EU kielsi viisaudessaan loisteputket. Kuka maksaa vuokra-asuntojen valaisinremontin?
Asun yhdistyksen vuokrakömpässä. Keittiössä sekä eteisessä on loisteputkivalaisimet. Asiaa kysyessäni vuokranatajalta vastaus oli tyly ja yksinkertainen - asia ei kuulu heille. Kuka on oikeassa? Tarvittavat lediputket oheistarvikkeineen eivät ole ilmaisia.
Kommentit (8)
Ei kiinnosta meitä vihervasemmistolaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kysyit tätä jo.
Kysyin, mutta miksi aloitukseni poistui?
Niihin voi ottaa jonkun muun valaisimen siksi aikaa, joka on vedestä kaukana? Loisteputkia saa vielä, kunnes on uudet joskus?
Kielto tarkoittaa sitä, että markkinoille ei saa enää tuoda uusia loisteputkivalaisimia. Olemassaolevat valaisimet ovat edelleen laillisia - tosin kun ne loisteputket tai sytyttimet hajoavat, niin uusia ei enää saa, ne pitää korvata esimerkiksi ledeillä. Ledi-lamppuja löytyy nytkin sellaisia, joilla voi korvata loisteputket.
Ei oo mun ongelma vuokralaisena. Siinäpähän ettii ..Liesituuletinkin piti uusia jo 2v sitten. Eipä o vuokraisäntä kiirettä pitänyt. Hah
Tämä aloittaja on jankuttanut varmaan viisitoista aloitusta tästä.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo mun ongelma vuokralaisena. Siinäpähän ettii ..Liesituuletinkin piti uusia jo 2v sitten. Eipä o vuokraisäntä kiirettä pitänyt. Hah
No sinä vastaat itse lamppujen vaihdosta.
Kysyit tätä jo.