Miten tehdään työhakemus, jolla ei saa töitä?
Vinkkejä?
Työkkäri on asettanut minulle työnhakuveloitteen, vaikka olen psyykkisesti sairas ja he tietävät sen. Työkykyni on oman arvioni mukaan 50-70 % terveen ihmisen työkyvystä.
Saako hakemuksessa kertoa hakevansa työpaikkaa vain koska TE-toimisto käski hakea töitä? Eihän ketään voida pakottaa valehtelemaan, vai voidaanko? Vai pitääkö työhaluttomuus ilmaista jotenkin kierrellen ja kaarrellen, rivien välistä?
Täälläkin varmaan on ihmisiä joilla on jo kokemusta työnhakuvelvoitteesta, joten kertokaa vinkkinne muillekin. Itselläni ei ole peruskoulun jälkeistä tutkintoa, joten en haluaisi tehdä ikäviä töitä huonolla palkalla, vaan olen mieluummin työtön ja opiskelen samalla sivutoimisesti.
Kommentit (46)
Ensin teet jonkun ilmaisen sähköpostiosoitteen tyyliin isomela69@sähköposti piste com
Sähköpostin asetuksista laitat pelkän etunimen näkyviin: Pertsa
Sitten laitat sähköpostia sinne työpaikkaan.
Lähettäjä: Pertsa (isomela69@sähköposti piste com)
Aihe: Töihin haku
Moi!
Tässä tämä hakemus multa.
terveisin
Pertsa
Vierailija kirjoitti:
Ensin teet jonkun ilmaisen sähköpostiosoitteen tyyliin isomela69@sähköposti piste com
Sähköpostin asetuksista laitat pelkän etunimen näkyviin: Pertsa
Sitten laitat sähköpostia sinne työpaikkaan.
Lähettäjä: Pertsa (isomela69@sähköposti piste com)
Aihe: Töihin haku
Moi!
Tässä tämä hakemus multa.
terveisin
Pertsa
Ja jos jollain ihmeellä saat kutsun työhaastatteluun niin vedät edellisenä päivänä hirveän päivärännin. Illalla vielä rullakebab siihen iltapalaksi ja vaikka valkosipuliperunoita kyytiin.
Aamulla et pese hampaita etkä käy suihkussa.
10 minuuttia ennen haastattelua käyt juoksemassa 5 minuuttia portaita niin paljon kuin vain lähtee, ilman taukoa. Ulko-ovella vedät vielä yhden tupakan. Sitten kävelet kauhea krapula+tupakka+kebab+valkosipuli-hiki päällä sinne rekrytoijan toimistoon ja pyydät lasin vettä. Pidä kuitenkin huoli, että et ole enää humalassa.
Teet ihan normihakemuksen, lähetät sen myös.
Mahdollisuus että saat työn tavallisella hakemuksella on suunnilleen 0,000000001 prosenttia, joten on ihan turha käyttää energiaa ylimääräiseen kikkailuun.
Kirjallisella hakemuksella harvoin saa muutenkaan mitään töitä.
Mutta jos kirjoitat, niin tee yhden virkkeen hakemus. Eli: Haen avoinna olevaa maanmittarin paikkaa.
Ystävällisin terveisin,
Matti Maanmittari.
Et sitten laita mitään cv:täkään.
Minä olen laittanut tuollaisia yhden virkkeen hakemuksia tehtäviin joihin mulla on koulutus ja joista mulla on kokemusta, ja hyvät arviot työtodistuksissa, mutta kun minä en ole niitä töitä saanut tällä seudulla jossa nyt asun vaikka kirjoittaisin miten hyvän ja pitkän hakemuksen niin laitan sitten vain sen yhden virkkeen hakemuksen.
Sattumalta tiedän, että valituiksi on tullut sellaisia, joilla ei ole edes sitä koulutusta saati aiempaa kokemusta.
Mua jollakin perusteella syrjitään. Todennäköisesti mun pitkät hakemukset on rekryosaston toimesta revitty pinkasta pois, kyseessä on siis työnantajat joilla on rekryosastot.
Haen vain niitä paikkoja, joissa työtä haetaan suoraan yrityksestä. Ei siis välitysfirmasta. Olen hakenut vaatemyyjäksi, tarjoilijaksi, siivoojaksi ja koulunkäyntiavustajaksikin. Ei puhettakaan, että nivelrikkoinen 53-v pääsisi edes haastatteluun.