Antaisitko lapsesi yhden illan jutun syödä perheesi kanssa aamupalaa?
Eli sanotaan että poikasi esim toi tytön kotiin baarista ja aamulla tämä haluaisi syödä aamupalaa teillä. Sallisitko tuon?
Kommentit (62)
Jos en tunne meillä yöpynyttä, niin pyydän avaamaan laukun ja tyhjentämään taskut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kannatta katsoa sieltä toisesta suunnasta.
Heräät uuden tuttavasi luota, jossa muut rupeavat syömään aamupalaa, eivätkä tarjoa sinulle.
Jos tätä tarvii edes miettiä ja jättää tarjoamatta niin varmasti jää siiheen yhteen yöhön.
Katsotaanpa sitten toisesta suunnasta:
En olisi nuorena lähtenyt vanhempiensa kanssa asuvan matkaan. Ajatuskin on ihan absurdi. Jos niin olisi kuitenkin käynyt, olisin varmasti halunnut aamulla vaan kadota paikalta ilman mitään kontaktia panon vanhempiin. Aamiaispöydässä yhden illan jutun vanhempien kanssa... ei, ei, ei.
Johtuuko tuo siitä, että pidät seksin harrastamista tai yhden illan juttuja jotenkin häpeällisinä?
Oudolta kuulostaa että raahaa hoitojaan teille. Eikö se asu omillaan?? Sinne saisi raahata ihan vapaasti niitä ja ruokkia ne.
Tuohon asumisasiaan. Pääkaupunkiseudulla on suht yleistä, että lapsi asuu vielä korkeakouluopintojen ajankin lapsuudenkodissa. Ja mitä järkeä sitä olisikaan velkaantua opintolainalla, jos lapsuudenkoti on järkevän matkan päässä koulusta? Toki onnistuakseen vaatii sen, että vanhemmat antavat riittävästi vapautta lapselle. Jos halutessaan ei uskalla tuoda yhden yön juttuja kotiin, pian se oma asunto alkaa kiinnostaa.
Toki tarjoaisin aamupalaa ja tenttaisin, että kuka on, muistittehan ehkäisyn, ei kai ole tauteja, mitä tekee työkseen tai opiskelee, tunsiko lapseni ennestään, muistihan poika antaa suihkuun puhtaan pyyhkeen, pitääkö kahvista vai teestä, tekeekö useinkin kotikäyntejä jne. Tämä on minun kotini, täällä jokainen minulle tuntematon ja aamulla keittiöön ilmestyvä saa samanlaisen kohtelun, kömpi sitten mistä huoneesta tahansa.
No yleensä yövieraille tarjotaan aamupala, ja mistäpä sen tietää onko vain yhden yön juttu vai mahdollisesti pidempi ?
Vierailija kirjoitti:
No yleensä yövieraille tarjotaan aamupala, ja mistäpä sen tietää onko vain yhden yön juttu vai mahdollisesti pidempi ?
Ja äiti tai isäkö sen aamupalan tarjoaa ja lapsi elelee kuin hotellissa?
Mulla ei ole lapsia mutta totta kai tarjoaisin aamupalaa, ihan kuten muillekin vieraille. Mistä minä edes tietäisin onko kyseessä yhdenillanjuttu vai jotain muuta, ja miksi minun pitäisikään sellainen asia tietää?
Tuli mieleen kun isoveljeni joskus 18-vuotiaana raahasi baarista kotiin (oma kämppä oli remontissa joten asui väliaikaisesti taas lapsuudenkodissa) jonkun mimmin. Aamulla meillä oli täysi tohina päällä; isä kiireellä lähdössä töihin, äiti touhuamassa jotain keittiössä ja minä hereillä pyjamassani sekoilemassa ympäriinsä (olin 8 v). Ei tiedetty että veljellä oli yövieras. Yhtäkkiä tyttö kömpi alakertaan pelokkaan näköisenä ja äiti huudahti että huomenta, kappas vain, meillä on täällä sopivasti aamupalapöytä katettuna! Tyttö katsoi hetken sen näköisenä että näki aaveen, kiitti tarjouksesta, veti takin niskaansa ja hipsi veljeni saattelemana pihalle. :D Kumma ettei siihen hullunmyllyyn halunnut jäädä rupattelemaan ja syömään voikkareita.
Minun ensirakkaus alkoi yhdenillanjutusta. Tosin nukuttiin heidän aitassa, mutta mentiin sitten aamupalalle ja siitä se seurustelu sitten alkoi ja kesti kuusi vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kannatta katsoa sieltä toisesta suunnasta.
Heräät uuden tuttavasi luota, jossa muut rupeavat syömään aamupalaa, eivätkä tarjoa sinulle.
Jos tätä tarvii edes miettiä ja jättää tarjoamatta niin varmasti jää siiheen yhteen yöhön.
Katsotaanpa sitten toisesta suunnasta:
En olisi nuorena lähtenyt vanhempiensa kanssa asuvan matkaan. Ajatuskin on ihan absurdi. Jos niin olisi kuitenkin käynyt, olisin varmasti halunnut aamulla vaan kadota paikalta ilman mitään kontaktia panon vanhempiin. Aamiaispöydässä yhden illan jutun vanhempien kanssa... ei, ei, ei.Johtuuko tuo siitä, että pidät seksin harrastamista tai yhden illan juttuja jotenkin häpeällisinä?
No onhan ne. Mitä sitä kaunistelemaan.
Toki sitten jos se yhden yön juttu jatkuu pitkäksi suhteeksi mutta minusta nyt suhteen rakentamista ei kannata aloittaa kännipäissään raahaamalla joku satunnainen pano kotiin vanhempien aamiaisseuraksi. Jos siitä on suhde syntyäkseen niin kyllä se syntyy myös sillä lailla että e sin tutustutaan.
Omituiseksi on mennyt maailma jos suhteet ja tutustuminen aloitetaan paneskelemalla.
Tietysti yhdenillanjuttu saisi tulla pöytään, jos siis omaa normaalit käytöstavat eikä ole aamulla esim. humalassa tai sellasessa krapulassa että häiritsee muiden ateriointia..
Mistä sitä tietää vaikka nuorille syntyisi vakavampaakin suhdetta, olisi aika nihkeää tuon aamun jälkeen tavata uudestaan jos olisi potkinut yövieraan töykeästi pellolle...
Minusta omalle nuorelle on hyvä näyttää sellasta esimerkkiä, että hänen potentiaaliset kumppanit ovat meille tervetulleita. Kun nuori uskaltaa tuoda tällaisia kotiin, niin siinä pysyy samalla vähän kärryillä et minkälaisten ihmisten kanssa hän pyörii. Ja pystyy myös nopeammin huomaamaan jos jotakin epäilyttävää..
Meillä toivotetaan kaikki vieraat tervetulleeksi aamupalalle, oonpa joskus jopa yöpalaakin laittanut baarista kotiutuville, näin tapasin ihanan nykyisen miniäni kymmenisen vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ei harrasta yhden yön juttuja.
Hyvesignalointi?
Kunhan tuo ei tapahtuisi liian usein ei haittaisi vaikka toisi vieraita
Monesti syntyy ihan hyviä suhteita noista
Meillä syövät kaikki vieraat aamupalaa halutessaan. Aivan sama monenko illan juttuja ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja äiti tai isäkö sen aamupalan tarjoaa ja lapsi elelee kuin hotellissa?
No jos ne aamiaistarpeet on pöydälle aseteltu kaikkia varten nuoren parin herätessä, niin pitääkö ne laittaa takaisin kaappiin, että lapsi voi sitten sieltä itse ottaa ja tarjota?
Mietin samaa ja muistan sen kerran, kun hyvin tuoreen poikakaverin kanssa menimme kotiinsa yöksi ja minulle selvisi aamulla, että vanhemmat oli kotona eikä mökillä. Ei kiitos koskaan enää - vaikka se suhde lopulta melkein kaksi vuotta kestikin.