Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olet elämästäni?

Vierailija
21.11.2006 |

Puhun siis totta nyt. Olen opettaja, samoin on mieheni. Nettopalkkamme on noin3700-3800e kuussa, riippuen lisistä. Meillä on kaksi alle kouluikäistä lasta, vanha auto ja 80 neliön rivitalokoti. Meillä on paljon velkaa, mutta vakivirat. Emme pysty matkustelemaan kauheasti, mutta kaikkeen tarpeelliseen rahaa riittää. Olemme onnellisia, hoidamme lapsia ja kotia yhtä paljon. Harrastamme kulttuuria (elokuvia, kirjallisuutta, taidenäyttelyitä) sekä liikuntaa. Meillä on yhteiset pitkät lomat, paljon ystäviä, olemme terveitä, lapsemme ovat tasapainoisia ja iloisia ja viihtyvät päiväkodissaan. Äänestämme Vasemmistoliittoa. Elämämme sujuu siis mukavasti. Miltä kuulostamme? Kadehditko, säälitkö tai jotain muuta?

Terveisin,

onnellinen

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen ainakin imenyt vasemmistoliittolaisuuden jo äidinmaidosta itseeni. Ei mikään mahti, eikä mikään asia sitä minusta pois saa !

Jollakin toisella se on Keskusta, Kokoomus jne...Tunnette varmaan luissa ja ytimissänne mitä tarkoitan.

Vaikka minusta tulisi Ruotsin kuningatar, äänestäisin Vasemmistoliittoa .-)

Vierailija
2/22 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei, ei, Jeesus kuuluis kristillisiin :-)

Jopa umpivanhoillinen uskonnonopettajani 80-luvulla oli sitä mieltä, ettei uskontoa pitäisi sekoittaa päivänpolitiikkaa.

Ja joo, käsitykseni siitä, että täällä pyörii lähinnä rajoittuneita kakaroita, sai vahvistuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa mukavalta, keskustelutaitoiselta ja ennenkaikkea IHMISELTÄ poliitiikasta huolimatta! Ja te tuomitsette! Kuka lapseksi, kuka rajoittuneeksi jne. En tajua. Täällä saa kysellä tykkäättekö saada kakkoseen, mutta asiaa ei saa puhua. Blääh.

Ap, vaikutat ihmiseltä, jolla on arvot kohdillaan. Olisitpa lapseni ope:)

Vierailija
4/22 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa siltä, että teillä on asiat ihan kunnossa.

Vierailija
5/22 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä aihe minun mielestä. Että täällä pitääkin olla aina niin negatiivista porukkaa! Ap:n kaltaisia lisää tänne.

Vierailija
6/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herätä minussa mitään intohimoja, enkä panisi ollenkaan pahakseni jos olisin parin vuoden päästä tuossa tilanteessa (nyt vain 1 lapsi ja olen kotona)

Vierailija
7/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostatte siltä, että voisin vaikka tykätä teistä.

Vierailija
8/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tavalliselta elämältä kuulostaa. Pääasia, että kaikki ovat elämäänsä tyytyväisiä ja olo on tasapainoinen.

Mutta - sitten pääsin niin pitkälle, että luin sanan vasemmistoliitto. Toi on paha, tosi paha.... en tiedä enää mitä ajatella. En ainakaan sen luettuani haluaisi olla teidän kengissänne. Niin oikeistolainen minä olen.

Vierailija
9/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro millaista elämäni on nyt.

Vierailija
10/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en ymmärä miksi äänestätte vasemmistoliittoa. Opettajan jos jonkin pitäisi nähdä se, että ihmiset ovat osaamiseltaan ja kyvyiltään erilaisia, eli tasapäistäminen ei ole oikein eikä se poissulje sitä, ettei heikommista tulisi huolehtia.

Toiseksi, mielestäni vasemmistoliiton viestit ovat sellaista puppua, etten ole uskonut sen uppoavan kehenkään akateemiseen oikeasti. Jonkunhan Vasemmistoliittoakin on johdettava, eli puoluejohdossa ja eduskunnassa vasemmistoliiton paikoilla olevat akateemiset ovat siellä vain sen paikan takia....

Vierailija
11/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa on vasemmistolaisuudessa? Olen sitä mieltä, että yhteiskunnan perustehtävänä on huolehtia myös vähävaraisista ja heikoista. Rikkaudet eivät saa kasautua yksille ja samoille. Tällöin kaikilla on hyvä olla. Pyrin elämässäni siihen, etten olisi ainakaan liian itsekäs, näkisin muitakin arvoja kuin materiaalisia ja voisin olla lähimmäinen muille ihmisille. Ai niin, unohdin sanoa, että uskon myös Jumalaan.

T:ap

Vierailija
12/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on niin mah´tavaa kun joku, vieläpä akateeminen uskaltaa äänestää ja ajatella toisin. Tai siis oma mielipiteeni onkin että niinkauan kuin leipäsi tulee työtä tekemällä(et ole sntynyt kultalusikka suussa).

Olipa työ sitten henkistä tahi fyysistä niin, niin kauan sinä olet vasemmistolainen. Useamman pitäisi tämä tajuta mutta ajan henki on niin oikealla että heikompia hirvittää. Siis hävetään vasemmistoa..en jaksaisi ymmärtää..

Vierailija
13/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe on aika samoilla linjoilla kuin teidän perheenne. Paitsi, että lainamme on jo maksettu, ja tietty tuon puoluelinjan kohdalla.

Minäkin uskon Jumalaan, ja olen sitä mieltä, että vähäosaisia pitää auttaa ja lähimmäisestä pitää pitää huolta.

Silti en missään tapauksessa usko, että vasemmistoliitto on se oikea vastaus siihen.

En halua kääntää tätä keskustelua puoluemittelöksi, mutta haluan vain perustella sen, miten minusta valtio voi pitää ihmisistä huolta.

Ihmisistä pidetään huolta pitämällä taloudesta huolta ja kannustamalla yrittäjyyteen. Koska kun kansantalous voi hyvin, syntyy työpaikkoja. Kun ihmisillä on töitä, tulee valtiolle lisää verorahoja. Kun on verorahoja, riittää niistä rahaa terveydenhuollolle sun muille alueille, jotka pitävät niistä vähäosaisista huolta. Siksi minä äänestän.... koska minä uskon kaikkien ihmisten hyvinvointiin.

Juu, ja minäkin olen opettaja.

Vierailija
14/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. kommari, sos. ohjaaja ja stadin kämppäläinen

Vierailija
15/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan vähän sinua:

Ihmisistä pidetään huolta pitämällä taloudesta huolta ja kannustamalla yrittäjyyteen. Koska kun kansantalous voi hyvin, syntyy työpaikkoja. Kun ihmisillä on töitä, tulee valtiolle lisää verorahoja. Kun on verorahoja, riittää niistä rahaa terveydenhuollolle sun muille alueille, jotka pitävät niistä vähäosaisista huolta. Siksi minä äänestän.... koska minä uskon kaikkien ihmisten hyvinvointiin.

Olen tuosta osittain samaa mieltä. Toki on tärkeää pitää kansantalous liikkeessä, mutta se, kuinka nuo veromarkat jaetaan, on myös tärkeää. Annetaanko yhteisestä potista köyhille lapsiperheille, sairaanhoitoon, ennaltaehkäisevään toimintaan? Tuetaanko ihmistä, joka ei jaksa toimia niin tehokkaasti kuin oikeistolaisuuteen kuuluisi? Kestetäänkö heikkoutta? Ovatko raha ja jatkuva vaurastuminen tärkeämpiä arvoja kuin huolenpito, läheisyys ja erilaisuuden ymmärtäminen?

Toki on tärkeää kannustaa ihmisiä tekemään työtä, ansaitsemaan itse elantonsa, mutta kaikki eivät ole yhtä vahvoja. Tällöin meidän muiden on autettava. Uskon, että jos Jeesus eläisi tänä päivänä, Hän kuuluisi Vasemmistoliittoon:)

Olen sitä mieltä, että jos ihmisellä on hyvä olla, hän haluaa kantaa myös oman kortensa yhteiseen kekoon. Kukin sen verran kuin jaksaa!

Vierailija
16/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoluekirjaa en omista. Asuntomme on omistusasunto. Ai niin nro 5, kerro nyt lisää!!

Vierailija
17/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edustamasi puolueen ihmisistä monet ovat vanhoja totalitäärisen valtion, Neuvostoliito vankkumattomia kannattajia. Sinin joukkosi olisivat tehneet 60-70 luvulla vallankumouksen suomessa ja liittyneeet sosialistiseen perheeseen. Luojalle kiitos että saimme kasvaa vapaassa isänmaassa.

Vierailija
18/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika!

Vierailija
19/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymyksellään, vaan ainoastaa ihan huvikseen kysellä mielipiteitä tavallisesta onnellisesta elämästä. Eli jos nyt kuitenkin kovasti loukkaannuit siitä, että joku kyselee moisia tällaisella aihe vapaa -palstalla, niin nöyrimmät anteeksipyyntöni!

Taiden mennä lukemaan kirjaa sänkyyni, huomenna onkin taas työteliäs päivä. Se kirja muuten on oikein hyvä ja koskettava, Sininen huone. Kertoo teinitytön raskaudesta. Suosittelen!

Vierailija
20/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei, Jeesus kuuluis kristillisiin :-)

Minä väitän, että " huolenpito, läheisyys ja erilaisuuden ymmärtäminen" ovat myös hyvin monen kokoomuslais(poliitikon) tärkeimmät arvot.

Se piiri, joka kannattaa rahaa, on hyvin pieni ja heilläkin kyllä arvot kolahtavat paikalleen, kun vastoinkäymisiä tulee....

Puolueet ovat loppuen lopuksi hyvin lähellä toisiaan tätä nykyä. He kaikki tähtäävät samaan lopputulokseen (eli siihen, että valtiolla menee hyvin ja kaikilla ihmisillä menee hyvin), mutta ne keinot, joilla tähän uskotaan päästävän, ovat eri. Minä en vain usko siihen, että vasemmistoliiton keinot auttavat heikkoa yksilöä nousemaan jaloilleen... Ajatus on siis kaunis, mutta keinot väärät (suurimpana epäkohtana voisin mainita paperiliittojen palkat tai korkeat ansiosidonnaiset työttömyyskorvaukset).

Onneksi en ole poliitikko. Kyllä se olisi vihoviimeinen ammatti taistella rahoista ja pitää pintansa oman näkemyksensä kanssa.