Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikalla suututtiin, kun kerroin lähteväni opiskelemaan.

Vierailija
22.02.2023 |

Olen töissä paikassa, johon ei vaadita koulutusta. Kerroin saaneeni koulupaikan ja aloittavani opiskelun. Pomoni (60v & 35v) suuttuivat minulle asiasta. Kuulemma en saisi jättää heitä pulaan ja minun pitäisi valita työ eikä koulua. Kysyivät moneen kertaan miksi en viihdy firmassa. Eivät ymmärtäneet että kyseessä on minun tulevaisuus, ei heidän. Tuli todella paha mieli asiasta ja nyt jopa hieman mietityttää teinkö oikein kun lähden opiskelemaan.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas nyt huonoa ihmisten johtamista taas. Firmassa oltaisiin ihan hyvin voitu sanoa sulle, että tervetuloa koska tahansa takaisin - kouluttautuneempana - ehkäpä heillä olisi sinulle uudenlaisia haasteitakin.

Pojat pojat: ei näin. Ihan niinkuin siinä kummelissa. Ei nykyaikana voi tehdä näin, koska kaikki tuntee kaikki, ja firman maine on hyvin tärkeä asia.

Vierailija
22/40 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tässä oma tarinani. Olin yli kaksi vuotta eräässä isossa työpaikassa pätkäsopimuksilla. Välillä oli parin kuukauden sopimuksia, mutta lyhimmillään vain esim. maanantaina sopimus keskiviikkoon asti... ja taas torstaina uusi sopimus. Käytännössä siis putkeen töissä.

Pääsin opiskelemaan ja kun heinäkuun lopussa kirjoitettiin taas kerran uutta työsopimusta seuraavaksi kahdeksi viikoksi, niin ilmoitin että olen päässyt opiskelemaan ja lopetan kyseisen sopimuksen jälkeen. Pomon ilme epäuskoinen, "Ethän sinä nyt noin nopeasti voi... ja mistäs me nyt löydetään uus..." Joopa joo, itse laittoi KAHDEN VIIKON sopparin, kun taas kerran oli "ei nyt vielä tiedä jatkosta". 

ÄLKÄÄ KOSKAAN UHRATKO MITÄÄN TYÖPAIKAN TAKIA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai menet opiskelemaan, sinun tulevaisuudesta kyse! Itse jätin nuorena ja lapsellisena hyvän opiskelupaikan ottamatta vastaan kun työnantaja lupaili niitä näitä, jäin hänen firmaan tj hommiin kunnes jäin äitiyslomalle. Perhevapaisiin ei niihinkään suhtauduttu yhtään ymmärtävästi joten äitiysloman jälkeen irtisanouduin. Pienten lasten kanssa oli itseasiassa ihan hyvä tehdä keikkatöitä ja opiskelin siinä ohessa toisen ammatin sitten. Monta kertaa olen kyllä vuosien mittaan miettinyt että olis pitänyt silloin valita toisin..

Vierailija
24/40 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikean päätöksen. Onnea! :)

Vierailija
25/40 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanouduit vai hait opintovapaata? Ja koska tämä tapahtui, nyt ei tule tietoja mistään keskiasteen opinnoista eli haitko ja saitko ns. jatkuvassa haussa paikan ja voit aloittaa samantien?

Vierailija
26/40 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua.

Alallani työpaikan voi valita ja olen kuunnellut useammat huudot siitä, kun olen irtisanoutunut tai sanonut, että en halua voimassa olevaa työsopimusta. Monille näille paikoille on yhteistä se, että työpaikan ongelmille ei haluta tehdä yhtään mitään, vaikka moni huomauttaa asioista.

Vierailija
27/40 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mietityttää? Minusta tuo välikohtaus pikemminkin on vain vahvistus sille, että teit ehdottomasti oikean ratkaisun.

Vierailija
28/40 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI kannata tuntea sääliä työpaikkaa kohtaan. Hekään eivät tunne sääliä, jos taloudellisten ja tuotannollisten syiden vuoksi pitää alkaa potkia porukkaa työttömiksi. Ja siinä vaiheessa ei auta vaikka minkälainen sankari olisit kun firman talous pettää.

Vierailija
29/40 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu ei kannata. Menetin töitä kun menin opiskelee toista ammattia. Joku saa työpaikkasi ja sitten et saa enää töitä. Opiskeleminen on virhe ja tein sellaisen itse. En ole saanut töitä merkonomi opintojen jälkeen.

Vierailija
30/40 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Korvaamattomat" ihmiset pilaavat työpaikan työtehot omaa erinomaisuuttaan korostamalla. "Suuttumalla" poislähdöstäsi saivat vain sinut luulemaan, että niitä oikeasti harmittaisi poislähtösi. Todellisuudessa ovat vain hyvillään.

Vierailija
31/40 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa mitä voisin opiskella, jotain tosi helppoa? Olen puolikuollut ja burn outissa työhöni yli 20 vuoden jälkeen, mutta saikkua en saa ja vuorotteluvapaata ei myönnetä. Joku helppo diipadaapa-koulutus, jonka ohessa voisi LEVÄTÄ.

Sivullinen

Artesaanin tai matkailualan tutkinto ammatillisessa oppilaitoksessa.

Vierailija
32/40 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok ap. Entäs sitten jos suututtiin? Oliko se ihan pakko raportoida tänne?

Vierailija
33/40 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkistä väkivaltaa, vallankäyttöä. Pakene.

Vierailija
34/40 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä :D Voiko tämä olla totta. Iltapäivälehtiin yhteys jos on.

Vierailija
35/40 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ne tulokset on tulleet? Eikö se ole vielä hakuaika? Tietty yksityisiä alkaa ja avoimen opintoja voi tehdä muulloinkin.

Vierailija
36/40 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko ne tulokset on tulleet? Eikö se ole vielä hakuaika? Tietty yksityisiä alkaa ja avoimen opintoja voi tehdä muulloinkin.

Näköjään toisen asteen haku loppui eilen. Mutta ei ne tulokset seuraavana päivänä tule. Korkeakouluihin loppuu joskus maaliskuussa.

Vierailija
37/40 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä nakkikioskilla sitä ollaan töissä?

Vierailija
38/40 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, minäkin sain puhuttelun siitä että en voi sitten alkaa vaatia tähtitieteellistä palkkaa ja että kuvittelenko saavani firmasta "parempia" töitä opintojeni perusteella. Öö siis mitä 😂😂😂 äänestin jaloillani monestakin muusta syystä ja nykyinen työnantaja antaa minulle mielellään vapaata opintoja varten, koska ne ovat työni kannalta tärkeä asia. Kuten olisi edellisessä työssäkin ollut mutta ilmeisesti siellä ei haluttu nähdä asiaa niin. Omaa oli menetyksensä.

Vierailija
39/40 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tavanomaiseen irtisanomiseen mitään syytä sanoa tarvitse. Jos ap on hakenut amikseen tai ammattikorkeaan olisi viisasta odottaa ne tulokset eikä olla varma paikasta. Jis on saanut paikan viine vuonna js aloittaa syksyllä, ei vielä kannattaisi puhua. Jotenkin haistan provon, kun ap ei hoksannut että paikousya ilmoitetaan vasta kesällä eikä hakua seuraavana päivänä.

Vierailija
40/40 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tavanomaiseen irtisanomiseen mitään syytä sanoa tarvitse. Jos ap on hakenut amikseen tai ammattikorkeaan olisi viisasta odottaa ne tulokset eikä olla varma paikasta. Jis on saanut paikan viine vuonna js aloittaa syksyllä, ei vielä kannattaisi puhua. Jotenkin haistan provon, kun ap ei hoksannut että paikousya ilmoitetaan vasta kesällä eikä hakua seuraavana päivänä.

Hei, siirry yks näppäin vasemmalle päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi