Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä ulosottovelallisen on käydä työssä?

Vierailija
23.02.2023 |

Ja nimenomaan pienellä palkalla. Olen töissä koulussa, erityisluokalla kouluavustajana. Taustalla pitkä masennus ja työttömyys. Ulosotossa vielä 700€ velkoja. Palkastani ulosmitataan joka kuukausi n 300-600 euroa riippuen tuloista. Saan keskimäärin bruttotuloja 1800€ kuukaudessa. Tähän päälle 300-400€ veromenot. Vuokra 670€ vesimaksulla, sähkölasku, bussikortti, joka sekin nykyään 70€ kuukaudessa ja ruokakulut yms muut menot.
Mitä järkeä siis käydä rankassa työssä? Haluaisin opiskella, mutta ei ole aikaa eikä rahaa siihen. En voi lukea pääsykokeisiin, koska tarvitsen rahaa eikä sitä ole. Lisäksi minulla ei ole työpäivän jälkeen aikaa lukea. Päivät kestävät 9-5 ja olen sen jälkeen aivan puhki.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne ulosotot on yleensä ihan itse aiheutettu ja mun mielestä tulee maksaa pois, mutta niissä koroissa ja kaiken maailman kuluissa ei ole kyllä mitään järkeä. Ihmiselle ei anneta edes mahdollisuutta. Toi lakimuutos, että saa luottotiedot takaisin kuukaudessa kun velat on maksettu on mielettömän hyvä, se parin vuoden karenssi oli ihan älytön. Noi ylimääräiset korot ja kulut on pelkästään sairasta rahastusta muutenkin taistelevan ihmisen kustannuksella, moni varmasti oppii kerrasta. Toki niitä kuluja tulee, mutta ei lähellekään niin paljon ku niitä veloitetaan ja niin paljon turhaan tää yhteiskunta työntää järjettömiä määriä rahaa, että noi kulut vois ihan hyvin mennä sieltä valtion kassasta, että saadaan ihminen mahdollisimman nopeasti takas raiteilleen ja maksamaan taas kaikesta valtavia veroja, ihan sata varmasti tulis yhteiskunnalle halvemmaksi.

Mä en taas ymmärrä sitä, että miksi yhteiskunnan tarttis millään lailla vastaan ihmisen omista veloista puhuttaessa. Jokaikiksellä pitää olla vastuu omista tekemisistään, aina ei voi luottaa siihen, että muut pelastaa pulasta. Jos tilanne on niin paha, ettei voikaan jotain laskua maksaa, niin silloin normaali ihminen ottaa kontaktia siihen vastapuoleen ja sopii maksusuunnitelmasta, eikä työnnä päätään pusikkoon ja leiki, ettei sitä laskua ole olemassakaan.

Ai s**tana tätä nykyajan touhua 👊

Vierailija
42/50 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä näitä valituksia siitä, että itse otetut velat pitää maksaa pois. Tuleeko se jollekin yllätyksenä? Jos itse on nimensä paperiin rustannut, ei auta itkeminen.

Tuskin kukaan siitä valittaa pelle. Eiköhän kyse ole yleensä siitä että on sattunut jotain niin ettei pysty maksamaan suunnitelman mukaan velkojaan??? Jos sinä olisit velkainen ja joku ajaa ylitsesi rekalla niin että vammaudut etkä saa korvauksia? Joku tulisi vittuilemaan sinulle että mitäs otit velkaa???

Tossa tilanteessa tulisi luultavasti vain hautajaiskulut, eli huono vertaus 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko, että mitä järkeä on maksaa itse ottamansa velat takaisin? Tyhmä kysymys.

Vierailija
44/50 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluavustajat, henkilökohtaiset avustajat jne. Aivan liian pieni palkka. Kouluttaudu ja hae parempaa työtä. Vaikka oppisopimuksella.

Vierailija
45/50 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, minulla on kohta menossa ulosottoon noin 250000€. Kun näin käy, niin lopetan työt ja siirryn vapaaherraksi yhteiskunnan rahoilla.

Siinäpä sitä on ylpeyden aihetta kerrakseen 👏🏆

Yhteiskunta saa sitä mitä tilaa. Ei nämä mitään tuhlailuvelkoja ole.

Huvittavaa on jonkun 700€:n ulosotto-ihmettely. :)

Vierailija
46/50 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonkin järkeä, jos velka on maksettavissa pois kohtuullisessa ajassa. Luottotiedollisena elämä on huomattavasti helpompaa kuin luottotiedottomana. Toki maksujen jälkeen pitää vielä odottaa pari vuotta, että luottotiedot palautuvat, mutta sekin on jo esim. asunnon haussa askel eteenpäin, että saa merkinnän "kaikki maksettu" rekisteriin. 

Nykyään luottotiedot saa takaisin melkein heti maksettuaan. Vasta tuli uusi laki.

Luottotiedot eivät kuitenkaan palaudu automaattisesti vaan velallisen on itse pyydettävä ulosottoviranomaista ilmoittamaan poismaksetusta velasta luottotietorekisterin ylläpitäjälle. Kun luottotietoihin on tallennettu ref-merkintä, poistuu maksuhäiriömerkintä kuukauden sisällä.

Joka tapauksessa huomattava uudistus vanhaan lakiin nähden, mutta osa tietysti hankkii itselleen samantien uuden maksuhäiriömerkinnän sen sijaan, että asettaisi omaehtoisen luottokiellon.

47/50 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800 palkasta ei mene 300-400 euroa veroja.

700 jäljellä, ajattele että parin kuukauden päästä olet vapaa velasta. Jos et maksa sitä, sille kertyy korkoa korolle ja kohta summa on niin iso, ettei siitä selviä enää. Aivan turhaa kiukuttelua, olet onnekas kun velkaa ei ole tuon enempää!

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
48/50 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3.2 miljoonaa euroa veroja ulosotossa. Oon kärvistelly kahdeksan vuotta, vielä 12 vuotta jäljellä ennen kuin verot vanhenee. 5.5 miljoonaa meni vanhaks viime kesänä. 

Olen päivätöissä ihan normaalisti, käteen jää 1.000-1.150,- kuussa. Se riittää kun elää yksinkertaista elämää. Olen terve, siitä saan nauttia.

Vierailija
49/50 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt on enää jäljellä 700€. Vuoden ajan maksettu pois. Kyllä se tässä kohtaa siis kannattaa, mutta aikaisemmin tuntui ikuiselta vankilalta. Toki oma moka mutta silti. Eihän siinä ole järkeä että ihmisellä ei riitä rahaa elämiseen ulosoton jälkeen, enkä puhu lähtökohtaisesti itsestäni vaan kaikista velallisista. Ap

Mieti nyt vähän: pitäisikö olla laillista jättää velat maksamatta? Sitten sun palkankin voi jättää maksamatta.

Te itsenne ulosottoon sössineet olette todella typerää väkeä. Olisit ylpeä siitä, että saat sotkusi kohta korjatuksi. 

Vierailija
50/50 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monta ulosotossa olevaa. Useimmat heistä ovat velkaantuneet silkkaa typeryyttään, jotkut sairastuttuaan vaikeasti.

Nämä sairastuneet on enimmäkseen  hankkineet itselleen apua, hoitoa ja töitä ja maksavat velkansa pois.

Typerykset syyttelevät muita, esim. yhteiskuntaa omista veloistaan ja jatkavat kädestä suuhun elämistä pummaillen rahaa tutuilta. Kaksi heistä on nyt velkojien toimesta puukoteltu seulaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän