Miten tehdään työhakemus, jolla ei saa töitä?
Vinkkejä?
Työkkäri on asettanut minulle työnhakuveloitteen, vaikka olen psyykkisesti sairas ja he tietävät sen. Työkykyni on oman arvioni mukaan 50-70 % terveen ihmisen työkyvystä.
Saako hakemuksessa kertoa hakevansa työpaikkaa vain koska TE-toimisto käski hakea töitä? Eihän ketään voida pakottaa valehtelemaan, vai voidaanko? Vai pitääkö työhaluttomuus ilmaista jotenkin kierrellen ja kaarrellen, rivien välistä?
Täälläkin varmaan on ihmisiä joilla on jo kokemusta työnhakuvelvoitteesta, joten kertokaa vinkkinne muillekin. Itselläni ei ole peruskoulun jälkeistä tutkintoa, joten en haluaisi tehdä ikäviä töitä huonolla palkalla, vaan olen mieluummin työtön ja opiskelen samalla sivutoimisesti.
Kommentit (46)
Juuri näiden ketjujen takia ihmiset ei saa töitä.
Sain töitä, kun olin ollut kuolemassa syöpään ja minulle tehtiin elinsiirto.
Vuosien sairausloma hyvin heikossa kunnossa.
On ilo ja kunnia elättää myös teitä, joita työnteko ei kiinnosta.
Sovi Te toimiston kaa työvoimakoulutuksest. Saat opintoihin rahoitust 2v/koulutus esim 2v kandi,2v maisteriks. Ja avoimee yliopistoon.
Voitha hakea,ilmoitat et te toimisto painostaa ja et oot psyykkisest sairas.
Ei kukaa työnajanta ota sua sinne aikaa viettää.
Musta on iha sairast,et ihmisiä pakotetaan jonnekki mis ei tykkää olla,kuka sut pakottaa,jos ei oo aloitekykyä niihi töihin ?
Mielekäs/kutsumus selvittää ja koulutus alalle te-tuel ja sit töihin sinne ni on intoo tehdä töitä hautaa asti
Psyykkisesti sairaana, vain peruskoulun käyneenä, kirjoitat varsin sujuvaa tekstiä. Kyllä tuolla taidolla töitä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Psyykkisesti sairaana, vain peruskoulun käyneenä, kirjoitat varsin sujuvaa tekstiä. Kyllä tuolla taidolla töitä löytyy.
Turha luulo. Edes ex-toimarit tai -johtajat ei saa töitä työttöminä.
Mä olen kirjottanut osaamiseni ja vähän kurssien sisältöä avannut, että tulee käsitys siitä mitä on opetettu opinnoissa. Sitten aiemmista työtehtävistä olen kertonut ja kiinotuksesta hakemaani työtehtävään. Harvoin on tullut kutsuja.
Kirjoitat hakemukseen , positiivisen, ja miten haluat ko työn, mutta laitat siihen, mitä rajoituksia sinulla on tyyliin, valitettavasti en voi sairaudestani johtuen tehdä kuin....
Hae hyvä ihminen sairaslomaa ja kun olet ollut sairaslomalla riittävän kauan, sairauseläkettä!
800€ kuukaudessa työpaikka ei kiinnosta sinua?
Vierailija kirjoitti:
Laita siihen epäedustava kuva.
Kertoisin mitä osaan. Sitten että "ajankäytössä on ongelmia, en hallitse kelloa kunnolla" " matemaattiset ja kielelliset taidot heikot" Ihan mitä shceissee keksitkin.
Haet vaan, niukat kuvaillut osaamisesta, työhaluista ja työkyvystä. Reikäinen CV huolehtii lopusta.
Suosittelijat voit unohtaa. Tai no, voit siinä äidin tai jonkun innokkaan tädin mainita.
PS. Yhdyssana- ja pilkkuvirheet sinun tapauksessa tavoitteittesi mukaan.
Kerrot hakemuksessasi ja CV:ssäsi että olet psyykkisesti sairas.
Meille esim. tuli sellainen hakemus avionna olevaan tehtvään missä luki "haen työpaikkaa"
Ei ole vielä päätetty mutta taidetaan piruuttaan kutsua haastatteluun, saadaan ehkä aiheutettua pikku stressi.
Tonni liikaa palkkatoivomuksessa ajaa asian varsin hyvin eikä kukaan voi edes syyttää mistään.
Mainitse, että aukko cv:ssä johtuu mt-ongelmista.
Siihen piirretään pylly ja pieru.
Muistat kirjoittaa siihen työhakemukseen mistä olet sen ilmoituksen löytänyt eli työkkärin sivulta.
Todella usein työnantajat kiertävät kaukaa nämä työkkärin asiakkaat.
Kirjoita hakemukseen että olet sairas. Eivät ne kutsu haastatteluun mutta olet hakenut töitä ja velvoite suoritettu. Kirjoitan palkkatoiveeksi usein 15 euroa tunti. Ei ole kukaan kutsunut haastatteluun.
Mä oon kirjoittanut niin hyvä hakemuksia kun pystyn enkä saa töitä joten eipä mikään kauhea riski ole saada duunia
Jos olet yli 60 turha huolehtia saavasi töitä. Olen hyväkuntoinen mummeli monipuolisella työelämän kokemuksella, mutta jo TE-tston kopipeistaava virkailijakaan ei usko mahdollisuuksiini. Työllistämissuunnitelmani on vitsi, ei vakavissaan laadittu, ja kunhan jaksan yritän taas saada kopipeistaajaa kiinni voisiko sitäsuunnitelmaa muokata ihan oikeasti toimivaksi. Olen jopa hakenut TE-toimistoon keikkatyöhön konsultoimaan aspan tason parantamiseksi ja heidän työaikansa hallintaa. En kelpaa. vaikka ammattitaito siihen riittäisi.Niin, että älä mieti liikaa huomataanko sinua TE-tstossa. Eivät he huomaa.
Mä onnistuin saamaan määräaikasen työn puolen vuoden työkokeilun jälkeen. Eli tein ilmaista työtä 6kk ja palkkatuella määräaikasena. Ei tarvii huolestua että saa töitä, se on oikeesti tosi vaikeeta. :(