Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä niitä ongelmia on "hyvissäkin" kouluissa

Vierailija
22.02.2023 |

Olin vuosia töissä Helsingin kaupungin koulussa, joka komeilee ylen listan häntäpäässä. S2-oppilaita ei ollut siis paljoakaan. Jotenkin tästä keskustelusta voisi päätellä, että kaikki koulujen ongelmat johtuu näiden oppilaiden isosta määrästä. Meillä siis ei ollut paljoa s2-oppilaita, mutta rauhattomia ja levottomia luokkia löytyi kyllä paljon! Luokkakoot olivat myös isoja 25-32 oppilaista. Ylimääräisiä aikuisia (esim. avustajia) saadaan palkattua vähän tällaisiin kouluihin ja niitä ei juurikaan ole. Tasoerot olivat suuria sielläkin ja ei ne nepsy-oireet tulotasoa katso. Vanhemmat ovat koulua ja lapsiaan kohtaan vaativia. Ylimääräinen kieli esimerkiksi valitaan lähes kaikille, vaikka mitään motivaatiota tai taitoja lapsella siihen ei olisi. Koulun rauhallisimmat luokat olivat muuten kaksi valmistavaa luokkaa, joiden oppilaista suurin osa oli tosi motivoituneita oppijoita.. Ei nämä "hyvät" koulut ja koulut ole siis aina mitään rauhallisia..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii no mun lapsi on koulussa jossa on nolla S2-oppilasta. Viime aikoina siellä on ollut järjestyshäiriöitä, vessoissa tyhjiä alkoholijuomatölkkejä, sähkötupakkaa on jotkut polttaneet sisällä vessoissa/pukkarissa, yksi oppilas narahti salakuvaamisesta (oli laittanut tyttöjen vessaan kännykkänsä kuvaamaan) ja pari muksua oli koulun pihalla tapellut kunnolla. Mun lapsi on vielä sellasessa koulushoppailukoulussa, johon ihan erikseen pitää jo ekalla luokalla hakeutua.

Vierailija
2/2 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantisten kanssa ongelmat ovat huomattavasti helpompia selvittää kuin näiden kielitaidottomien kanssa. Näillä vielä usein on asenneongelma, kaikki johtuu syrjinnästä vaikka se oma lapsi on suoranainen hirviö. Ja toinen ongelma on se että se pikku kullannuppu toimii tulkkina tapaamisissa ja totuus vääristyy luonnollisesti.

Ei kukaan ole väittänytkään että ainoastaan s2:set aiheuttavat ongelmia. Mutta yllättävän paljon aiheuttavat siihen nähden paljon niitä täällä on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla