Ei rahaa ruokaan
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Joskus voisin ostaa varattomalle ruokakassin, jos joku pyytäisi.
Pyytämättäkin mahdollista kotikaupunkisi hyvätekeväisyysjärjestöjen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa, jos et ole oikeutettu etuuksiin, sinulla on laskettu olevan riittävästi rahaa ruokaan. Jos ne rahat menee muuhun, se on oma ongelma. Velkaongelmiin tarjotaan apua, päihdeongelmiin myös..
Tiedäthän että Suomi on saanut lukuisia huomautuksia sosiaaliturvan riittämättömästä tasosta?? Toivon sinun joutuvan tilanteeseen jossa joku sanoo sinulle että sori nyt vaan, laskimeni mukaan et nyt saa mitään joten voit vaikka kuolla pois.
Pelkällä tt-tuella elävänä voin kertoa, että ihan hyvin nämä tuet ruokaan riittävät, kun osaa käyttää rahat järkevästi. Se on ihan oma vika, jos hassaa kaiken alkukuusta ja sitten on loppukuusta pulassa.
t. eri
Mutta ap. ei saa tukia. Esim. iso sähkölasku on saattanut ajaa pahaan jamaan talouden. tai vaikka sairastuminen.
Mutta tällä palstallahan niin usein nähdään vain se, että koska minä näin, niin muut samalla tavalla
Tällä palstallahan on tapana muuttaa kertomusta pitkin iltaa. Että ensin ei saa MITÄÄN tukia, mutta kohta kuitenkin paljastaa, että asumistuki kyllä tulee. Täysin ilman tukia olevia varattomia ihmisiä ei Suomessa olekaan.
-sivusta-
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt Myllypuron ruokajakelusta saanutta puurojauhetta ja hernekeittoa viikon. Tulee jo korvista ulos. Muuta ei ollut saatavilla. Näkkileipää en voi syödä, kun ei ole voita ja hampaani ovat kipeät. En saanut hammashoitoon aikaa, vaikka alahampaat heiluvat ja vuotavat verta. Suomi on onnellisin maa.
Mene päivystykseen. Niin mun hammas korjattiin samana päivänä, tavallisen ajan olisin saanut kuukausien päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerää pulloja ja tölkkejä. Kymmenellä tölkillä saat pari pussia makaroonia ja kilon ketsuppia. Kyllä niilla jo monta päivää elelee.
Kerropa tuotemerkit ja ostopaikat, joissa mainitut ostokset saa 1,5 eurolla.
Jep, yhden pussin saa ja ketsuppipurkin ainakin meidän ässästä. Jos kaksi euroa ja 20 senttiä päälle onnistuu hankkimaan, saa kilon spaghettia, ja ketsuppipurkin
Ja sekö on terveellistä mielestäsi??? Luuletko että on syytä pysytellä hengissä jos sinun käsityksesi ihmisarvoisesta elämästä on tuollainen???
-eri
Miksi tuhlarille aina pitäisi antaa lisäapuja? Eikö aikuinen ihminen voi ottaa vastuuta omasta elämästään? Talousneuvontaa saa, jos sitä haluaa saada.
Hän ei kertonut olevansa tuhlari ja onko väärin antaa kaikille edes sitä ruokaa vai kirveleekö se liian paljon sinun oikeustajuasi???
Suomessa kaikilla on varaa ruokaan, jos vain osaavat käyttää rahansa oikein. Ei tarvitse kertoa olevansa tuhlari. Sen tietää kertomattakin, jos on siihen jamaan itsensä saanut, että rahat on menneet muuhun kuin ruokaan.
Toivottavasti et joudu koskaan näkemään nälkää sillä jos minä olen päättämässä asiasta ja tiedän kuka olet niin vastaan sinulle juuri sanomillasi sanoilla.
Ikävä pilata fantasiasi, mutta sinä et ikinä tule olemaan päättämässä siitä näenkö minä nälkää vai en. Huolehdin ihan itse ruokahankinnoistani ja rahankäytöstäni.
Voi kuule niin minäkin. Mutta mielenkiintoista on se että kaltaisiasi ihmisiä on olemassa. Täysin empatiakyvyttömiä. Ja ymmärräthän että kaikki mitä täällä kirjoitat on sellaista mitä sinä et pysty julkisesti tuomaan esille omalla nimelläsi. Minä ainakin tajua koska en sano mitään sellaista mikä ei kestä julkista tarkastelua.
Vai voisiko olla niin, että empetiakyky on käytetty loppuun, kun avustettavat ei ota opikseen, vaan ovat aina vaan mankumassa lisää tukiaisia?
Mielestäni hätäruoka-apua pitäisi saada seurakunnalta, jos on vaikeassa tilanteessa. Toivottavasti saat apua sieltä. Maksan kirkollisveroa juurikin sen vuoksi, että auttavat yleensä esimerkiksi nuoria tilanteissa, milloin ovat jäämässä ilman ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa, jos et ole oikeutettu etuuksiin, sinulla on laskettu olevan riittävästi rahaa ruokaan. Jos ne rahat menee muuhun, se on oma ongelma. Velkaongelmiin tarjotaan apua, päihdeongelmiin myös..
Tiedäthän että Suomi on saanut lukuisia huomautuksia sosiaaliturvan riittämättömästä tasosta?? Toivon sinun joutuvan tilanteeseen jossa joku sanoo sinulle että sori nyt vaan, laskimeni mukaan et nyt saa mitään joten voit vaikka kuolla pois.
Pelkällä tt-tuella elävänä voin kertoa, että ihan hyvin nämä tuet ruokaan riittävät, kun osaa käyttää rahat järkevästi. Se on ihan oma vika, jos hassaa kaiken alkukuusta ja sitten on loppukuusta pulassa.
t. eri
Mutta ap. ei saa tukia. Esim. iso sähkölasku on saattanut ajaa pahaan jamaan talouden. tai vaikka sairastuminen.
Mutta tällä palstallahan niin usein nähdään vain se, että koska minä näin, niin muut samalla tavalla
Tällä palstallahan on tapana muuttaa kertomusta pitkin iltaa. Että ensin ei saa MITÄÄN tukia, mutta kohta kuitenkin paljastaa, että asumistuki kyllä tulee. Täysin ilman tukia olevia varattomia ihmisiä ei Suomessa olekaan.
-sivusta-
Minä, joka asumistuesta kirjoitin, en ole ketjun ap.
Vierailija kirjoitti:
Ruokakulujen suunnittelu auttaa asiaan. Älä ostele ns turhia elintarvikkeita vaan satsaa perus terveelliseen kotiruokaan. Älä osta viittä kiloa lihaa jos et tiedä kerkeäväsi syödä sen ennen kuin pilaantuu.
Itselläni menee viikossa noin 50€ ruokaan, ja sillä pärjään joskus jopa kaksikin viikkoa. Satsaan kasviksiin, lihaan, kananmuniin, ja esim halpoihin proteiininlähteisiin kuten rahkoihin, raejuustoihin. En ostele kermoja, jogurtteja, yms lisämausteita tai kastikkeita.
Kerma juuri on halpaa energiaa. Raejuusto se vasta kallista on.
Vierailija kirjoitti:
Pyydän. Osta mulle ruokakassi.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni hätäruoka-apua pitäisi saada seurakunnalta, jos on vaikeassa tilanteessa. Toivottavasti saat apua sieltä. Maksan kirkollisveroa juurikin sen vuoksi, että auttavat yleensä esimerkiksi nuoria tilanteissa, milloin ovat jäämässä ilman ruokaa.
Minä pyysin kerran opiskelijana seurakunnalta ruokalahjakorttia. En saanut. Edellä käynyt juoppo sai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerää pulloja ja tölkkejä. Kymmenellä tölkillä saat pari pussia makaroonia ja kilon ketsuppia. Kyllä niilla jo monta päivää elelee.
Kerropa tuotemerkit ja ostopaikat, joissa mainitut ostokset saa 1,5 eurolla.
Jep, yhden pussin saa ja ketsuppipurkin ainakin meidän ässästä. Jos kaksi euroa ja 20 senttiä päälle onnistuu hankkimaan, saa kilon spaghettia, ja ketsuppipurkin
Ja sekö on terveellistä mielestäsi??? Luuletko että on syytä pysytellä hengissä jos sinun käsityksesi ihmisarvoisesta elämästä on tuollainen???
-eri
Miksi tuhlarille aina pitäisi antaa lisäapuja? Eikö aikuinen ihminen voi ottaa vastuuta omasta elämästään? Talousneuvontaa saa, jos sitä haluaa saada.
Hän ei kertonut olevansa tuhlari ja onko väärin antaa kaikille edes sitä ruokaa vai kirveleekö se liian paljon sinun oikeustajuasi???
Suomessa kaikilla on varaa ruokaan, jos vain osaavat käyttää rahansa oikein. Ei tarvitse kertoa olevansa tuhlari. Sen tietää kertomattakin, jos on siihen jamaan itsensä saanut, että rahat on menneet muuhun kuin ruokaan.
Toivottavasti et joudu koskaan näkemään nälkää sillä jos minä olen päättämässä asiasta ja tiedän kuka olet niin vastaan sinulle juuri sanomillasi sanoilla.
Ikävä pilata fantasiasi, mutta sinä et ikinä tule olemaan päättämässä siitä näenkö minä nälkää vai en. Huolehdin ihan itse ruokahankinnoistani ja rahankäytöstäni.
Voi kuule niin minäkin. Mutta mielenkiintoista on se että kaltaisiasi ihmisiä on olemassa. Täysin empatiakyvyttömiä. Ja ymmärräthän että kaikki mitä täällä kirjoitat on sellaista mitä sinä et pysty julkisesti tuomaan esille omalla nimelläsi. Minä ainakin tajua koska en sano mitään sellaista mikä ei kestä julkista tarkastelua.
Vai voisiko olla niin, että empetiakyky on käytetty loppuun, kun avustettavat ei ota opikseen, vaan ovat aina vaan mankumassa lisää tukiaisia?
Minulla on tänä talvena hajonnut talvikengät, reppu, talvitakki ja kolmet housut. Aika vaikeaa on. Kuljen siis reikäisissä housuissa. Eihän ne reikäiset haarat takin alta näy. Se on ikävää, että tavara ja vaatteet kuluvat käytössä.
Näkkileivän voi liottaa vedessä pehmeäksi.
Jos siis ei ruoka- avusta muuta saa.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos käytät ruokarahat alkoholiin niin sitten olet syömättä.Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Hoitakaa asianne, ennakoikaa, varautukaa, ei voi elää kädestä suuhun menttaliteetilla. Jos olette terveitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
-sivusta-
ON.
esim. Vanhemman luona asuva aikuinen ( esim.60 vuotias asuu 80 vuotiaan kanssa) katsotaan lapseksi ( 0- 18v) eli hänen totu on sama kuin vauvan. Poikkeuksia ei hyväksytä.
Samoin opiskeleva ei saa kuin 80 euroa opintotukea jos esim 50v asuu 80v vanhemman kanssa. Katsotaan lapseksi joka ei saa elää. Halutaan tappaa, se on ihan suoraan näin.
Samoin yli 18v joka asuu vanhemman kanssa, esim.35v työmarkkinatuki on joku 200 euroa. Sen päälle ei saa toimtt koska luetaan vauvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pyysin kerran opiskelijana seurakunnalta ruokalahjakorttia. En saanut. Edellä käynyt juoppo sai.
Tämä. Vuosia sitten olin juuri eronnut (mies päätti aloittaa uuden elämän toisen naisen kanssa) ja jäänyt yksinhuoltajaksi. En ollut elänyt miehen rahoilla siihenkään asti, mutta kaikki yhteiset kulut jäivät yllättäen minun maksettavakseni kun mies vaan lähti menemään. Kävin pyytämässä akuutissa tilanteessa ruoka-apua, rattaissa pieni taapero. Jouduin tunnin kestävään tenttiin siitä, mitä aion elämälläni tehdä, miten työllistyä (hoidin lasta kotona tuossa vaiheessa ja työelämää oli jo vuosia takana ennen sitä), aionko mahdollisesti perustaa yrityksen jne jne. Olin asiallisesti pukeutunut, en polta enkä käytä päihteitä. Ilmeisesti olimme epäilyttävästi liian hyväosaisen näköisiä siisteine olemuksinemme. Tai sitten vika oli siinä, että olin yh.
Mitä sain tunnin tenttaamisen jälkeen? Pakastettua lenkkimakkaraa ja makaronia. Sen lisäksi antoivat vaatekeräyksestä vanhan nuhjuisen villatakin lapselle (lapsella oli kyllä kunnolliset ja hyvät vaatteet päällä).
Poistuessani paikalle tuli juoppo ukko, joka toivotettiin lämpimästi tervetulleeksi.
En kuulu kirkkoon enää nykyään.
En halua yleistää, mutta ne köyhät, jotka tunnen ja joilla ei myöskään ole koskaan rahaa ruokaan. Mutta rahaa on:
- tupakkaan
- kaljaan
- muihin päihteisiin
- veikkauksen peleihin
Noihin rahat riittää palkka (=etuuspäivänä) ja sitten itketään kurjaa yhteiskuntaa kun tuet on liian pieniä eikä ole varaa ruokaan. Voi voi.
Juuri nyt on esim. uffin tasarahapäivät ja kenkiä sekä muita talvivaatteita saa vitosella. Ja vielä hyväkuntoisia. Köyhät eivät osaa hakea tavaraa vaikka lähes ilmaiseksi saisi. Sitten vedetään marttyriviitta päälle ja itketään kun ei ole kenkiä ja vaatteissakin reikiä.. Voi voi.