vaihtaa työpaikkaa.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sitä palkataan työtön. Ne joutuu ottaa loparit ennen kuin aloittaa uudessa paikassa.

Kukaahan ei voi pakottaa toista työttömäksi työnhakijaksi.

Vierailija
42/44 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kukaan ei uskalla palkata uutta työntekijää, koska joutuisi ottamaan työttömän. Hieno ehdotus.

Mikä vika työttömissä muka on?

Öööö....ammattitaidon puute?

Ööööö, siis sun mielestä työttömällä ei voi mitenkään olla koulutusta tai vaikkapa pitkää työuraa takana?

Ei sellaisella joka tällaista hölmöyttä tarttis työllistyäkseen. Hyvä saa töitä ilmankin.

Aha.

No mulla on pitkä työura takana. Minulla on koulutus ja olin hyvä työssäni. Silti olen ollut jo pari vuotta työtön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oikeasti ainoa keino vähentää työttömien määrää.

Millä logiikalla? Eihän työpaikkoja synny yhtään sen enempää. Jos esimerkiksi meillä avautuisi uusi projekti, kun edellinen päättyy, ja siihen uuteen olisi pakko palkata työtön, niin se edellisen projektin handlannut jäisi vuorostaan työttömäksi.

Meidän alallamme työntekijän mukana tulee paitsi sitä osaamista ja kokemusta myös verkostoja. Mahdollisesti tulevia asiakkaitakin. Haluamme, että rahoittaja valitsee meidät seuraavankin projektin toteuttajaksi ja siinä auttaa ihan hemmetin paljon se, että meillä on tehokkaat, tavoitteelliset työntekijät. Sanotaan, että vie jopa 6 kk ennen kuin uusi työntekijä alkaa olla palkkansa arvoinen. Ei yhdelläkään yrityksellä ole varaa valita varta vasten työttömiä, jos tarjolla on ihmisiä, joiden taidot ovat ajan tasalla.

Vierailija
44/44 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järki? Jokatapauksessa yksi työpaikka vapautuu. Jos siis joku vaihtaa työpaikkaa, vapautuu hänen entinen paikkansa. Kalliiksi vaan tulisi yhteiskunnalle kun kaikki jotka haluavat vaihtaa työpaikkaa joutuisivat ensin jättäytymään päivärahoille. Ihan vaan siksi, että saisivat luvan hakea uutta työtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä