Uskotko kadotuksen olemassaoloon?
Eli otsikossa kysymys, uskotko kadotuksen/helvetin olemassaoloon? Oletko kristitty, edustatko jotain toista uskontokuntaa vai oleko agnostikko/ateisti?
Kommentit (2114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tärkeä osa itämaista tietoa, joka oli läsnä varhaisessa kristinuskossa, oli käsitys karmasta ja jälleensyntymisestä. Mutta tiedetään, että Konstantinopolin toinen kirkolliskokous vuonna 553 jKr. heitti pois kaikki viittaukset jälleensyntymiseen ja totesi, että ajatus siitä oli myytti ja että jokainen, joka uskoi siihen, tulisi kirkonkiroukseen. Tämä toiminta ei tietenkään olisi odottamatonta niiden muiden asioiden valossa, joita kirkko on historian kuluessa tehnyt asettaakseen itsensä ainoaksi keinoksi päästä taivaaseen ja saavuttaa Jumalan armo. Poistamalla jälleensyntymisen ja sielun olemassaolon mahdollisuuden ennen tätä elämää, sielulla ei voisi olla mitään mahdollisuutta saavuttaa hengellisen täydellisyyden tilaa useiden elämien aikana. Olisi vain tämä yksi elämä, jonka aikana sielu syntyi, ja yksi mahdollisuus päästä joko taivaaseen tai ikuiseen helvettiin, joka määräytyisi kirkon väliintulon perusteella. Toisin sanoen kirkko koki uhkana sen tosiasian, että sielulla on ikuinen ja henkilökohtainen suhde Jumalaan, joka on sytytettävä uudelleen joko yhdessä, kahdessa tai kuinka monessa elämässä tahansa, eikä tämä suhde välttämättä riipu henkilön hyvästä asemasta missään uskonnollisessa järjestössä. Näin ollen ihmiset voisivat yrittää palauttaa suhteensa Jumalaan muilla keinoin kuin kirkon sanelemalla, mitä kirkko ei voinut sietää.
Valitettavasti poistamalla tiedon jälleensyntymisestä ja karmasta kirkko on luonut filosofiaansa valtavia aukkoja, jotka jättävät kysymyksiä, joihin se ei voi vastata.
Kristittyjen filosofiassaan käyttämä henkinen tieto on hyvin alkeellista ja epätäydellistä.
...sekä mahdollisuutta päästä taivaallisille planeetoille. Taivaalliset planeetat ovat kuitenkin edelleen aineellisessa kosmisessa ilmentymässä eivätkä henkisessä maailmassa. Todellinen uskonnonharjoittaja tai transsendentalisti on kiinnostunut vain sellaisen henkisen oivalluksen tason saavuttamisesta, joka antaa hänelle mahdollisuuden havaita suoraan henkinen identiteettinsä ja päästä henkisiin kerrostumiin kauas tämän aineellisen luomistyön tuolle puolen.
Tämä, että jälleensyntyminen olisi muka ollut mukana kristinuskossa ja sitten poistettu siitä, on Raamatun eksegetiikasta väitelleen teologian tohtori Ville Mäkipellon mielestä yksi suurimmista virheellisistä uskomuksista. Kuuntele itse:
https://areena.yle.fi/podcastit/1-64968660
Joten voitko lopettaa tämän disinformaatiosi levittämisen, kiitos?
https://www.booky.fi/tuote/heinola_seppo/jalleensyntyma_ja_raamattu_jal…
JÄLLEENSYNTYMÄ JA RAAMATTU jälleensyntymäopin tarkastelua Raamatun ja esoteerisen perinteen valossa
Seppo Heinola
Seppo Heinola on näyttelijä. Hän ei ole akateemisen koulutuksen saanut tekstien tutkija. vrt Mäkipelto on teologian tohtori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa kristinuskon suuret nimet, kuten David Pawson ja Dereck Prince, ovat eri mieltä ylöstempauksesta.
Jaahas. Eikö edes tästä päästä yhteisymmärrykseen jopa kristinuskon sisällä?
Vaikka kaikki perustuu Raamattuun.
Ei Raamatussa puhuta mitään ylöstempauksesta. Mielikuvituksen tuottamaa tulkintaa.
Puhutaanpas. Miksi levität disinformaatiota? Onko argumentit noin loppu? Olet säälittävä.
Lue esim.
Ja henki nosti minut maasta ja tempasi mukaansa. Minä kuljin huumaantuneena, mitään käsittämättä, mutta Herra piti ylläni väkevää kättään. Hes. 3:14
Mutta Jumala lunastaa minut, hän tempaa minut tuonelan otteesta. (sela) Ps. 49:15
Ja kun he olivat astuneet ylös vedestä, tempasi Herran Henki Filippuksen pois, eikä hoviherra häntä enää nähnyt. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten. Ap. t. 8:39
Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää. 2. Kor. 12:2
sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. 1. Tess. 4:17
Mutta rauhan Jumala, joka on kuolleista nostanut hänet, joka iankaikkisen liiton veren kautta on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen, Hepr. 13:20
Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään. Ap. t. 1:9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa kristinuskon suuret nimet, kuten David Pawson ja Dereck Prince, ovat eri mieltä ylöstempauksesta.
Ei Raamatussa puhuta mitään ylöstempauksesta. Mielikuvituksen tuottamaa tulkintaa.
Puhutaanpas. Miksi levität disinformaatiota? Onko argumentit noin loppu? Olet säälittävä.
Lue esim.
Ja henki nosti minut maasta ja tempasi mukaansa. Minä kuljin huumaantuneena, mitään käsittämättä, mutta Herra piti ylläni väkevää kättään. Hes. 3:14
Mutta Jumala lunastaa minut, hän tempaa minut tuonelan otteesta. (sela) Ps. 49:15
Ja kun he olivat astuneet ylös vedestä, tempasi Herran Henki Filippuksen pois, eikä hoviherra häntä enää nähnyt. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten. Ap. t. 8:39
Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää. 2. Kor. 12:2
sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. 1. Tess. 4:17
Mutta rauhan Jumala, joka on kuolleista nostanut hänet, joka iankaikkisen liiton veren kautta on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen, Hepr. 13:20
Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään. Ap. t. 1:9
Niin kysymys on uudelleen syntymisestä. Voi kai uudelleen syntymistä "tempaukseksikin" kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue esim.
Niin kysymys on uudelleen syntymisestä. Voi kai uudelleen syntymistä "tempaukseksikin" kutsua.
Mainituissa kohdissa ei mainita varsinaisesti "ylöstempausta" vaan tempaus. Tempaus on odottomattomaton tapahtuma, herääminen eli uudesti syntyminen eli Jeesuksen tunnustaminen Messiaaksi.
Tämä paha ja uskoton sukupolvi vaatii merkkiä, mutta ainoa merkki, joka sille annetaan, on Joonan merkki." Hän jätti heidät siihen ja lähti pois. Matt. 16:4
Niin kuin profeetta Joona oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä. Matt. 12:40
Kun Jeesus oli tullut Filippoksen Kesarean seudulle, hän kysyi opetuslapsiltaan: "Kuka Ihmisen Poika* on? Mitä ihmiset hänestä sanovat?" He vastasivat: "Toisten mielestä hän on Johannes Kastaja, toisten mielestä Elia, joidenkin mielestä Jeremia tai joku muu profeetoista." "Entä te?" kysyi Jeesus. "Kuka minä teidän mielestänne olen?" Simon Pietari vastasi: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika." Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." Sitten hän kielsi opetuslapsiaan kertomasta kenellekään, että hän oli Messias. Matt. 16:13,20
Sillä joka itsensä korottaa, se alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan. Matt. 23:12
Hänen on tultava suuremmaksi, minun pienemmäksi. Joh. 3:30
Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika. Joh. 3:13
"Sitten kun olette korottaneet Ihmisen Pojan, te ymmärrätte, että minä olen se joka olen enkä tee mitään omin neuvoin, vaan puhun niin kuin Isä on minua opettanut. Hän, joka lähetti minut, on minun kanssani. Hän ei ole jättänyt minua yksin, koska minä teen kaiken hänen mielensä mukaan." Joh. 8:28,29
Jeesus sanoi heille: "Hetki on tullut: Ihmisen Poika kirkastetaan. Totisesti, totisesti: jos vehnänjyvä ei putoa maahan ja kuole, se jää vain yhdeksi jyväksi, mutta jos se kuolee, se tuottaa runsaan sadon. Joka rakastaa elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka tässä maailmassa panee alttiiksi elämänsä, saa osakseen ikuisen elämän. Jos joku tahtoo olla minun palvelijani, seuratkoon minua. Missä minä olen, siellä on oleva myös palvelijani, ja Isä kunnioittaa sitä, joka palvelee minua. "Nyt olen järkyttynyt. Mitä sanoisin? Isä, pelasta minut tästä hetkestä! Ei! Juuri tähän on elämäni tähdännyt. Isä, kirkasta nimesi!" Silloin kuului taivaasta ääni: "Minä olen sen kirkastanut ja kirkastan jälleen." Paikalla oleva väkijoukko kuuli äänen ja sanoi ukkosen jyrähtäneen. Jotkut kyllä sanoivat: "Enkeli puhui hänelle." Silloin Jeesus sanoi: "Ei tämä ääni puhunut minun tähteni, vaan teidän tähtenne. Nyt tämä maailma on tuomiolla, nyt tämän maailman ruhtinas syöstään vallasta. Ja kun minut korotetaan maasta, minä vedän kaikki luokseni." Joh. 12:23,32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue esim.
Mainituissa kohdissa ei mainita varsinaisesti "ylöstempausta" vaan tempaus. Tempaus on odottomattomaton tapahtuma, herääminen eli uudesti syntyminen eli Jeesuksen tunnustaminen Messiaaksi.
Tämä paha ja uskoton sukupolvi vaatii merkkiä, mutta ainoa merkki, joka sille annetaan, on Joonan merkki." Hän jätti heidät siihen ja lähti pois. Matt. 16:4
Niin kuin profeetta Joona oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä. Matt. 12:40
Kun Jeesus oli tullut Filippoksen Kesarean seudulle, hän kysyi opetuslapsiltaan: "Kuka Ihmisen Poika* on? Mitä ihmiset hänestä sanovat?" He vastasivat: "Toisten mielestä hän on Johannes Kastaja, toisten mielestä Elia, joidenkin mielestä Jeremia tai joku muu profeetoista." "Entä te?" kysyi Jeesus. "Kuka minä teidän mielestänne olen?" Simon Pietari vastasi: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika." Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." Sitten hän kielsi opetuslapsiaan kertomasta kenellekään, että hän oli Messias. Matt. 16:13,20
Sillä joka itsensä korottaa, se alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan. Matt. 23:12
Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika. Joh. 3:13
"Sitten kun olette korottaneet Ihmisen Pojan, te ymmärrätte, että minä olen se joka olen enkä tee mitään omin neuvoin, vaan puhun niin kuin Isä on minua opettanut. Hän, joka lähetti minut, on minun kanssani. Hän ei ole jättänyt minua yksin, koska minä teen kaiken hänen mielensä mukaan." Joh. 8:28,29
Jeesus sanoi heille: "Hetki on tullut: Ihmisen Poika kirkastetaan. Totisesti, totisesti: jos vehnänjyvä ei putoa maahan ja kuole, se jää vain yhdeksi jyväksi, mutta jos se kuolee, se tuottaa runsaan sadon. Joka rakastaa elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka tässä maailmassa panee alttiiksi elämänsä, saa osakseen ikuisen elämän. Jos joku tahtoo olla minun palvelijani, seuratkoon minua. Missä minä olen, siellä on oleva myös palvelijani, ja Isä kunnioittaa sitä, joka palvelee minua. "Nyt olen järkyttynyt. Mitä sanoisin? Isä, pelasta minut tästä hetkestä! Ei! Juuri tähän on elämäni tähdännyt. Isä, kirkasta nimesi!" Silloin kuului taivaasta ääni: "Minä olen sen kirkastanut ja kirkastan jälleen." Paikalla oleva väkijoukko kuuli äänen ja sanoi ukkosen jyrähtäneen. Jotkut kyllä sanoivat: "Enkeli puhui hänelle." Silloin Jeesus sanoi: "Ei tämä ääni puhunut minun tähteni, vaan teidän tähtenne. Nyt tämä maailma on tuomiolla, nyt tämän maailman ruhtinas syöstään vallasta. Ja kun minut korotetaan maasta, minä vedän kaikki luokseni." Joh. 12:23,32
Johannes Kastaja oli ensimmäinen Ihmisen Poika ja Jeesus toinen.
Kuten Johannes sanoi: "minun jälkeeni tulee toinen".
Kuten Jeesus sanoi: "Totisesti yksikään naisesta syntynyt ei ole ollut Johannes Kastajaa suurempi, mutta kaikkein vähäisin, joka on taivasten valtakunnassa, on suurempi kuin hän."
Kuten Jeesus sanoi: "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Ei kukaan muu kuin Isä tiedä, kuka Poika on. Eikä sitä, kuka Isä on, tiedä kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa." ( Johannes itse tai Jeesus ei siis tiennyt, kuka Poika on. Molemmat puhuivat vain sen, mitä Isä oli heille ilmoittanut.)
Kuten Jeesus sanoi: "Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät taivaan enkelit eikä edes Poika, sen tietää vain Isä. Niin kuin kävi Nooan päivinä, niin on käyvä silloinkin, kun Ihmisen Poika tulee."
"Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta minun jälkeeni tulee toinen, joka on minua väkevämpi. Minä en kelpaa edes riisumaan kenkiä hänen jalastaan. Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti.'
Kun Jeesus ja Nikodemus keskustelivat pelastuksesta, Sana syntyminen mainitaan pelastumisen ehtona 8 kertaan keskustelun aikana (Joh3:1,8).
Fariseusten joukossa oli Nikodemos-niminen mies, juutalaisten neuvoston jäsen. Hän tuli yöllä Jeesuksen luo ja sanoi: "Rabbi, me tiedämme, että sinä olet Jumalan lähettämä opettaja. Ei kukaan pysty tekemään sellaisia tunnustekoja kuin sinä, ellei Jumala ole hänen kanssaan." Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa." Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?" Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti.' Tuuli puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue esim.
Johannes Kastaja oli ensimmäinen Ihmisen Poika ja Jeesus toinen.
Kuten Johannes sanoi: "minun jälkeeni tulee toinen".
Kuten Jeesus sanoi: "Totisesti yksikään naisesta syntynyt ei ole ollut Johannes Kastajaa suurempi, mutta kaikkein vähäisin, joka on taivasten valtakunnassa, on suurempi kuin hän."
Kuten Jeesus sanoi: "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Ei kukaan muu kuin Isä tiedä, kuka Poika on. Eikä sitä, kuka Isä on, tiedä kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa." ( Johannes itse tai Jeesus ei siis tiennyt, kuka Poika on. Molemmat puhuivat vain sen, mitä Isä oli heille ilmoittanut.)
Kuten Jeesus sanoi: "Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät taivaan enkelit eikä edes Poika, sen tietää vain Isä. Niin kuin kävi Nooan päivinä, niin on käyvä silloinkin, kun Ihmisen Poika tulee."
"Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta minun jälkeeni tulee toinen, joka on minua väkevämpi. Minä en kelpaa edes riisumaan kenkiä hänen jalastaan. Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti.'
Kun Jeesus ja Nikodemus keskustelivat pelastuksesta, Sana syntyminen mainitaan pelastumisen ehtona 8 kertaan keskustelun aikana (Joh3:1,8).
Fariseusten joukossa oli Nikodemos-niminen mies, juutalaisten neuvoston jäsen. Hän tuli yöllä Jeesuksen luo ja sanoi: "Rabbi, me tiedämme, että sinä olet Jumalan lähettämä opettaja. Ei kukaan pysty tekemään sellaisia tunnustekoja kuin sinä, ellei Jumala ole hänen kanssaan." Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa." Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?" Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti.' Tuuli puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita."
Tempauksen (uudesti syntymisen) aika on nyt.
Kaikki profeetat ja laki ovat Johannekseen asti olleet ennustusta, ja uskokaa tai älkää, juuri hän on Elia, jonka oli määrä tulla. Jolla on korvat, se kuulkoon! (Tämä mainitaan Johanneksen ilmestyksessä kahdeksan kertaa. Kun täydellisyyden lukuun 7 lisätään 1, saadaan numero 8, joka kuvastaa uutta alkua, syntymää. Ilm. 2:7, Ilm. 2:11, Ilm. 2:17, Ilm. 2:29, Ilm. 3:6, Ilm. 3:13, Ilm. 3:22, Ilm. 13:9)
Totisesti, totisesti: tulee aika - ja se on jo nyt - jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen. Ne, jotka sen kuulevat, saavat elää, sillä Isä, elämän lähde, on tehnyt myös Pojasta elämän lähteen. Isä on myös antanut hänelle tuomiovallan, koska hän on Ihmisen Poika.
Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa jokaiselle tämän tekojen mukaan. Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana."
Samoin maailman loppu on nyt.
Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.
Kaksi miestä on pellolla: toinen otetaan, toinen jätetään. Kaksi naista on jauhamassa viljaa: toinen otetaan, toinen jätetään.
Sitten Jeesus lähetti väkijoukon pois ja meni sisälle. Opetuslapset tulivat hänen luokseen ja sanoivat: "Selitä meille vertaus pellon rikkaviljasta." Hän vastasi heille: "Mies, joka kylvi hyvää siementä, on Ihmisen Poika. Pelto on maailma. Hyvä siemen tarkoittaa niitä, jotka kuuluvat taivasten valtakuntaan, rikkavilja niitä, jotka ovat Paholaisen vallassa. Paholainen, joka kylvi rikkaviljaa, on Saatana, elonkorjuu on maailman loppu, ja korjuumiehet ovat enkeleitä. Niin kuin rikkavilja kootaan ja hävitetään polttamalla, niin tapahtuu maailman lopussa. Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka viettelevät pahaan ja harjoittavat vääryyttä. Enkelit heittävät heidät tuliseen pätsiin, ja siellä itketään ja kiristellään hampaita. Mutta Jumalan omat loistavat silloin Isänsä valtakunnassa niin kuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon!
Uusi alku on jo nyt.
"Ei Jumalan valtakunta tule niin, että sen tulemista voidaan tarkkailla. Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne."
Islam taitaa olla aika viaton verrattuna kristittyjen kiihkoiluun.
Kristityt jatkavat vimmatusti ketjujen poistamista. Ei hätää, levitetään ilosanomaa muualle, muille foorumeille. Ja kaikkia viesteja ja ketjuja ei edes pystytä poistamaan.
Poistakaa vaan, kaikki laitetaan takaisin ja uusille foorumeille.
En tiedä kadotuksesta, mutta näin ihmeellistä unta enkelistä.
Enkeli kertoi nimekseen Sammael. Hän kertoi tarvitsevansa minua tehtävään. Palkkioksi hän lupasi vaurautta. Sanoin toki lupautuvani enkelin pyyntöön.
Enkeli hymyili ja sanoi: "Muista lupauksesi!"
Samassa uni kuitenkin loppui.
Nasaretin miehen salaisuus
Ainoa oikea uskonto?
Miten muuten voi selittää sen, että eri uskontoihin kuuluvat ihmiset näkevät oman uskontonsa hahmoja kuolemanrajakokemuksissa. Kristityt näkevät Jeesusta tai Saatanaa, muslimit näkevät hahmoja Koraanista ja juutalaiset oman uskontonsa hahmot. Kovin paljon videoita on tästä ja myös tutkimuksia tehty tästä aiheesta.
Kaikki on saatanasta (jota ei ole edes olemassa), vain kristittyjen kokemus on Jumalasta.
Kerran kuin sanoin, että saatanaa ei ole edes olemassa, että se on allegoraa, niin silloin joku kristitty kysyi, että mistä sitten pahuus johtuu. No, kristinuskon perusteella voisi vastata, että jos kerraan Lucifer muuttui pahaksi, niin eiköhän sitten se ihmiseltäkin onnistuu.
Mielipiteet, kuten ilmestykseen perustuvat uskonnotkin, ovat alttiita muutoksille. Se, mitä lähes tuhannenviisisadan vuoden ajan on kristitylle maailmalle harhaanjohtavasti tyrkytetty kirjana, jonka jokainen sana on kirjoitettu välittömässä johdatuksessa ja jossa ei ole voitu ilman pyhäinhäväistystä muuttaa yhtäkään tavua tai pilkkua, käännetään, tarkistetaan, korjataan, ja siitä poistetaan kokonaisia jakeita ja joissakin tapauksissa kokonaisia lukuja.
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteet, kuten ilmestykseen perustuvat uskonnotkin, ovat alttiita muutoksille. Se, mitä lähes tuhannenviisisadan vuoden ajan on kristitylle maailmalle harhaanjohtavasti tyrkytetty kirjana, jonka jokainen sana on kirjoitettu välittömässä johdatuksessa ja jossa ei ole voitu ilman pyhäinhäväistystä muuttaa yhtäkään tavua tai pilkkua, käännetään, tarkistetaan, korjataan, ja siitä poistetaan kokonaisia jakeita ja joissakin tapauksissa kokonaisia lukuja.
Ja silti heti kun uusi painos ilmestyy, sen harjoittajat haluavat meidän hyväksyvän sen uudeksi 1800-luvun Ikirjaksi, muuten meitä pidetään epäpyhinä. Huomaamme että erehtymättömään kirkkoon ei voi luottaa sen alueella eikä sen ulkopuolella enempää kuin varovaisuus sallii.
Vierailija kirjoitti:
https://www.facebook.com/Gaia/videos/why-was-reincarnation-removed-from-the-bible/1807452312618785/
Reinkarnaatio on poistettu Raamatusta.
Kristityt poistavat edelleen ahkerasti ketjuja, koska he eivät halua, että meillä on vapaus valita, mihin uskomme. Siksi laitan linkkejä moniin paikkoihin, koska kristityt yrittävät kaikki poistaa.
Tässä on englanninkielinen kirja täsmälleen samasta asiasta.
https://www.amazon.co.uk/Reincarnation-Controversy-Uncovering-Truth-Religions/dp/188708911X
Reinkarnaatiokiista: Uncovering the Truth in the World Religions: Uncovering the Truth in the World Religions
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.facebook.com/Gaia/videos/why-was-reincarnation-removed-from-the-bible/1807452312618785/
Kristityt poistavat edelleen ahkerasti ketjuja, koska he eivät halua, että meillä on vapaus valita, mihin uskomme. Siksi laitan linkkejä moniin paikkoihin, koska kristityt yrittävät kaikki poistaa.
https://www.amazon.co.uk/Reincarnation-Controversy-Uncovering-Truth-Religions/dp/188708911X
Reinkarnaatiokiista: Uncovering the Truth in the World Religions: Uncovering the Truth in the World Religions
Reinkarnaatiokiista: Uncovering the Truth in the World Religions: Uncovering the Truth in the World Religions Paperback
Tässä kirjassa selvitetään monia myyttejä ja stereotypioita jälleensyntymisajattelusta, joita esiintyy maailman suurimmissa uskonnoissa. On ilo nähdä, että niin monet lähteet on koottu ja tiivistetty mukavaan, pieneen teokseen, joka on tehokas sekä opiskelijoiden että yleisön lukijoiden kouluttamisessa. Guy L. Beck, tohtori, uskontotieteen laitos, Loyolan yliopisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reinkarnaatiokiista: Uncovering the Truth in the World Religions: Uncovering the Truth in the World Religions Paperback
Tässä kirjassa selvitetään monia myyttejä ja stereotypioita jälleensyntymisajattelusta, joita esiintyy maailman suurimmissa uskonnoissa. On ilo nähdä, että niin monet lähteet on koottu ja tiivistetty mukavaan, pieneen teokseen, joka on tehokas sekä opiskelijoiden että yleisön lukijoiden kouluttamisessa. Guy L. Beck, tohtori, uskontotieteen laitos, Loyolan yliopisto.
Jälleensyntyminen ja länsimainen kulttuuri
Vaikka ajatukset jälleensyntymisestä liitetään yleensä idän suuriin ajattelijoihin, käsitteellä on pitkä ja kunniakas historia myös länsimaisessa kulttuurissa. Esimerkiksi tunnettu historioitsija Sirarpie Der Nersessian sanoo:
"Yleisesti ottaen ei ole selvää, kuinka syvälle idän ajatukset tunkeutuivat kreikkalais-latinalaisuuteen: Aleksanteri Suuren ajoista lähtien skeptisyyden kasvu siellä johtui Intian vaikutuksen vastustamisesta."
Sirarpie Der Nersessian mainitsee, että Apollonius, kuuluisa filosofi-pythagoralainen, joka eli ennen ajanlaskumme alkua, matkusti Efesoksesta Intiaan ja toi monia brahmanien salaisuuksia sieltä lainaten länteen[15]. Kreikkalainen historioitsija Herodotos (5. vuosisata eKr.) oletti, että egyptiläiset olivat ensimmäisiä jälleensyntymisen kannattajia, mutta egyptiläiset itse tunnustivat idän, erityisesti Intian, aidoksi siirtolaisuuskäsitysten lähteeksi. Varhaiset egyptiläiset muistiinpanot osoittavat, kuinka jumala Osiris, esoteerisen tiedon ruumiillistuma, tuotiin Intiasta Egyptiin täplikkään sonnin muodossa, joten kaikki Osiriksen seuraajat uskovat, että jumala jälleensyntyi sonnina. Muinaisten intialaisten perinteiden tavoin muinaisten egyptiläisten käsitykset jälleensyntymisestä ulottuivat erilaisiin eläimiin.
Richard Garb oli aikansa (1800-luvun lopulla) ehkä tunnetuin Intian tuntija, ja vaikka hänen kirjoituksensa oli kirjoitettu kristillisestä näkökulmasta, hän kuitenkin väitti, että Intialla oli alkuperäinen vaikutus antiikin kreikkalaisen ja siten koko länsimaisen ajattelun kehitykseen yleensä[18]. Historiantutkija-indologi Arthur Osborne kehitti tätä ajatusta. Hänen mukaansa itäintialaiset käytännöt ja tavat, kuten kokonaisvaltainen lääketiede, kasvisruokavalio ja uskonnollinen mystiikka, tasoittivat vähitellen tietä länsimaiselle filosofialle ja kirjallisuudelle. Osborne ja muut 1800-luvun tutkijat väittävät, että länsimaat kuulivat jälleensyntymisestä ensimmäisen kerran Intian vaikutuksesta länsimaisiin filosofeihin ja kirjailijoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kirjassa selvitetään monia myyttejä ja stereotypioita jälleensyntymisajattelusta, joita esiintyy maailman suurimmissa uskonnoissa. On ilo nähdä, että niin monet lähteet on koottu ja tiivistetty mukavaan, pieneen teokseen, joka on tehokas sekä opiskelijoiden että yleisön lukijoiden kouluttamisessa. Guy L. Beck, tohtori, uskontotieteen laitos, Loyolan yliopisto.Jälleensyntyminen ja länsimainen kulttuuri
Vaikka ajatukset jälleensyntymisestä liitetään yleensä idän suuriin ajattelijoihin, käsitteellä on pitkä ja kunniakas historia myös länsimaisessa kulttuurissa. Esimerkiksi tunnettu historioitsija Sirarpie Der Nersessian sanoo:"Yleisesti ottaen ei ole selvää, kuinka syvälle idän ajatukset tunkeutuivat kreikkalais-latinalaisuuteen: Aleksanteri Suuren ajoista lähtien skeptisyyden kasvu siellä johtui Intian vaikutuksen vastustamisesta."
Sirarpie Der Nersessian mainitsee, että Apollonius, kuuluisa filosofi-pythagoralainen, joka eli ennen ajanlaskumme alkua, matkusti Efesoksesta Intiaan ja toi monia brahmanien salaisuuksia sieltä lainaten länteen[15]. Kreikkalainen historioitsija Herodotos (5. vuosisata eKr.) oletti, että egyptiläiset olivat ensimmäisiä jälleensyntymisen kannattajia, mutta egyptiläiset itse tunnustivat idän, erityisesti Intian, aidoksi siirtolaisuuskäsitysten lähteeksi. Varhaiset egyptiläiset muistiinpanot osoittavat, kuinka jumala Osiris, esoteerisen tiedon ruumiillistuma, tuotiin Intiasta Egyptiin täplikkään sonnin muodossa, joten kaikki Osiriksen seuraajat uskovat, että jumala jälleensyntyi sonnina. Muinaisten intialaisten perinteiden tavoin muinaisten egyptiläisten käsitykset jälleensyntymisestä ulottuivat erilaisiin eläimiin.
Richard Garb oli aikansa (1800-luvun lopulla) ehkä tunnetuin Intian tuntija, ja vaikka hänen kirjoituksensa oli kirjoitettu kristillisestä näkökulmasta, hän kuitenkin väitti, että Intialla oli alkuperäinen vaikutus antiikin kreikkalaisen ja siten koko länsimaisen ajattelun kehitykseen yleensä[18]. Historiantutkija-indologi Arthur Osborne kehitti tätä ajatusta. Hänen mukaansa itäintialaiset käytännöt ja tavat, kuten kokonaisvaltainen lääketiede, kasvisruokavalio ja uskonnollinen mystiikka, tasoittivat vähitellen tietä länsimaiselle filosofialle ja kirjallisuudelle. Osborne ja muut 1800-luvun tutkijat väittävät, että länsimaat kuulivat jälleensyntymisestä ensimmäisen kerran Intian vaikutuksesta länsimaisiin filosofeihin ja kirjailijoihin.
Kristinusko on tunnustanut jälleensyntymisopin alusta alkaen. Näin oli aina Konstantinopolin toiseen konsiiliin asti (553 jKr.), jolloin kirkon viranomaiset päättivät, että sielun jälleensyntyminen oli "tuomittava näkemys", jota tavalliset kristityt eivät ymmärtäneet.
Riippumatta siitä, kuuluuko uskova johonkin kristillisen kirkon päähaaraan vai johonkin pienempään lahkoon, hänen yksilöllinen näkemyksensä kuolemanjälkeisestä elämästä määräytyy pikemminkin hänen pyhien kirjoitusten tuntemuksensa (tai tietämättömyytensä) ja hengellisen intuitionsa kuin kirkon postulaattien perusteella.
Formalistiset kristityt, sekä protestantit että katolilaiset, kuvittelevat paratiisin taivaspaikaksi, jossa kaikki soittavat harppuja, jossa KADUT ON PÄÄLLYSTETTY KULLALLAja jossa Jumala asuu kaupungin keskustassa... Tällaiset yleiset käsitykset syntyvät köyhtyneestä tai kypsymättömästä käsityksestä Jumalasta.
Uusi testamenttiMatteus mainitsee tämän ennustuksen useita kertoja Uuden testamentin ensimmäisessä kirjassa. Kaiken kaikkiaan evankelistat viittaavat Elian ennustukseen peräti kymmenen kertaa.Evankeliumien kirjoittajat ja varhaiset tulkitsijat uskoivat, että profeetta Elia palaisi Johannes Kastajan muodossa ja että myös muut heprealaiset profeetat tulisivat muissa hahmoissa:
Samoin. (Matt. 16:13-14).
KAIKKEA EI OSATTU POISTAA, JA JOITAKIN RAAMATUNVIITTAUKSIA JÄI JÄLJELLE JÄLLEENSYNTYMISESTÄ.
Viittaus reinkarnaatio-oppiin löytyy Pyhän Paavalin kirjoituksista. Jaakobin ja Eesau tarinaa kommentoidessaan hän sanoo, että Jumala rakasti toista ja vihasi toista jo ennen heidän syntymäänsä.
On mahdotonta rakastaa tai vihata jotakuta, joka ei ole vielä syntynyt, jotakuta, joka ei ole vielä olemassa. Vastustajat saattavat vastustaa, että Jumalalle kaikki on mahdollista ja että Hänellä olisi voinut olla loogisten lakien ohi tiettyjä tunteita kahta vielä syntymätöntä ihmistä kohtaan, joilla ei ollut elämää ennen heidän syntymäänsä. Mutta tällaista väitettä tuskin pitäisi ottaa vakavasti, koska Raamatussa on useita tapauksia, joissa, kun mitään loogisia yhteyksiä rikotaan, tällaisille epäloogisuuksille löytyy heti selitys. Mutta tässä tapauksessa meillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä nämä jakeet sellaisina kuin ne ovat. Valitettavasti myöhemmätkään kommentaarit eivät valaise niitä. Ilmeisesti Jaakob ja Eesau elivät ainakin yhden ihmisen (tai muun) elämän ennen tuntemaamme syntymää.
Myös Paavalin kirje galatalaisille voidaan tulkita osoitukseksi jälleensyntymisen olemassaolosta: "Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää" (6:7). Yksittäinen ihmiselämä ei selvästikään riitä korjaamaan kaikkea sitä, mitä on kylvetty. Lisäksi on muistettava, että Galatalaiskirjeen jakeessa 5 korostetaan ajatusta karmallisesta eli kausaalisesta vastuusta teoistamme.