Voisko joku kertoa mulle clomeista?
Eli oon uusi täälä ja kävin gynellä 17.11 jolloin hän sanoi epäilevänsä mulla pco:ta ja sanoi että on aika laiskat munasarjat. Nyt olis tarkotus tammikuussa miehen mennä sperma analyysiin ja sen jälkeen mulle luultavasti näitä hormoni lääkkeitä. Ilmeisesti Klomifeeni? Kysyisinkin teiltä kokeneemmilta, kuinka hyvin nää hormonit auttaa? Onko niillä yleensä raskaus alkanut? Entäs mistä toi pco johtuu? Kun 2v sitten mulla ei ollut ultrassa mitään poikkeevaa. Luin jostain että kun alottaa noi clomit niin pitäs tärpätä 4-6 kierron sisällä. Jos ei, niin sit mietitään muita hoitoja esim. Inseminaatio. Paljonko se tulis maksaan? Oon tosi kiitollinen vastauksistanne.
Kommentit (2)
Itse oon syönyt clomeja jo aika pitkän aikaan, eli aluksia söin viisi kiertoa ja sitten piti pitää tauko sillä tuli kysta. Parin kierron tauon jälkeen aloitin taas ja nyt söin neljä kiertoa ja pidän taukoa joulun ajan. Yhtä inssiä kerettii yrittää viime kierrossa, mutta uuteen päästään vasta tammikuussa joten siitä syystä pidän nyt tauon ettei silloin sitten tulisi taukoa.
Mulla clomit toimii hyvin, kunnollinen ovis saadaan aikaan eikä ne ohenna limakalvoa, mutta ei vain tärppää.
Meillä on jo lähete laitettu Ouluun IVF mutta päätettiin kokeilla inssiä yksityisellä ennen sitä kun sinne ouluun todennäköisesti pääsee vasta keväällä. Mutta siihen asti yritetään vielä clomeilla jospa sattuisikin tärppäämään.
Toisilla onnistuu heti ekasta kierrosta, mutta toisilla ei välttämättä ollenkaan. Itse taidan kuulua tuohon jälkimmäiseen joukkoon.
Jos haluat niin tule vaihtamaan kuulumisia tuonne clomistien pinoon.
Heip!
Olen vm -68 ja käytin clomeja 4 kk, ensin 1 tabl ja sitten tuplat. Tuplattiin, koska mitään kasvua ei ollut 1 tabulla. Mulla ei ole pco:ta eikä muuta.
Olen lukenut, että joillakin tuottaa toivottua tulosta 4-6 kk aikana. Me siirryttiin suoraan IVF iän takia.
Sivuoireet oli mulla inhottavat: alapää kuivui ja masensi kierrosta 2 ekaa vkoa.
Tsemiä!