Antaisitko lapsesi yhden illan jutun syödä perheesi kanssa aamupalaa?
Eli sanotaan että poikasi esim toi tytön kotiin baarista ja aamulla tämä haluaisi syödä aamupalaa teillä. Sallisitko tuon?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä aikuinen poika asuu kotona ja raahaa sinne vielä jotain yhden illan hoitoja :D ihan uskomatonta
No suurin osa 18v asuu yhä kotona joten ei ole muitakaan vaihtoehtoja ellei tytöllä ole omaa asuntoa
Suurin osa 18-vuotiaista ei raahaa vanhempiensa kotiin yhdenillanjuttuja.
Palstan mukaan jokaisella 16- vuotiallaa vaihtuu seurutelukumppani kerran viikossa, mutta sitten 18 vuotiaana homma alkaa rauhoittua?
Palstan totuus ei ole sama kuin tosielämän totuus.
Vierailija kirjoitti:
Mä olettaisin että olen onnistunut kasvattamaan niin fiksun lapsen, ettei tuo yhdenillanjuttujaan perheen aamiaispöytään tai kotiin ylipäätään. Ajattelisin että tämä aamulla samasta huoneesta heräävä vieras on hänelle läheinen jo pidemmältä ajalta, joten toivottaisin tervetulleeksi aamukahville.
Minä taas toivon kasvattavani lapsesta sen verran fiksun, että osaa suhtautua yhden illan juttuun kunnioittavasti ja ihmisenä. Ei epäinhimillistäen toista ihmistä (jonka kanssa vieläpä menee intiimikontaktiin) joksikin piiloteltavaksi noloksi tyypiksi jonka pitää lähteä jostain takaoven kautta, tai ylipäätään suhtautua jotenkin oudosti. Ei siinä ole mitään hähmäistä, jos kaksi nuorta tutustuu jossain ja lähtee yhdessä jatkoille toisen luo. Sehän on ihan iloista ja söpöäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa korostuu järkytys siitä, että oma lapsi saattaa jopa harrastaa seksiä. Selvästi vaikea ajatus monelle mammuliinille, jolle moinen olisi koskaan tullut nuorena mieleen. Ja neitsyyksin meni papin aamenen jälkeen.
Mä ainakin tiedostan, että lapseni varmasti harrastaa seksiä, on täysi-ikäinen ja seurustellut jo vuoden. Lähinnä ihmettelen sitä, että yhdenillanjuttuja muka raahattaisiin kotiin. Toki, jos on normaalia, että vanhemmatkin raahaavat yhdenillanjuttuja kotiin (aikusten) lasten asuessa kotona, niin kai se sitten on toisinkin päin. Mun ajatusmalliin tää ei istu. Esitellään ne "panot" sitten, kun on kyse jostain vakavammasta.
Vaikka alotus on trolli, ihmettelisin miten vähän sillä lapsella on häpyä ku se yrittää tuoda tänne jotaki.
99,9% parikymppisistä ei oo pokkaa tollaseen.
Tottakai. Enkä kyselisi, onko kyse yhden yön jutusta vai rakastuneesta nuoresta parista. Tosin ei ole enää ajankohtaista, kun on 16 vuotta siitä, kun lapsi muutti pois kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Onko yleistäkin, että täysi-ikäiset lapset tuo kotiin, jossa asuu vielä vanhemmatkin(ehkä jopa omistaa tmv sen asunnon), jonkun tuntemattoman tytön tai pojan ilman lupaa? Mä en ehkä itse tykkäis näin vanhempana tuollaisesta.
Jos on iso lapsi eli teini/aikuinen, niin aika helpostihan noin voi joskus käydä. En vaatisi luvan kysymistä, mutta tietty jos ihan jatkuvasti alkaisi olla random-porukkaa yökylässä niin varmaan sanoisin, että tämä ei ole mikään hotelli ja olisi kiva olla omassa kodissa rauhassakin joskus :D
Panna saa, mutta aamupalaa vasta papin aamenen jälkeen.
Seksiä harrastetaan vasta avioliitossa ja naimisiin mennään vasta kun on oma talo ja hyvä työ.
"Lapsen yhden illan juttu". Tätäkö on wt-elämä?
Siis se teidän alkuperäinen tarkoitus epäonnistui?
Lapseni täyttää 18 v. lukion tokan puoli välissä, kun on alkuvuodesta syntynyt. Hyvin todennäköisesti siis asuu vähintään 1,5 vuotta lapsuuden kodissaan täysi-ikäisenä ja saa jäädä pidemmäksikin aikaa, jos järkevää asuntoa ei löydy. PK-seudulla se ei ole mitenkään itsestään selvää.
Meidän kotin on niin pieni, että on vaikea uskoa lasten tuovan baariseuraa mukanaan, mutta ei se kiellettyä ole. Aina mielummin kotiin kuin puolitutun matkaan.
Tämä kannatta katsoa sieltä toisesta suunnasta.
Heräät uuden tuttavasi luota, jossa muut rupeavat syömään aamupalaa, eivätkä tarjoa sinulle.
Jos tätä tarvii edes miettiä ja jättää tarjoamatta niin varmasti jää siiheen yhteen yöhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa korostuu järkytys siitä, että oma lapsi saattaa jopa harrastaa seksiä. Selvästi vaikea ajatus monelle mammuliinille, jolle moinen olisi koskaan tullut nuorena mieleen. Ja neitsyyksin meni papin aamenen jälkeen.
Mä ainakin tiedostan, että lapseni varmasti harrastaa seksiä, on täysi-ikäinen ja seurustellut jo vuoden. Lähinnä ihmettelen sitä, että yhdenillanjuttuja muka raahattaisiin kotiin. Toki, jos on normaalia, että vanhemmatkin raahaavat yhdenillanjuttuja kotiin (aikusten) lasten asuessa kotona, niin kai se sitten on toisinkin päin. Mun ajatusmalliin tää ei istu. Esitellään ne "panot" sitten, kun on kyse jostain vakavammasta.
Itse taas en laita yhden illan juttua yökylävieraana mitenkään eri kategoriaan muidenkaan yövieraiden kanssa. Varmaan ihmisillä on eri suhtautumistapoja ylipäätään uusiin ihmisiin, mutta itse kasvoin aika muumitalomeiningissä eli totuin kaikenlaisiin kyläilijöihin ja yövieraisiin (tosin yhden illan juttuja vanhemmillani ei ollut), niin voi olla peruja sieltä etten suhtaudu asiaan kovin vakavasti tai vaadi jotain suurempaa tutustumista ennen kuin joku voi yöpyä meillä.
Mä mitään tarjoaisi aikuisille ihmisille, mutta tottakai kaapista saisi ottaa mitä haluaa. Olettaisin poikani hoitavan asian. En ole kiinnostunut lapseni yövieraista saatikka seksielämästä.
Toki. Eihän sitä tiedä vaikka siitä tulisi 70 vuoden juttu.
Yritän tulla toimeen lapsieni seurustelukumppanien kanssa, vaikka kemiat ei aina kohtaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko yleistäkin, että täysi-ikäiset lapset tuo kotiin, jossa asuu vielä vanhemmatkin(ehkä jopa omistaa tmv sen asunnon), jonkun tuntemattoman tytön tai pojan ilman lupaa? Mä en ehkä itse tykkäis näin vanhempana tuollaisesta.
No ei kyllä täällä päin ainakaan.
Meillä tarjotaan ruokaa kaikille meillä olijoille, mutta nuoriso ei kyllä toisi ketään "yhden yön aarretta" kotiin (ainakaan silloin kun muita myös kotona). Toki en jaksa uskoa, että he 'harrastaisivatkaan' yhden yön löytöjä.
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelen, että mieluummin tuo kotiin kuin hässii jossain epämääräisillä kujilla tai lähtee miehen kämpille. Turvallisempaa näin. Kotona ei ainakaan tule raiskatuksi, kun mieheni kanssa voidaan puuttua tilanteeseen tarvittaessa.
Ilman lupaa ei tietenkään tuo, vaan lupa on aina voimassa, että jos seuraa löytyy niin saa tuoda kotiin halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kannatta katsoa sieltä toisesta suunnasta.
Heräät uuden tuttavasi luota, jossa muut rupeavat syömään aamupalaa, eivätkä tarjoa sinulle.
Jos tätä tarvii edes miettiä ja jättää tarjoamatta niin varmasti jää siiheen yhteen yöhön.
Katsotaanpa sitten toisesta suunnasta:
En olisi nuorena lähtenyt vanhempiensa kanssa asuvan matkaan. Ajatuskin on ihan absurdi. Jos niin olisi kuitenkin käynyt, olisin varmasti halunnut aamulla vaan kadota paikalta ilman mitään kontaktia panon vanhempiin. Aamiaispöydässä yhden illan jutun vanhempien kanssa... ei, ei, ei.
Entä isän tai äidin yhden yön hoito, sopiiko esitellä aamupalapöydässä teineille? Vai onko niin, että 16v:n ei tarvitse tietää, mitä isi yöllä toi kotiin ja mihin käyttöön?
Mikäs siinä, mä tosin leikkaisin voin machetella, mä uskon et se vois olla hauskaa. :' D
Mistähän mä silloin aamulla tietäisin, että kyseessä on yhden illan juttu? Tietenkin saa aamiaista kaikki jotka mun katon alla on.