Oltiin katsomassa näytelmää ja jonkun vauva huusi koko ajan!
Näytös kesti puoli tuntia. Tila oli pimeä ja siinä oli kovat äänet -> ei ihme että vauva pelästyi. Mutta mitä tekee äiti? Ensin 15 minuuttia hän hyssyttää vauvaa liikkumatta mihinkään yleisöstä, kunnes hän nousee ylös (ja kaikki jo selvästi huokailee helpotuksesta).. mut hän vain siirtyykin takatilaan yleisön taakse, jossa vauvan itku ja äidin hyssyttely vaan jatkuu näytöksen loppuun saakka. Siis ihan älytöntä!
Omilta lapsilta meni koko näytös ihan sivu suun enkä yhtään ihmettele, kun myös itseni oli vaikea keskittyä siihen kun yksi huutaa ja toinen HYYYSYSSSSHYYYYSSSSS hyssyttää kovaan ääneen samassa tilassa.
Miten joku voi olla noin yksinkertainen, ettei tajua poistua tilasta jos vauva alkaa itkemään? Olen mielestäni ihan lapsiystävällinen ja ekat 5-10 minuuttia minusta oli ok kokeilla jos vauva rauhoittuu, mutta ei voi koko näytelmää/tilaisuutta/esitystä mielestäni toisilta pilata vauvaa huudattamalla. Näytös oli vielä sellainen mistä muut olivat maksaneet pääsyliput niin kyllä harmitti.
Kommentit (31)
Olisin kyllä poistunut, jos vauvani aikoinaan olisi, varsinkin koko ajan, huutanut ja itkenyt teatterissa. Ja olisinkohan alunperin lähtenyt sinne ollenkaan vauvan kanssa, tuskin.
Typerää käytöstä kyllä, mutta oliko hän yksin vauvan ja tyyliin jonkun 3v. kanssa? Sitä toista pientä ei voi jättää tilaan yksin...
Olisit huomauttanut asiasta. Idiootti.
On aika paha rasti mennä sanomaan huutavan vauvan äidille, että voisitteko poistua, olen maksanut tästä esityksestä. Valittaisin minäkin jälkikäteen.
Ja toivoisin, että joku toinen heräisi ja havahtuisi ja toimisi itse vauvansa kanssa tulevaisuudessa toisin.
En IKINÄ veisi vauvaani tuollaisiin paikkoihin.
Miksi et mennyt sanomaan? Itse menen tuollaisissa tilanteissa aina sanomaan asiasta. Jämptin suorasti, mutta silti korrektisti. En tietenkään jos vastassa on kaksimetrinen nisti ja olen Itäkeskuksessa. Tilanne pitää tietenkin arvioida.
Olisi heittänyt pennun pihalle pakkaseen niin olisi oppinut
Ukko40 kirjoitti:
Sen sijaan että olisit avannut suusi paikanpäällä, teet sen netissä.
Kunnon lammas 🐑.
No kyllä teki mieli! Mutta. Tuskin olisi poistunut, äiti olisi vain loukkaantunut ja aloittanut riidan. Ja toisekseen se on siinä ja siinä onko yleisön asia puuttua, mielestäni henkilökunta olisi kyllä voinut puuttua ja ohjata äidin nätisti pois.
Ihmettelen miksi aikuisille ihmisille pitäisi tällaisesta erikseen sanoa. Eikö järki sano, että vauvan itku häiritsee, joten poistutaan mahdollisimman kauas, vaikka vessaan antamaan tissiä.
Ihan törkeää. Mutta eikö kenelläkään ollut munaa kehottaa äitiä lapsineen poistumaan näytöksestä esimerkiksi 2 minuutin huutamisen jälkeen?
Kaikki vain odottivat puoli tuntia, että jospa se vauva NYT lopettaisi ihmeen kaupalla huutamisen?
Veikkaan, että hänellä oli muitakin lapsia mukana, jotka jäivät paikoilleen istumaan. Äiti toiveikkaana ajatteli, että saa vauvan takaosassa rauhoittumaan. Kun näin ei sitten tapahtunutkaan, vaihtoehtoina oli hyssyttää vauvaa takaosassa tai könytä huutavan vauvan kanssa sinne keskelle hakemaan isompia lapsia. :D Hän valitsi nyt tällä kertaa näin. Sympatiat äidille..
T. 2 v ja 2 kk lapsien äiti, joka ei ole vielä uskaltanut poistua lasten kanssa kotoa
Tiedoksi. Vauvan kanssa voi toki tulla tilaisuuksiin, mutta jos häiritsee esim äänekkäällä itkulla, on tilaisuudesta poistuttava.
Vierailija kirjoitti:
Typerää käytöstä kyllä, mutta oliko hän yksin vauvan ja tyyliin jonkun 3v. kanssa? Sitä toista pientä ei voi jättää tilaan yksin...
Sit se on otettava mukaan. Mutta ei voi viideltäkymmeneltä muulta lippunsa maksaneelta pilata koko showta, jos oma lapsi ei pysty olemaan muita häiritsemättä....
Vierailija kirjoitti:
On aika paha rasti mennä sanomaan huutavan vauvan äidille, että voisitteko poistua, olen maksanut tästä esityksestä. Valittaisin minäkin jälkikäteen.
Ja toivoisin, että joku toinen heräisi ja havahtuisi ja toimisi itse vauvansa kanssa tulevaisuudessa toisin.
Mitä pahaa siinä on?
"Anteeksi, lapsesi huuto häiritsee kovasti, olisiko teidän mahdollista tehdä asialle jotain?"
Saa käyttää mutteipakkohei.
Vierailija kirjoitti:
Vau, hattu päästä pelkästä kunnioituksesta.
Mihin osoitteeseen saan postittaa mitalin ?
Aina voi mennä sanomaan vahtimestarille tms. että keskeyttäkää näytös, salissa ei kuule edes omaa ääntään, koska siellä on karjuva lapsi. Olen ollut lastenteatterissa, jossa näytös keskeytettiin, koska jonkun vauva huusi niin, että vuorosanoja oli hankala kuulla. Siellä yksi näyttelijä nosti kätensä ja tuli lavan reunalla sanomaan, että hei, pidetään pieni aikalisä tässä kesken kaiken ja valot sinne katsomoon, niin huutavan vauvan kanssa näkee mennä aulan puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Selkeä ratkaisu: koko perhe poistuu.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau, hattu päästä pelkästä kunnioituksesta.
Mihin osoitteeseen saan postittaa mitalin ?
Kotiosoitetta en jakele netissä, mutta mikä hemmetin mitalin arvoinen suoritus se on, ettei vie vauvaa sellaisiin paikkoihin, jossa A) sen itku voi häiritä muita B) se ei ymmärrä tapahtumasta mitään ja on epämukava olla!
Näytelmä, hyi! Mieluummin katselen imettämistä.
Sen sijaan että olisit avannut suusi paikanpäällä, teet sen netissä.
Kunnon lammas 🐑.