Ei rahaa ruokaan
Kommentit (109)
Ruokajonoista voi saada apua, samoin seurakunnan järjestämistä tilaisuuksista.
Aurin voi tilata siivoamaan tölkkien ja roskan täyttämän kodin.
Suosittelen taloudenhoidon opettelua.
Miten et ole oikeutettu? Sinulla on siis tuloja tarpeeksi?
Ensi kuussa sitten käytät ne tulosi järkevämmin. Loppukuun voi elää vaikka pelkällä vedellä. Ihminen pärjää syömättä viikon.
Suomi ei ole varakas maa jos kaikilla ei rahaa ruokaan.
Mutta joo , jaetaan muualle ja nostetaan puolustusmenoja miljardilla.
Vierailija kirjoitti:
No minne ne sinun palkkarahasi on menneet?
Koneeseen, jolla pääsee vauva-palstalle. Kumma, ettei sillä samalla laitteella voi töitä tehdä ruokarahoja saadakseen.
Diakoni ruokakassi ja maksusitoumus? Luultavasti olet oikeutettu johonkin. Selvitä miksi on estetty tuki. Puuttuuko joku paperi?
Pyydä vanhemmilta. Itse ainakin antaisin, jos tietäisin ettei lapsellani ole rahaa ruokaan.
Kerää pulloja ja tölkkejä. Kymmenellä tölkillä saat pari pussia makaroonia ja kilon ketsuppia. Kyllä niilla jo monta päivää elelee.
Vierailija kirjoitti:
Ensi kuussa sitten käytät ne tulosi järkevämmin. Loppukuun voi elää vaikka pelkällä vedellä. Ihminen pärjää syömättä viikon.
Jos ei ole oikeutta tukiin, on syytä huolehtia siitä että pätäkkä riittää seuraavaan tilipäivään asti. Siis jos on täysivaltainen aikuinen eikä jollain lailla vajaa. Jos ei raha riitä, silloin realisoidaan omaisuutta.
Jaha, kokoomuslainen ei taaskaan osannut vähennys- ja jakolaskua.
5-6 pulloa kun löydät saat pussillisen makaronia.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä vanhemmilta. Itse ainakin antaisin, jos tietäisin ettei lapsellani ole rahaa ruokaan.
Itse en, jos tietäisin, että lapsi on käyttänyt ruokarahat esim. huumeisiin.
Täytyy olla suhteellisen hyvät tulot, jos ei ole mihinkään tukiin oikeutettu. Eli nyt on kyllä ihan oma moka, jos on tullut hassattua rahat muuhun kuin ruokaan.
Olen syönyt Myllypuron ruokajakelusta saanutta puurojauhetta ja hernekeittoa viikon. Tulee jo korvista ulos. Muuta ei ollut saatavilla. Näkkileipää en voi syödä, kun ei ole voita ja hampaani ovat kipeät. En saanut hammashoitoon aikaa, vaikka alahampaat heiluvat ja vuotavat verta. Suomi on onnellisin maa.
No minne ne sinun palkkarahasi on menneet?