Silmitön ruuanhimo, mikä auttaa?
Olin muutaman viikon VHH-dieetillä ja tällä viikolla tapahtui repsahdus, jonka jälkeen ruuanhimo on ollut loputon. Mitään makeaa ei tee mieli, mutta suolaa senkin edestä, voisin vaikka juoda pelkkää lihalientä. Mikä auttaa korjaamaan olotilan? Motivaatio katosi täysin, sillä paino ei ole laskenut yhtään, vaikka punnitsin kaiken syömäni ja söin päivässä 1600-1700 kCal. Ylipainoa lähes 20 kg, joten tuolla pitäisi jo jotain tapahtua ja enempää nälkää en kestä.
Kommentit (11)
Kävele enemmän. Olet ainakin pois ruokakaapin luota.
Minulla auttoi.
Vierailija kirjoitti:
Itsekuri. Ota itseäsi niskasta kiinni ja kasvata itsellesi selkäranka. Aikuinen ihminen.
Et nyt vastannut kysymykseeni. Haluan päästä eroon ruuanhimosta, en kärvistellä sen kanssa ja siten voida huonosti. Tahdonvoimalla selviää mistä vaan, mutta en nyt kaipaa apua selkärangan kasvatuksessa vaan vinkkejä miten itse ruuanhimo häipyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekuri. Ota itseäsi niskasta kiinni ja kasvata itsellesi selkäranka. Aikuinen ihminen.
Et nyt vastannut kysymykseeni. Haluan päästä eroon ruuanhimosta, en kärvistellä sen kanssa ja siten voida huonosti. Tahdonvoimalla selviää mistä vaan, mutta en nyt kaipaa apua selkärangan kasvatuksessa vaan vinkkejä miten itse ruuanhimo häipyy.
Olen eri, ja vastasin jo tuolla, että syöminen auttaa. Sillä lähtee ruuanhimo. Ainoa, joka on itselläni tehonnut.
Vierailija kirjoitti:
Kävele enemmän. Olet ainakin pois ruokakaapin luota.
Minulla auttoi.
Itse asiassa olen tällä viikolla kävellyt 13000-15000 askelta päivässä ja ollut sen jälkeen vielä nälkäisempi. Tänään ei ole tullut kuin vaille 3000 askelta eikä välttämättä enää tulekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, ja vastasin jo tuolla, että syöminen auttaa. Sillä lähtee ruuanhimo. Ainoa, joka on itselläni tehonnut.
Niin, olen kyllä miettinyt jos muutaman päivän söisi kunnolla ennen kuin jatkaa taas dieettiä. Toisaalta taas turhauttaa, että laihduttaminen tuntuu itselle niin ylivoimaiselta. Kun vaan voisi keskittyä pelkästään siihen ja unohtaa työt.
Voisit aloittaa vaikka yrittämällä parantaa suoliston mikrobikantaa. Nehän sinut kai pistävät syömään liikaa lähettämällä kemiallisia viestejä aivostoosi? Suosittelen kokeilemaan esim. Precosaa (Saccharomyces cerevisiae, var. boulardii -hiivasieni, oluthiivan alalaji?). En voi toki taata että auttaa...
Dieetti ei kuulosta hyvältä, jos se aiheuttaa lisää ongelmia. Ehkä normaalia ruokavalio parempi jälkiruokineen. Vaikka sitä voi säädellä erikseen. Elimistölle on hyväksi pitkäkestoinen hiilihydraatti esim. ruispalat, mutta vähemmän valkoista viljaa. Vähemmän töitä ja stressiä, enemmän lepoa. Jos jättää ruoka-aineita pois tai vähemmälle, ei kannata jättää mitään hyödyllistä.
Jos kulutat paljon voi ruuan määrä olla liian alhainen. Se taas aiheuttaa helposti ruuanhimoja.