Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä ulosottovelallisen on käydä työssä?

Vierailija
23.02.2023 |

Ja nimenomaan pienellä palkalla. Olen töissä koulussa, erityisluokalla kouluavustajana. Taustalla pitkä masennus ja työttömyys. Ulosotossa vielä 700€ velkoja. Palkastani ulosmitataan joka kuukausi n 300-600 euroa riippuen tuloista. Saan keskimäärin bruttotuloja 1800€ kuukaudessa. Tähän päälle 300-400€ veromenot. Vuokra 670€ vesimaksulla, sähkölasku, bussikortti, joka sekin nykyään 70€ kuukaudessa ja ruokakulut yms muut menot.
Mitä järkeä siis käydä rankassa työssä? Haluaisin opiskella, mutta ei ole aikaa eikä rahaa siihen. En voi lukea pääsykokeisiin, koska tarvitsen rahaa eikä sitä ole. Lisäksi minulla ei ole työpäivän jälkeen aikaa lukea. Päivät kestävät 9-5 ja olen sen jälkeen aivan puhki.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kehtaisi ruikuttaa, jos käteen jää 1500€ ja siitä pitää maksaa "hurjat" 300€ velkojen lyhennykseen. Osa kun saa ilman velkojakin käteen vain hieman yli tonnin. 

Vierailija
22/50 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisit varmaan asumistukea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä näitä valituksia siitä, että itse otetut velat pitää maksaa pois. Tuleeko se jollekin yllätyksenä? Jos itse on nimensä paperiin rustannut, ei auta itkeminen.

Vierailija
24/50 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä kehtaisi ruikuttaa, jos käteen jää 1500€ ja siitä pitää maksaa "hurjat" 300€ velkojen lyhennykseen. Osa kun saa ilman velkojakin käteen vain hieman yli tonnin. 

No voihan itku! Täällä köyhät marisee tuloistaan. Mitäs te kaikki olette paskapalkoilla töissä? Eikö älykkyys riittänyt kouluttautumaan vai kateusko painaa? Koko ketju täynnä ruikuttajia. Menkää kouluun ja töihin niin käteen jää muutakin kuin lusikka.

Vierailija
25/50 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkin järkeä, jos velka on maksettavissa pois kohtuullisessa ajassa. Luottotiedollisena elämä on huomattavasti helpompaa kuin luottotiedottomana. Toki maksujen jälkeen pitää vielä odottaa pari vuotta, että luottotiedot palautuvat, mutta sekin on jo esim. asunnon haussa askel eteenpäin, että saa merkinnän "kaikki maksettu" rekisteriin. 

Vierailija
26/50 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voihan itku! Täällä köyhät marisee tuloistaan. Mitäs te kaikki olette paskapalkoilla töissä? Eikö älykkyys riittänyt kouluttautumaan vai kateusko painaa? Koko ketju täynnä ruikuttajia. Menkää kouluun ja töihin niin käteen jää muutakin kuin lusikka.

Miksi sinulla menee noin isosti tunteisiin, että mainitaan tosiasioita? Ei se ole ruikuttamista, että antaa ap:lle suhteellisuudentajua. 

Vierailija
27/50 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä näitä valituksia siitä, että itse otetut velat pitää maksaa pois. Tuleeko se jollekin yllätyksenä? Jos itse on nimensä paperiin rustannut, ei auta itkeminen.

Mistä paperista puhut? Ei ulosotto ole mitkään lainahakemus, joka allekirjoitetaan :D

Vierailija
28/50 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan siitä valittaa pelle. Eiköhän kyse ole yleensä siitä että on sattunut jotain niin ettei pysty maksamaan suunnitelman mukaan velkojaan??? Jos sinä olisit velkainen ja joku ajaa ylitsesi rekalla niin että vammaudut etkä saa korvauksia? Joku tulisi vittuilemaan sinulle että mitäs otit velkaa???

Vierailija
29/50 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

700 velkaa? Sehän on kohta maksettu. Sitten on sekin raha käytössä.

Sehän tulee tuolla ulosoton määrällä maksetuksi parissa kuukaudessa.

Eikä sinun palkkasi ole pieni, jos siitä voidaan ulosmitata noin paljon. Olisit saanut vapaakuukausia, kun olisit ollut vuoden ulosotossa.

Ettekö te ulosottovelalliset ole koskaan kuulleet yksityishenkilön velkajärjestelystä? Oikeusaputoimiston velkaneuvonta kertoo lisää.

Vierailija
30/50 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten erityisopettajalla voi olla noin huono matematiikan taito? Jos sinulla on velkaa vain 700€, sehän on mainitsemillasi lyhennyksillä maksettu pois 1-3 kuukaudessa. Eli todellakin on järkeä käydä töissä. 

Mitä kohtaa et lukemastasi ymmärtänyt? "kouluavustajana" Erityisopettaja ja kouluavustaja ovat niin kaukana toisistaan että! Kouluavustajaksi pääsee jo ihan suhteilla vaikka ei olisi edes koulutusta.

Arvaat varmaat missä erkkaope opiskelee. Varmaan ammattikoulussa veikkaat!

Vierailija
31/50 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä paperista puhut? Ei ulosotto ole mitkään lainahakemus, joka allekirjoitetaan :D

Toinen joka ei ymmärrä lukemaansa. Onhan se pakko nimi johonkin laittaa että saa rahaa! Jos ei konkreettisesti kirjoittamalla, niin sitten tunnistautumalla pankin tunnuksit.

On taas sakkia liikkeellä'! 35 luuli että kouluavusta on erityisopena!

Vierailija
32/50 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, minulla on kohta menossa ulosottoon noin 250000€. Kun näin käy, niin lopetan työt ja siirryn vapaaherraksi yhteiskunnan rahoilla.

Vierailija
33/50 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että jos on ollut vuoden työttömänä, voi hakea lykkäystä ulosmittauksen aloittamiseen.

Pitää osata laskea onko ulosmittauksen seurauksena oikeutettu toimeentulotukeen.

Toimeentulotuessa ulosotto hyväksytään menoina, kun taas vapaehtoista velkojenmaksua ei.

Ja todellakin, jos on työtön ja sairas ollut pitkään niin velkajärjestelyn voi saada jopa 0 maksuohjelmalla.

Velat vanhenee lopullisesti 15-20 vuodessa, että nuoruuden hölmöilyistäkään ei tarvitse loppuikää kärsiä.

Tärkeintä on opetella ottamaan talous haltuun, ettei uudestaan velkaannu.

Tänäpäivänä luottotiedot tulevat puhtaaksi 2kk maksamisesta, ei tarvitse kahta vuotta odotella.

Vierailija
34/50 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tarpeeksi suuri velka niin ei kannata käydä. Ap velka on aika pieni ja nopeasti maksettu niin eri asia.

Velka vanhenee yleensä 15 vuodessa tuomiosta joten isompia velkoja ei edes kannata maksella.

Minkä helvetin takia ihmiset tekee sellaisia velkoja, että niiden takia ei muka kannattaisi käydä töissä. Tää maa on niin täynnä luusereita, sekä omia, että junan tuomia, ettei oo ihme tämän maan tilanne. Sais jo tullakin maailmansota, ja kaikki huit hiivattiin täältä, ei niin mitään järkeä 🤬

Vierailija
35/50 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonkin järkeä, jos velka on maksettavissa pois kohtuullisessa ajassa. Luottotiedollisena elämä on huomattavasti helpompaa kuin luottotiedottomana. Toki maksujen jälkeen pitää vielä odottaa pari vuotta, että luottotiedot palautuvat, mutta sekin on jo esim. asunnon haussa askel eteenpäin, että saa merkinnän "kaikki maksettu" rekisteriin. 

Nykyään luottotiedot saa takaisin melkein heti maksettuaan. Vasta tuli uusi laki.

Vierailija
36/50 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, minulla on kohta menossa ulosottoon noin 250000€. Kun näin käy, niin lopetan työt ja siirryn vapaaherraksi yhteiskunnan rahoilla.

Siinäpä sitä on ylpeyden aihetta kerrakseen 👏🏆

Vierailija
37/50 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen joka ei ymmärrä lukemaansa. Onhan se pakko nimi johonkin laittaa että saa rahaa! Jos ei konkreettisesti kirjoittamalla, niin sitten tunnistautumalla pankin tunnuksit.

On taas sakkia liikkeellä'! 35 luuli että kouluavusta on erityisopena!

Vähänpä sinäkin veloista ymmärrät!

Eihän kaikki velat, varsinkaan ulosotossa olevat ole mitään itse otettua rahaa vaan maksamattomista laskuista. Niitä laskuja tulee esimerkiksi veroista, korvausvelvollisuuksista yleensäkin maksamatta jääneistä laskuista, jos on vaikkapa sairastunut niin pitkäaikaisesti, että ei ole saanut laskujaan maksetuksi. Muitakin tapoja on, mutta tässä tärkeimmät.

Vierailija
38/50 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluavustajana 9-17? Meillä kouluavustaja on ko. tehtävässä vain kouluajan, ip-kerhossa ei enää ole kouluavustajana, koska ip-kerho ei ole osa kouluaikaa, vaikka koulun tiloissa onkin. Jokin siis tarinassasi mättää.

Vierailija
39/50 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne ulosotot on yleensä ihan itse aiheutettu ja mun mielestä tulee maksaa pois, mutta niissä koroissa ja kaiken maailman kuluissa ei ole kyllä mitään järkeä. Ihmiselle ei anneta edes mahdollisuutta. Toi lakimuutos, että saa luottotiedot takaisin kuukaudessa kun velat on maksettu on mielettömän hyvä, se parin vuoden karenssi oli ihan älytön. Noi ylimääräiset korot ja kulut on pelkästään sairasta rahastusta muutenkin taistelevan ihmisen kustannuksella, moni varmasti oppii kerrasta. Toki niitä kuluja tulee, mutta ei lähellekään niin paljon ku niitä veloitetaan ja niin paljon turhaan tää yhteiskunta työntää järjettömiä määriä rahaa, että noi kulut vois ihan hyvin mennä sieltä valtion kassasta, että saadaan ihminen mahdollisimman nopeasti takas raiteilleen ja maksamaan taas kaikesta valtavia veroja, ihan sata varmasti tulis yhteiskunnalle halvemmaksi.

Vierailija
40/50 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää nyt hyvät ihmiset ymmärtää, että kulutusjuhlat ovat ohi. Säästäkää rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän